Eind augustus/begin september gaan we 3 weken naar Andalusië. De bedoeling is om rond te gaan trekken en dan de bekende steden te gaan zien (Malaga, Granada, Cordoba en Sevilla). We willen een auto huren en ook af en toe met de trein gaan reizen.
Heeft er iemand nog leuke tips voor overnachtingen of bezienswaardigheden?
Alle tips zijn welkom.
Een erg leuke tip voor overnachting is Casa de Orange in Alhaurin el Grande. Dat ligt tussen Coín, Marbella en Torremolinos, zeer centraal maar niet midden in het toeristengebied. Dit B&B wordt gerund door 2 Nederlanders en is, daar het pas 3 jaar geleden gerenoveerd is, super mooi!
Heb je wel al een beetje een idee van hoe lang je waar wilt verblijven? En misschien ook al een lijstje met dingen die je zelf zeker wilt doen. Vandaar uit is het makkelijkere tips geven.
Ik woon in de buurt van Sevilla (in Jerez), er zijn ook Wereldwijzer-leden die in Sevilla en Malaga wonen. Die kun je altijd benaderen met vragen.
Bedankt voor je reactie! Heb net even op de site van Casa de Orange gekeken en ziet er heel leuk uit.
We hebben nog niet echt een idee hoe lang we overal gaan blijven. Op zaterdag 26 augustus landen we in Malaga. Daar hebben we 2 hotelovernachtingen geregeld. Op maandag vertrekken we richting Granada waar we op woensdag het Alhambra willen gaan bezoeken. Ik heb hier van de week kaartjes voor geregeld, want ik had gelezen dat je hier anders niet zo snel binnenkomt.
Daarna ligt de reis eigenlijk open. Voor mijn vriend moeten er ook een paar dagen strand tussen zitten Dus ik denk dat we dat aan het einde van onze vakantie gaan plannen.
Boek een hotel in Guadix. Deze plaats staat bekend om haar vele grotwoningen waarin de mensen nog steeds leven. Erg mooi en leuk, niet toeristisch, goeie restaurantjes (zeer betaalbaar)!
Hotel Cuevas Abuelo Ventura is een erg leuk hotel om te verblijven (slaap je zèlf in een grot). Guadix ligt op een kilometer of vijftig ten oosten van Granada.
Ik ben net terug van 3 weken Spaanse taalcursus in Sevilla, en dit was echt geweldig!
Sevilla is een prachtige stad waar je zeker minimaal 2 dagen moet zijn om de meeste dingen te gaan zien. Het prijsniveau is allerzins acceptabel (biertje / fris 1 euro), en ook een goed hotel kun je voor 60 a 70 euro per nacht wel krijgen. De mensen zijn er erg vriendelijk en alles is te voet (of per betaalbare taxi) te doen. Aan een auto heb je hier niet veel! Zorg dat je in de wijk Santa Cruz zit, vanuit hier kun je alle bezienswaardigheden te voet bereiken. (wel een goede kaart kopen, want anders verdwaal je gegarandeerd!!)
De tuinen van Alcazar en de Cathedraal zijn een ‘must see’. Voor het uitgaan kun je in Calle Betis (aan de andere kant van de rivier) ‘los gaan’, of in de omgeving van Plaza Alfalfa in Santa Cruz. Houd echter wel rekening met hoge temperaturen, ook 's avonds!
Verder is Cadiz aan de kust ook de moeite waard. Dit is zowel een mooie stad, als een prima plaats om wat dagen aan het strand te liggen.
Veel plezier!
Adios.:SPAIN:
Eind augustus/begin september gaan we 3 weken naar Andalusië. De bedoeling is om rond te gaan trekken en dan de bekende steden te gaan zien (Malaga, Granada, Cordoba en Sevilla). We willen een auto huren en ook af en toe met de trein gaan reizen.
Heeft er iemand nog leuke tips voor overnachtingen of bezienswaardigheden?
Alle tips zijn welkom.
Dank je wel voor jullie tips! Heb ze allemaal opgeschreven zodat we zeker kunnen gaan kijken.
Nog 2 dagen en dan vliegen we naar Spanje. Heb er erg veel zin in zeker nu het weer in Nederland het een beetje af laat weten. Ik hoop dat we veel mooie dingen gaan zien en genieten van het mooie Spanje.
Wie weet erg nog een leuk B&B in Sevilla en Marid voor begin januari?
Wij hebben een auto gehuurd dus hoeven niet per se in de stad,
in een buiten wijk of net even buiten de stad is ook goed.
Scheelt vast veel gedoe met parkeren.
Alle reacties zijn welkom!