Andalusie met kind, tips!

Wij willen in september naar Andalusie. We zijn er nog nooit geweest maar het lijkt ons prachtig.
We gaan met zn drietjes, onze zoon van 3 gaat mee.
Wat we in ons hoofd hebben is vliegen op Malaga of Sevilla, en van daaruit naar het gebied van Ronda.
Daar een weekje blijven en van daar uit de omgeving een beetje verkennen.
Daarna een kleine week naar Cadiz, lekker bij het strand.
En als laatste een paar dagen Sevilla.
Nu ben ik op zoek naar accomodaties. Voor de eerste lokatie is het wel fijn om bij een klein dorpje te zitten, zodat je in elk geval een mogelijkheid hebt om wat boodschapjes te doen of een hapje te eten. Een zwembad bij de acc. is een must net als 2 slaapkamers.
Nu kom ik vooral vakantiehuizen tegen, die je vaak per week kunt huren.
Zijn er ook nog appartementencomplexjes? Of zal dat niet veel schelen in prijs. De huur van een vakantiehuis voor een week komt vaak rond 500 EUR.
Ook tips voor acc in Sevilla zijn welkom.

Hallo,
Het beste wat je kan doen is even kijken op www.elalquiler.com hier vind je allerlei woningen voor lange periode. Dit zijn dus prijzen per maand.
Misschien heb je hier iets aan want je kan per omgeving zoeken. Wel raad ik je aan om in deze periode te kijken want tegen de tijd dat het mooi weer wordt hier ga je ook meer betalen voor een woonplek.

groetjes Carla

Beste Ramiaatje,
Graag nodigen we je uit onze website www.lechienandalus.com te bezoeken. Als je op zoek bent naar een klein vakantiecomplex kunnen we je van harte Villas Periana bij Malaga aanraden. Zwembad, restaurant en het dorp op ca 1 km afstand. Wil je graag meer weten over mooie plekken in Andalusië, we wonen hier zelf nu 10 jaar en we hebben de verschillende provincies meerdere keren bezocht
Graag horen we van je !
Janny & Manuel

Als ramiaatje op 3 verschillende bestemmingen in Andalucia wil verblijven (Ronda, Cádiz en Sevilla) dan heeft het geen zin om tips te geven over woningen voor minimaal 1 maand…

In Ronda verblijf ik altijd in de stad zelf: <CITE>www.jardindelamuralla.com</CITE>
<CITE></CITE>
<CITE>Een mooi hotelletje in het centrum, nadeel is dat je geen 2 kamers hebt, het hotel heeft wel een zwembad, gelegen in een mooie tuin. De eigenaar is een fantastisch aardige man.</CITE>
<CITE></CITE>
<CITE>Sevilla stad barst van de hotels en pensions, hier is eigenlijk alleen belangrijk dat je een schoon bed hebt, de rest van de tijd ben je buiten, de stad aan het verkennen…genoeg te zien en te doen. Sevilla barst ook van de parken en speeltuinen, je kunt dus regelmatig even pauzeren en je zoontje laten spelen. Sevilla heeft verder het voordeel dat alles goed te voet te doen is, je hoeft dus niet persé in het midden van het oude centrum (Barrio Santa Cruz) te zitten. Opties voor accomodaties zijn ook de volgende wijken: Nervión, Triana, La Buhaira, Los Remedios, El Arenal, Macarena.</CITE>
<CITE></CITE>
<CITE>500 € voor een week voor een huisje of appartament is denk ik voor die periode niet zo´n rare prijs.</CITE>
<CITE>In Cádiz heb je verschillende mogelijkheden, eigenlijk is alles daar prima van Tarifa tot aan Sanlúcar de Barameda. Als je Cádiz en Jeréz wilt bezoeken (in Jeréz is een bezoek aan 1 van de vele bodegas een leuke excursie) zou ik in de buurt van die 2 steden iets zoeken, van Chiclana tot aan Sanlúcar.</CITE>
<CITE></CITE>
<CITE></CITE>
<CITE>Suerte </CITE>

Beste Ramiaatje,
Graag nodigen we je uit onze website www.anderespanje.nl te bezoeken. Als klein vakantiecomplex kan ik jullie Castillo de Zalia aanraden: http://www.het-andere-spanje.nl/component/content/article/2-beschrijvinghuizen/348-z1206-prima-appartementen-axarquia-zwembad. Het ligt wel aan de oostkant van Málaga, dus niet bij Ronda in de buurt, maar in een heel mooi gebied.
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik die graag. Ik heb heel veel in Andalusië gereisd.
Henk van Holsteijn
info@anderespanje.nl

september is een van de beste maanden om te gaan, prachtig weer en de zee en het zwembad zijn lekker opgewarmd door juli en augustus
Huren jullie een auto ? dan zou ik aanbevelen om bungalowtjes te huren op campings
Er zijn fantastische campings met leuke bungalowtjes met 2 slaapkamers.

ik heb nog een leuke tip voor jullie
er is een bepaalde Spa keten die heeft o.a in cadiz een prachtig hotel
Dit is een spa hotel gelegen aan het strand met alle comfort wat je je maar kan bedenken
en ook fantastisch voor kinderen
deze hebben in de maand september een aanbieding van 6 dagen dus 5 nachten aankomst
altijd op zondag tm vrijdag en dat is dan inclusief
een zeer uitgebreid super ontbijtbuffet en s avonds een zeer zeer uitgebreid diner (buffet) en
alles voor de prijs van 219 euro per persoon (kinderen gratis voor zover ik weet)
Hebben dit zelf al een aantal keren gedaan en zijn zeer tevreden

September is inderdaad een perfecte maand voor een bezoek aan Andalusië!

Ik zou ook gewoon eens op Booking.com kijken voor accommodaties, daar kun je echt van alles vinden. Ook staan er reviews van andere reizigers, hoef je pas ter plekke te betalen en kan je meestal tot 24 uur van te voren nog annuleren. Ik heb er zelf alleen maar goede ervaringen mee.

Waar ik ook goede ervaringen mee heb is Casadelaluz.com. Maar dan hebben we het wel over accommodatie in en bij Conil de la Frontera (het is me niet helemaal duidelijk of jullie naar de stad Cadiz willen of daar in de buurt aan het strand in de provincie Cadiz).

Conil is in ieder geval een absolute aanrader, geweldig leuk dorpje met super stranden en steden als Cadiz, Jerez en Tarifa op korte afstand.

Misschien hebben jullie al lang iets gevonden, maar graag geef ik nog een tip. In Cazalla de la Sierra bevindt zich een mooi, kleinschalig hotel. Het dorpje is klein, pittoresk, typisch Andalusisch en ligt in het noorden van de provincie Sevilla, in La Sierra Norte. Een leuke tussenstop wanneer u van Córdoba naar Sevilla, of vica versa reist.

Het meeste leuke aan het hotel is het pure Andalusië wat het nog steeds bevat. Het is er niet toeristisch, u zult er het plattelands toerisme ervaren, en tevens is het ontzettend leuk voor kinderen.

Palacio de San Benito is de naam van het hotel, echt een aanrader om het gevoel te hebben volledig uit te rusten, even in Spanje te wonen in plaats van er toerist te zijn!

Een mooie vakantie gewenst, en mocht u van plan zijn naar San Benito te gaan, vertel ik u graag meer over mijn eigen ervaring daar.

Groetjes,
Marieke