tips rondreis andalusie

Hallo allemaal,

Mijn vrouw en ik maken eind april onze eerste rondreis door Andalusië. Hij stond al enkele jaren op ons verlanglijstje en dit jaar is het dus zover.
De route is al bepaald en de tickets en hotels zijn geboekt, namelijk:

Aankomst Malaga airport
Ronda: 2 overnachtingen
Sevilla: 3 overnachtingen
Cordoba: 2 overnachtingen
Granada: 2 overnachtingen
Nerja: 2 overnachtingen
Terugvlucht Malaga

Ik heb nu nog enkele vragen aan de ervaren Andalusië ganger:

  1. We zijn van plan om een auto te huren. Heeft iemand (goede) ervaringen met het huren van een auto op het vliegveld van Malaga?
  2. Zijn er nog dingen die we niet mogen missen in of rondom de plaatsen die we gaan bezoeken (uiteraard naast de bekende sights)?

Alle tips zijn welkom!

M.v.g. Bert

Hallo allemaal,

Ik heb geen antwoord ontvangen maar zie wel dat veel mensen dit item bekeken hebben. Ik ga er van uit dat er dus behoefte is aan een antwoord.
De vakantie was zeer geslaagd. Goede periode uitgezocht. In Cordoba en Granada was juist de feestdag/maand Cruz de May van start gegaan. Op elke straathoek een klein feestje. Heel gezellig. Hierdoor was de keuze qua hotels wel beperkt en duurder. Dus hou hier rekening mee in mei.
Wat betreft het aantal overnachtingen kwamen we overal goed uit, behalve in Granada. Bij bezoeken van het Alhambra ben je al minimaal een dag kwijt. Hierdoor hadden we minder tijd om de stad zelf te verkennen. Hier had ik dus graag nog een nachtje aan geplakt.
De route was prima. Bezoek Sevilla voordat je Cordoba en Granada bezoekt. Ik denk dat als je dit andersom doet, de bezienswaardigheden in Sevilla tegenvallen.

Wij hebben overigens een auto gehuurd bij Centauro. Gewoon via hun eigen site geboekt met aanvullende verzekering. (boek niet via de opkoop sites, zij rekenen deze aanvullende verzekering niet, waardoor je 800,- borg moet betalen of alsnog compleet verzekeren). Ik ben blij dat ik zo goed verzekerd was. Het parkeren bij de hotels was belachelijk krap. In alle garages zie je lakstrepen op de muur. Zo ook onze lak helaas. We maakten ons zorgen over de schade. Dit was echter niet nodig. Indien je volledig verzekerd bent dekt dit ALLE schade. Nog geen kleine discussie gehad met de mensen van Centauro. Slechts een ‘gracias’ voor het melden en een vriendelijk ‘adios’ en een goede reis terug. Niets dan lof.

Tot slot een antwoord op mijn laatste vraag. Dingen die je absoluut niet mag missen.

  • Maak de afdaling bij Ronda voor een geweldig uitzicht op de brug.
  • Genieten van de gezellige straatjes/pleintjes en Plaza de España in Sevilla.
  • Bezoek Cordoba in mei tijdens Cruz de May. Uiteraard moet de Mesquita ook bezocht worden.
  • Naast het bezoek aan het Alhambra… Bezoek het uitkijkpunt richting Alhambra in El Albayzin. Gezellige muziek, een hippiemarkt met grappige hebbedingetjes en een geweldig uitzicht. Mooie wijk ook.
  • In Nerja heb je een geweldig uitzicht vanaf het Balcon de Europa, met daarnaast een mooi rustig (midden mei) strandje om rustig bij te komen van de afgelopen drukke dagen.

Hopelijk heb je hier iets aan. Als je nog vragen hebt kunnen die in dit topic gesteld worden. Ik beantwoord ze graag.

Mvg Bert

2 likes

Bert, bedankt voor je info.

Hebben jullie de hotels zelf uitgezocht en geboekt, of hebben jullie dat via een reisorganisator gedaan?

wij zijn van plan om naar Andalusie te gaan end sept of evt begin oct. met een vlucht naar Malaga of Sevilla, maar weten nog niet precies hoe en wat (maar we zijn niet van de groepsreizen).

Mocht je nog verdere info hebben of pointers naar websites of zo: graag!

Alvast bedankt! Frans

Hallo Frans, de hotels heb ik zelf via booking.com geboekt. Ik heb daarbij met name gelet op de locatie (in centrum en nabij belangrijke sights), aanwezige parkeerplaats en natuurlijk de prijs. Ik heb met name 2sterren hotels geboekt. Geen overdreven luxe, maar voldoende als je overdag toch veel op pad bent. Mocht je de namen van de hotels willen hebben dan hoor ik het wel.

Wij zijn gevlogen op Malaga omdat dit toen goedkoper was en het kwam ook goed uit in de route omdat we wilden eindigen in Nerja ivm een rustmomentje. Wat betreft de tickets kan ik niet echt tips geven. Ik kijk gewoon bij verschillende aanbieders en ga dan vergelijken (Verschillende aanbieders/data/tijdstippen/vliegvelden) Er is helaas niet een uitschieter die altijd het goedkoopste is.

Hopelijk heb je er iets aan. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Mvg Bert

Via Wereldwijzer app

1 like

Bedankt!

Dit was wat ik ook ongeveer van plan was; ik zat alleen te denken om te starten met een hotel in Malaga zelf.
Wat hotels betreft: met booking.com en tripadvisor gaat dit wel lukken (maar opteer misschien voor 3 sterren)

Frans