We plannen een rondreis in Andalusië

Volgend jaar gaan wij naar Andalusië voor 2 weken. Ons ticket is al geboekt, alsook de afsluiter van onze reis. We zullen 5 nachten in een Hostel verblijven in Nerja als onze 8-daagse rondreis erop zit.
We komen de vrijdag aan in Malaga. Omdat we de vluchturen nog niet kennen zouden we de vrijdagavond in Malaga blijven slapen. Vandaar willen we dan de zaterdag beginnen aan een rondreis met huurwagen van 8 dagen.
Ik zou graag tips hebben voor de samenstelling van deze reis. Welke steden mogen we zeker niet links laten liggen. Welk parcour is aangeraden om niet te veel tijd te verliezen onderweg.
Alvast bedankt,
mvg,
Chantal

Hola Chantal,

Het meest praktische rondje is denk ik: Málaga / Ronda / Sevilla / Córdoba / Granada / Nerja.
Hiermee heb je tevens zo ongeveer “the works” te pakken in Andalucía en dit kan redelijk goed in 8 dagen (bijv. 1 nacht Ronda, 3 nachten Sevilla, 1 nacht Córdoba, 2 nachten Granada).
Volgend jaar kun je dan de rest doen:cheer:want:
8 dagen is natuurlijk veels te weinig!
Andalucía is besmettelijk en je komt zeker weer terug
er is zoveel moois te zien waar je nu niet aan toe komt (Jeréz, Cádiz, Ardales, Mojácar, Cabo de Gata, Baeza, Casalla etc, etc)

Waar je zeker een dagje heen moet vanuit Nerja is Frigiliana (7 km)!

Hartelijk dank voor het snelle antwoord.

De nada.
Ik hoop dat er nog meer reakties komen zodat je meer ideeën kunt opdoen.
En als je nog vragen hebt dan zien we die tegemoet.

Tips :
-Sevilla, veeleer geen voor toeristen ineengestoken Flamencoshow bijwonen maar proef er steevast de sfeer van een authentieke Flamenco-avond. Een voorbeeld: Casa Anselma in de wijk Triana.
Flamenco bars te Sevilla:

-Wil je een land, regio, volk, zijn cultuur, zijn gewoontes, zijn taal beter leren aanvoelen warme maaltijden en het ontbijt neem je vooral waar veel locals aanwezig zijn. Met de huidige economische crisis gaat een Spanjaard misschien minder buitenshuis eten. Ontbijt in de bar met “chocolate con churros” blijft voor een Spanjaard in de stad wel een heus dagelijks ritueel.

-De stranden van Costa de la Luz
-Echt mooi is ook “La ruta de los pueblos blancos”, de typisch wit gekalkte dorpjes van Andalusië. Wellicht teveel in 8 dagen, maar aanstekelijk voor een andere keer.
-Jerez de la Frontera, de Rots van Gibraltar.

[quote=“Stancy, post:5, topic:118639”]

Tips :
-Wil je een land, regio, volk, zijn cultuur, zijn gewoontes, zijn taal beter leren aanvoelen warme maaltijden en het ontbijt neem je vooral waar veel locals aanwezig zijn. Met de huidige economische crisis gaat een Spanjaard misschien minder buitenshuis eten. Ontbijt in de bar met “chocolate con churros” blijft voor een Spanjaard in de stad wel een heus dagelijks ritueel./QUOTE]

In de bars merk je weinig van de crisis, die zitten nog steeds op elk willekeurig moment van de dag redelijk vol. Het valt niet mee om de andaluciërs van hun gebruik om bijv te ontbijten in een bar af te krijgen :slight_smile:

Een authentieke flamenco, daar zijn we zeker voor te vinden.
Ik heb de afstanden eens bekeken aan de hand van de tips van Corberana , want het moet tenslotte een beetje haalbaar zijn.
Het wordt 1 nacht Malaga, omdat we onze vluchturen pas 6 weken op voorhand zullen kennen. Stel dat we pas in de late avond in Malaga toekomen, dan zien we het niet zitten om nog km ver te rijden. Dan begin ik liever met een fris hoofd aan de ronddreis.
Komen we toch 's morgens aan, dan kunnen we een bezoekje brengen aan Malaga.
Dan zullen we naar Ronda rijden met 1 overnachting, Sevilla 3 nachten want dat ziet er inderdaad geweldig schoon uit, Cordoba 2 nachten, Granada 2 nachten en als afsluiter 5 nachten in Nerja waar ik een gezellig Hostel gevonden heb met slechts 11 kamers. Klein en knus dus. Ik zal nu eens op mijn gemak de verschillende logeermogelijkheden uitpluizen. Ik ben geen voorstander van mega grote hotels en zal toch proberen om overal iets gezelligs en kleinschalig te vinden. Alles met alleen maar ontbijt uiteraard, want we zijn verlekkerd op de heerlijke Spaanse keuken. Als we op reis gaan naar Spanje kiezen we ook altijd voor eetgelegenheden waar er veel Spanjaarden zitten. Jammer genoeg zijn we de taal niet machtig, maar mijn boekje “Spaans op reis” heb ik altijd bij de hand, en ik merk wel dat ze het leuk vinden dat we het toch proberen…

In Ronda kan ik je deze aanbevelen, ik denk precies wat je zoekt. Een mooi klein hotel met een prima eigenaar die je vol trots zijn terrastuin laat zien en jullie meer dan gastvrij zal ontvangen. Ik ben er 2 keer geweest en vond het een aanrader

http://www.jardindelamuralla.com/

Voor wat het waard kan zijn dit Topic eens doornemen ivm het huren van een wagen :
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=86093