Rondreis Thailand 31-8 t/m 26-9 advies gevraagd

Hallo,

Aangezien ik in 2010 in Indonesie(islamitisch) en in 2011 in de Filipijnen(katholiek) rongreisd heb, heb ik besloten om dit jaar met mijn vriendin naar Thailand(Boedistisch) te gaan.

Het plan is om eerst een aantal dagen in Bangkok te blijven, dan naar het noorden te gaan en vervolgens zuidelijker om te genieten van de mooie stranden. Ik weet dat Thailand een bijzonder toeristisch land is, maar vind het prettig om het grote toerisme wat te vermijden. Wie kan ons vertellen waar we zeker of juist niet heen moeten gaan.

De activiteiten die we graag willen ondernemen zijn: Tempels bezichtigen, Jungle trekking, vissen(niet te duur), Elephant rehab center, eilandhoppen lekker eten en heerlijk relaxen(zon zee en strand) we willen vanzelfsprekend zo veel mogelijk moois zien. We hebben een normaal budget, maar neem genoegen met een redelijk bed, een dak boven mijn hoofd en lokale vervoersvoorzieningen.

Wij hopen dat we dankzij jullie tips en/of adviezen een mooi reisschema in elkaar kunnen zetten.

Alvast bedankt!!

Groetjes,

Marieke en Eelke

Net wat leuke informatie opgedaan over noord-oost Thailand. Iemand hier bekend?

Hallo Marieke en Eelke,

Jullie hebben een goede keuze gemaakt om dit te willen doen…(ben ook Thailand verslaaft geraakt haha).
Klinkt als de “standaard” eerste reis, zoals de meeste dit hier willen doen maar het is wel een goede keuze vind ik persoonlijk. Zal mijn reisschema van de eerste keer even globaal neerzetten want had bijna hetzelfde idee als jullie toen ik hier voor het eerst kwam.

  • Bangkok
  • Trein naar Chiang mai ( hier zijn mooie tempels, natuur, olifanten en een heerlijk relaxte sfeer te beleven)
  • Gevlogen naar het zuiden (phuket-airasia)
  • Koh Phi Phi (wel toeristisch maar leuk en gemakkelijk om te doen.)
  • Krabi -Ao nang
  • Koh Samui
  • Koh Phangan
  • Koh Tao
  • Hua Hin (leuke Thaise badplaats met goede visrestaurants aan zee)
  • Bangkok

Weet niet hoeveel tijd ect jullie hebben natuurlijk maar zou voor noord-Thailand zeker minimaal 5/6 volle dagen uittrekken.
Dit is wel een toeristische route maar voor een eerste keer Thailand is dit wel goed te doen, alles gemakkelijk te bereiken en weinig reistijd die verloren ging. Je zou globaal kunnen nemen Bangkok- Chiang Mai- Zuiden (als je naar Phuket vliegt) en dan enkele eilanden hier in de buurt en terug vliegen vanaf Phuket op Bangkok of via de golf van Thailand (Koh Samui ect terug te reizen richting Bangkok. Hoop jullie hiermee een opzetje te hebben gegeven, maar er zijn er velen hier die jullie van advies kunnen (en zullen) voorzien. Post ook even jullie reisduur hier…
Veel plezier met de voorbereidingen alvast!!!

Gr Peter

1 like