9 daagse Rondreis Andalusie/ low budget

Wij, mijn partner en ik zijn 9 dagen in Andalusie geweest.
We hebben de volgende plaatsen bezocht: Malaga-Alhaurin de la Torre, Setenil, Sevilla, Granada.
We hebben een auto gehuurd via booking Centre Online (BCO)/ Del Paso

Tickets via Ryanair: E 171,32
Autohuur: E 77,68 (eigenlijk all in verzekerd) maar let op,bij aankomst of E150 borg betalen of E59,50 en dan was het all in.
We moesten ook nog E40 betalen omdat onze terugvlucht 's morgens om 6.45 uur was en dus de auto terug gebracht om 5.30uur en dan betaal je extra (die E40 dus) Dit wisten wij , stond in de kleine lettertjes.
Er zijn ook autoverhuurders die een borgen vragen van E300-E600. Dit was al en met al dus niet goedkoop.
Appartement gehuurd in Alhaurin de la Torre E 29,75 per nacht (was een goed appartement, alleen keuken basic)
Huisje in Setenil gehuurd: E40 per nacht en was fantastisch, betalen casch bij aankomst.
Sevilla: kamer in de flat van David en Caroline gehuurd. E 76,23 per 3 nachten. Ligt aan de rand van Sevilla.
Granada: camping Maria Eugenia: E25,75 per nacht (verouderd maar goed te doen)
Parkeren in Eindhoven (vliegveld): E52 voor 9 dagen.

Het waren fantastische dagen.
In Alhaurin de la Torre de bus gepakt naar Malaga, busstation staat nog wel 20 min van het centrum verwijderd maar goed te doen.
We zijn hier 1 dag geweest en hebben een kathedraal bekeken en een fort en nog een kerk.
Vanuit Alhaurin de la Torre een prachtig bergroute genomen naar Setenil wat iets boven Ronda ligt. Het is een leuk klein plaatsje en we
sliepen in een huis waarvan het dak uit rots bestond, erg leuk. Op 5 min afstand de bus genomen naar Ronda (ticket ± E1.60) Dit hebben we bewust gedaan omdat we niet tussen al die nauwe straatjes wilden rijden en zoeken naar een parkeerplaats, die vaak nogal prijzig zijn. Zelfs in de bus kun je genieten van het prachtige landschap.
De volgende dag naar Sevilla en ook weer een bergroute genomen, je rijdt dan door hele rustige wegen met af en toe een auto die voorbij rijdt) We hadden ditnog niet eerder gedaan en zo wie zo niet met een auto gereden in het buitenland, dus was wel een uitdaging voor ons maar de wegen zijn net als in Nederland heel goed.
Drie dagen doorgebracht in het prachtige, gezellige Sevilla en wederom iedere keer de bus genomen, 3 min vd flat en met dezelfde bus vanuit het centrum weer terug.
Sevilla is een prachtige stad. De kathedraal is prachtig, Alcazabar is erg mooi, het paleis is indrukwekkend en de arena waar het stierenvechten plaatsvindt is ook leuk om een keer te zien. Je kunt er heerlijk eten. Wij zijn nooit meer dan E28 kwijt geweest voor 2 personen incl. drinken)
Van Sevilla naar Granada via de A92 een hele makkelijke weg om naar toe te rijden.
Granada 1,5 dag doorgebracht. Op de camping konden we gelukkig nog ticket boeken voor Alhambra (via int. lukte me dat niet meer)
E30.80 + E2 voor de camping. Het is een hele klim naar boven maar Alhambra is de moeite waard en de tuinen zijn ook echt de moeite waard om doorheen te lopen. Granada heeft ook een gezellig centrum, helaas niet in Albacin (wijk vlakbij Alhambra) geweest maar dit moet een hele gezellige wijk zijn (vlgs mijn zusje die ook recent in Andalusie was geweest) met mooie moskeeen.
Van Granada terug naar Alhaurin de la Torre en daar weer geslapen, Alhaurin heeft ook een klein gezellig centrum. De volgenda dag vroeg terug naar Malaga en terug naar Nederland.
Dit was een kort verslag van onze vakantie en hieronder nog even van dag tot dag. Hopenlijk hebben jullie wat aan dze infomatie.
14/10 vliegen naar Malaga om 19.30uur- aankomst 21.30uur
15/10 Malaga bezoek met de bus.
16/10 Van Alhaurin de la torre naar Setenil. Diezelfde middag met de bus naar Ronda (laatste bus gaat al om 1800uur terug Setenil) Slapen in Setenil.
17/10 Naar Sevilla
18 + 19/10 Sevilla
20/10 Van Sevilla naar Granada. eind vd middag naar centrum Granada gegaan met de bus (E1.50) deze stopt voor de ingang vd camping).
21/10 Granada
22/10 Van Granada naar Alharin de la Torre. Centrum nog in geweest/ lopen
23/10 vlucht naar Nederland vanuit Malaga

Oja…het weer??? Prachtig…30-32 graden (en niet echt benauwd!!)

Groetjes
Annelies:

Leuk verslagje! Ik ben zelf net (sinds vanochtend) terug van een korte trip naar Malaga en Cordoba. Ook ik heb genoten van het lekkere weer :wink:

De andere plekken in Andalusie waar je geweest ben heb ik nog niet bezocht, maar dat komt vast een andere keer.

Hoi Jenny,

Je hebt in ieder geval de Andalusische sfeer kunnen proeven. Wij hadden Cordoba ook willen doen maar helaas hier
niet genoeg de tijd voor gehad. We gaan zeker nog eens terug want ook wij hebben nog zoveel gemist in dit prachtige land.
Fijn dat je ook genoten hebt.

Groetjes
Annelies:dag: