Rondreis Thailand-Laos

Hoi iedereen,

Deze week hebben m’n vriendin en ik beslist om in februari richting Thailand en Laos te trekken. Thailand is het vaderland van mijn vriendin (wat zeker handig zal zijn om ginder te communiceren, blijkbaar verstaan de Thai ook Lao;p), maar ik ben er nog nooit samen met haar geweest. We gaan voor 24 dagen in februari, en zullen ons waarschijnlijk beperken tot deze twee landen. Mijn eerdere ervaring in Cambodja leert me dat je sowieso te weinig tijd hebt ginder dus proberen om meer dan twee landen te doen is gewoon zinloos :P.
We vliegen rechtstreeks op Bangkok voor 576 euro per persoon, lijkt me een vrij goede deal voor een vlucht zonder tussenstop. Heb nog nooit met Thai Airways gevlogen, maar ben benieuwd.

We gaan nu dus beginnen met ons reisje te plannen. Natuurlijk geen nauwgezet plan, maar vooral selecteren wat we zéker willen doen of gezien hebben. Buiten het hotel voor de eerste en laatste nacht gaan we weinig op voorhand boeken zodat we vrij blijven in ons doen en laten. Is het moeilijk om een geschikte slaapplek te vinden in Thailand en Laos of durven alle hotels wel eens vol zitten? Guesthouse, simpel hotelletje, meer moet het voor ons niet zijn. Voor m’n vriendin liever geen slaapzalen. Wat ik in Cambodja ook wel deed was een dag op voorhand iets boeken via internet nadat ik had beslist en zeker was waar ik naar toe wou. Ik veronderstel dat deze manier ook wel zal werken in deze landen? Hoe zijn de prijzen tegenwoordig voor simpele accommodatie?

Ik zal in dit topic dus onze vragen stellen naargelang we meer opzoek werk verrichten. En hierbij dus mijn eerste;) :
Iemand een ervaring met “The Loop” in Laos? Ik heb in Cambodja wel op zandwegen gereden met een brommer( m’n eerste keer ooit, heb eigenlijk pas recent m’n autorijbewijs;p), en dat ging vrij goed. Zolang er weinig verkeer is voel ik me best op mijn gemak om daar rond te rijden, maar zou dit nooit doen of gedaan hebben in grote steden. Kan iemand me dus iets vertellen over hoe zwaar The Loop juist is? Ik verwacht natuurlijk geen goede wegen, maar heb geen idee hoe erg(of juist niet) het is. Modderig zal het alvast niet zijn in februari? Wat ik voor ogen heb is dus kilometers rode losse zandwegen. Is dat wat ik kan verwachten? Zijn er ook afgronden/ravijnen naast de wegen want dat is iets wat ik liever niet heb:).

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, ik kom binnenkort met meer vragen:D.