Beste,
Een vraagje over de haalbaarheid van mijn route (thailand & cambodja in 37 dagen). Ik vlieg in juni 2011(de 25ste) naar bangkok. Ik was van plan om onmiddelijk naar het zuiden te reizen. Daar ga ik enkele eilanden bezichtigen en ik heb reeds een binnenlandse vlucht geboekt vanuit phuket naar BKK en dezelfde dag van BKK naar cambodja.
Dus voor het zuiden van Thailand heb ik 12 dagen. is dit voldoende?
Daarna was ik van plan om 7 dagen in cambodja te zitten en was van plan om naar het noorden van Thailand te reizen. Mijn rondreis wil ik eindigen in enkele eilanden onder BKk en BKK zelf.
Mijn voornaamste vraag is of 12 dagen haalbaar is voor het zuiden van Thailand. Ik zal waarschijn met de bus of trein van BKK naar het zuiden afreizen en terug met de vlieger?
Ten twee is 7 dagen voldoende voor cambodja en welke rout is het meest aangeraden na mijn verblijf in cambodja? Rechtsreeks naar het noorden of hebben jullie andere tips?
Ik ben eigenlijk opzoek naar een evenwichtige verlof met zowel strand, zee, zon als avontuurlijk tripjes( bergen, jungle) als culturele tripjes. een ECHTE ALL-IN dus.
bedankt!
Vind het er goed uitzien hoor… Voor het zuiden 12 dagen? lijkt mij meer dan voldoende. Zou zelf de route Ko Tao-Ko Pha ngan-Ko Samui nemen. Scheelt je de halve reis vanuit Bangkok al. Dit is zeket te doen in 12 dagen en het handige is dat je altijd een eiland kan skippen omdat de ferry toch tussen de eilanden op en neer vaart. Dan vanuit Surat Thani naar Phuket en dan vliegen naar Bangkok. Zou vanuit Cambodja dan direct naar het noorden van Thailand gaan. Dit is wel een pittig stukje trouwens. Maar waarom vlieg je niet vanuit Phuket naar Chiang Mai? Dan ga je via Laos naar Cambodja en ben je direct bij bv Ko Chang of Ko Samet in de buurt als je daar vandaan komt. Air Asia vliegt vrij goedkoop tussen Phuket en Chiang Mai. Dit lijkt mij een stuk beter te doen en bespaart je een hoop tijd. In deze route kom je al je wensen tegen en is prima te doen in 37 dagen…Veel plezier met het plannen van je reis!
Hallo Josephe,
Ik ga ervan uit, dat je op PP vliegt, is dat niet het geval, even melden, dan verandert het advies.
7 dagen Cambodja, dan zou ik vier dagen Phnom Penh doen en drie dagen
Siem Reap, of omgekeerd, afhankelijk hoeveel tempels je wilt zien.
Er zijn 1,2, en 3 dagen-passen voor Angkor Wat. De echte tempel-diehards boeken de 3 dagen pass. Ik koos voor de 1 dag-pass.
Wat je ook zou kunnen doen, is 3 dagen PP, 3 dagen SR, en nog een dagje
Battambang, dan heb je alvast een stukje (uur of 3) afgelegd naar BKK.
Helaas is het vanuit Battambang wat lastiger direct transport te regelen naar BKK. SR-BKK is makkelijker te regelen, bijvoorbeeld per minibus, maar duurt lang. Zeker een uur of 10.
Vanuit BKK neem je dan de nachttrein ri. Chiang Mai.
Hans.