Mening gevraagd rondreis Andalusie

Beste Spanjegangers,

Samen met mijn vriend wil ik in maart een reis maken naar Zuid spanje van zo’n 8-10dagen. Nou heb ik al een aardig idee van de route, maar nou ben ik nog aan het twijfelen tussen een paar plaatsen en het aantal dagen dat we daar zullen verblijven. Dus nou wilde ik even jullie ervaring inschakelen. We zullen vliegen op Malaga (overnachten in Malaga of Nerja) en dan Granada, Cordoba, Sevilla, Ronda/Arcos de Frontera en terug naar Malaga/Nerja. Wat zouden jullie doen;

  • overnachten in Malaga zelf of in Nerja (of een ander leuk plaatje in de buurt)?
  • overnachten in Ronda of Arcos de Frontera?
  • ik moet kiezen tussen twee volle dagen (dus 3 nachten) blijven in Granada of in Sevilla (en dus maar 2 nachten in de andere stad). Dus in welke stad is het meeste te zien?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Alvast bedankt!

Kim

Hoi Kim,
Van de steden Granada, Cordoba en Sevilla ken ik alleen de laatste en die is super!! Veel te zien: leuke, enigszins toeristisch historisch centrum. Studentenwijk Macarena, lekker eten, heerlijk rondstruinen. Een collega van me heeft alle drie de steden bezocht en vond dat Sevilla het meeste te bieden had. Ronda is best aardig, Arcos de Frontera ken ik niet: misschien wel leuk om uit te proberen. Je kunt een hele route rijden langs de Pueblos Blancos, waarvan Ronda en Arcos deel uit maken. Wij zijn zelf met een lijnbus van Sevilla naar Ronda gereist: de rit door de bergen, heuvels was prachtig. Succes met het plannen!
Jacquie
PS: mijd de maanden juli en augustus als het kan. Dan is het een bakoven daar. Inwoners van Sevilla attendeerden ons daarop.

De Semana Santa is van 28 maart tot en met 4 april. Als je dan nog in Andalucia bent dan zou ik proberen om die dagen in Sevilla te zijn.
Overnachten in Ronda (Jardin de la Muralla bijv.) En 3 nachten Sevilla en 2 Granada.
Je hebt wel een heel erg vol programma overigens voor die 8 a 10 dagen…

Waarschijnlijk worden het inderdaad 9 dagen. Meer kunnen het er jammer genoeg niet worden. Maar ik heb de reis ‘afgekeken’ van ‘fly and drive’-vakanties die zo worden aangeboden, bv door D-reizen of Kras. Dan wordt ook de route Malaga, Granada, Cordoba en Sevilla gedaan en zijn het meestal 8 dagen. Dus dan hoop ik toch dat het te doen is.
In ieder geval al bedankt voor de tips!

Kim

Ik heb een vraag die hier wel op aansluit…

Ik wil deze zomer ook een rondreis door Andalusië maken, ongeveer 2 weken. Weet iemand waar ik qua kosten aan moet denken? Ik heb geprobeerd te kijken bij andere fly&drive vakanties, maar die zijn allemaal voor 2 personen, en ik ben maar alleen. Iemand een idee? Ik ben van plan om op Malaga te vliegen, naar Granada, Ronda en omgeving, Sevilla, Cordoba en dan misschien nog een aantal dagen bij Costa de la Luz o.i.d. om ff te relaxen.

Ik heb in de herfst van 2009 een rondreis gemaakt door Andalusie en inderdaad ook in de steden Cordoba, Granada en Sevilla geweest. Ik vond Granada het leukst, omdat het wat gemoedelijker is. En het Alhambra is natuurlijk prachtig. Sevilla is wat grootser, wat meer het gevoel van een grote stad. Beide steden hebben veel te bieden, dus waar je ook heen gaat: You’ll love it!

Hallo,

Zelf heb ik medio jan geboekt bij Ryanair (Weeze Dld) en was voor 2 personen (incl extra bagage) 315 euro kwijt retour Malaga.
Dit kun je ook solo boeken.
Wij toeren ook 15 dagen rond vanaf 9 april en hebben ook al een auto geboekt. Nog geen hotel besproken, want dat kan terplekke of vlak er voor nog (last minute). Ik ben van plan om een notebook mee te nemen, zodat ik terplekke het volgende hotel kan boeken.

Het probleem met fly&drive via bijv. Kras, is dat de hotels vantevoren geboekt zijn en je dus niet helemaal vrij bent om te gaan en te staan.

Verder is het in ieder geval niet duurder dan via Kras.

NB: hoe eerder je boekt - hoe goedkoper het is bij Ryanair (net als de anderen!).

Veel plezier,

Rob

Hallo mensen, ik ben net nieuw op dit forum. Ik wil deze zomer ( eind mei , begin juni) ook naar Andalusie gaan met mijn vriend, voor 10 dagen. We willen van alles wat doen, ook gaan mountainbiken, heeft iemand hier tips/ervaringen over? Ook willen we naar Punta Umbria, aan de kust onder Huelva. Is iemand hier geweest?

Groetjes, Anna

Punta Umbria is waar ik meestal naar het strand ga. Wat wil je weten?

Beste Anna of anderen,
Kijk eens op onze website www.andalusiatravelcard.com , leuke adressen en we geven veel tips in onze voorbeeldrondreizen. Je kunt ons ook altijd via de site mailen met vragen.
Groet, Frens

Spanjaarden zijn erg gastvrij. Ik durf vermoeden wanneer je strandt in een afgelegen dorpje zonder officiële accommodatiemogelijkheden, je tegen een heel redelijke vergoeding door een plaatselijke inwoner onderdak wordt aangeboden. Voorkomen is natuurlijk beter…<O:p</O:p
<O:p</O:p
De lokale toeristiche diensten helpen je graag verder met info ivm logies e.a.<O:p</O:p<O:p</O:p
Voor logies in Spanje geven ook de volgende links al een aantal mogelijkheden:

  1. De site “Toprural” in Europa staat voor landelijk gelegen: B&B’s, vakantiewoningen, hotels, appartementen, chalets.
    De site is redelijk algemeen verspreid in Spanje.
    http://nl.toprural.com/Vakantiewoningen-BB_Spanje_9_h.html (de algemene teksten zijn in het Nederlands, de persoonlijk sites vd verhuringen meestal in het Spaans)
    http://www.toprural.com/ (dit is de Spaanse versie).<O:p</O:p
    Casas rurales – habitaciones: landelijke woningen en B&B’s
  2. http://www.infohostal.com/es/noway/l…a-p-1-o-precio<O:p</O:p
    infohostal.com<O:p</O:p
    <O:p</O:p
  3. http://www.turismorural.com/<O:p</O:p
    turismorural.com
  4. http://www.reaj.com/<O:p</O:p
    Red Espanola de Albergues Juveniles (de Spaanse Jeugdherbergen).<O:p</O:p

Kijk eens opwww.spanjeperauto.nl, heel vee unieke adressen, waar je met open armen ontvangen wordt.
En de goedkoopste huurauto staatop www.123carrent.com, geen eigen risico, gratis annuleren en laagste prijsgarantie. Boek wel tijdig een auto, want er is weer een tekort aan huurauto’s aan het ontsaan.

Deze keer ben ik het niet met je eens Piet.

Doyouspain is goedkoper.

www.doyouspain.com

Bij 123carrent is de goedkoopste auto voor 1 week in mei, een Ford KA 151,86 € (ophalen Sevilla Airport). Een Citroën C2 kost 154,13 €.
Bij Doyouspain is de goedkoopste auto (dezelfde Citroën C2) voor 1 week 141 € en als je online betaald 137 €.
Zelfs een Renault Clio 5 deurs is goedkoper dan de Ford KA van 123 carrent (150,99 €)

Ik heb goede ervaringen met Doyouspain. 123 carrent ken ik niet, maar ze zijn in ieder geval niet het goedkoopste…:smile:

Un je voorbeelden heb je gelijk. Andere perioden kan de prijs anders zijn. Maar het zal niet veel schelen.

Een ander groot verschil is dat je bij www.123carrent.com wel terecht kunt als je jonger bent dan 21, en ouder dan 79. Ook als je geen CreditCard hebt. Daar zoekt men een oplossing voor.

Dat kan inderdaad een groot voordeel zijn.

Een tip om een goedkope rondreis te maken door Andalusië is reizen met de bus: met de bussen van Alsa (http://www.alsa.es) kun je bijna overal wel komen. Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee. Je kunt op de website je route uitstippelen en een dag van te voren of via de website je ticket reserveren. Het vergt iets meer planning dan reizen met de auto, maar je hoeft in ieder geval niet zelf te rijden!

Ook met de trein reizen is wel aardig te doen in Andalusië (vooral tussen de grote steden), check dan de webiste van Renfe. Mocht je met de trein reizen, vraag dan bij Renfe wel naar de voordeligste optie. Dat had ik niet gedaan toen ik van Sevilla naar Cordoba ging en toen werd ik zo op de AVE geboekt… €48 voor een retourtje. Oeps!! Was wel een hele ervaring, reizen met de AVE… maar toch! Met de boemel was het een stuk goedkoper geweest en reizen met zo’n boemel heeft gewoon wel iets.