Rondreis rond Pasen Andalusië, is dit te doen?

Hallo Spanje-liefhebbers,

Wie weet dit?

Wij willen van woe 4 t/m woe 11 april een kleine rondreis maken door Andalusië. Vliegtickets boeken, auto huren en wat hotels aandoen in o.a. Sevilla, Cordoba en het Alhambra bezoeken.

We hebben nog niet alles uitgedokterd, want we kwamen er achter dat het zeer gelovige Zuid-Spanje in al z’n glorie dan waarschijnlijk Pasen viert. Ik heb wel eens het één en ander gehoord over processies en dat dat best mooi is om een keer te zien, maar ik zou heel graag willen weten of het wel mogelijk is om in die week rond te reizen en vakantie te houden.

Zijn diverse bezienswaardigheden wel geopend? En hoe is het met winkels, restaurants? Prijzen van hotels?

We kunnen wel wat flexibel zijn, mbt wanneer we op welke plek zitten gedurende de week. Echter, eerder of later gaan, lukt niet ivm werk.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/kennis!

Groetjes Susanne

Ik zit met de paasdagen in een hotel in Nerja. 2 weken HP incl.vlucht naar Malaga 560 Euro. Hotel was door de paasdagen niet duurder

Wat ik gehoord heb is dat een van de mooiste processies in Malaga is. Sevilla werd ook genoemd.

Er komen wel mensen op dit forum die in Malaga en Sevilla wonen, dus hopenlijk reageren die.

Dat wordt een druk programma in 1 week.