Wij plannen een rondreis door Andalusië. Natuurlijk bezoeken we Granada, Sevilla en Cordoba, maar wie heeft er nuttige tips voor mooie routes tussen deze steden? Waarschijnlijk vliegen we op Malaga, en hebben gezien dat de prijzen voor huurautos in spanje sterk kunnen verschillen. Tot nu toe hebben we de beste prijzen gevonden op deze site voor online autohuur, veel goedkoper als bij Avis of Hertz in Malaga.
Heeft iemand ervaring met deze firma, is het een betrouwbare service? De site is gedeeltelijk in het engels, dat is niet zo’n probleem, maar toch.
Ik ken ze niet. Deze wel: www.doyouspain.com
Hier heb ik al eerder gehuurd en is prima bevallen, goed en goedkoop. Deze zomer heb ik ook al huurauto geregeld via Doyouspain.
Even snel vergelijken: bij Hispacar kost een Fiat 600 59,95. By Doyouspain een Ctroen C2 voor 57 €. Peugot 207 of Ford Fiesta by Hispacar: 65,40 €. Doyouspain: Reneult Clio 5 deurs: 60€.
Als het gereserveerde model niet aanwezig is krijg je een upgrade.
In Zaragoza werd de auto door Europcar afgegeven uit naam van Doyouspain en Europcar is één van de grotere jongens.
Mij is het tot nu toe goed bevallen en ik heb van anderen gehoord dat die ook zeer tevreden waren…
De moeite waard om even te gaan kijken op hun site.
Suerte!
Ps: Ronda is zeker de moeite waard om te bezoeken!!
Ik heb dit in 2006 gedaan en hebben een rondreis geboekt met vlucht en auto via Pharos reizen (gelinkt ANWB). De steden en hotels waren top! Alleen de routebeschrijvingen (toen nog geen tom tom) waren echt slecht, maar we zijn hier uiteindelijke ook in gecompenseerd.
Aanraders zijn
-Granada -> Alhambra (tip reserveer in NL tickets want dat bespaart je wachten in de brandende zon) & Albaicin wandeling
Cordoba -> Mezquita, leuke stad maar hoeven je geen dagen te vertoeven
Sevilla -> zeker 3 dagen blijven, wij waren er maar 2 dagen veel te kort zoveel te zien, vb Giraldo toren, Real Alcaraz, Plaza Espana, Stierenvechtarena en nog veel meer
Vergeet ook Jerez niet, super leuk stadje waar je heerlijk sherry kan proeven in een van de lokale sherrybedrijven en de Spaanse rijschool. Dit laatste heel bijzonder.
En ook een aanrader is om een paar dagen te blijven in de witte dorpen, zoals Grazelema. Heel rustig in de bergen maar heel bijzonder.
Reserveren voor het Alhambra kan via deze website. Kies daar voor ‘general visit to alhambra and generalife’. Vervolgens moet je aangeven op welke dag je wilt bezoeken, of je 's ochtends of 's middags wilt komen. Voor het bezoek aan de Nasrid Palaces moet je vervolgens een specifiek tijdstip kiezen. Er mogen ieder half uur maar een x-aantal mensen naar binnen. Laat je je tijdslot verlopen, dan mag je niet meer naar binnen. Richtlijnen van de UNESCO.
Omdat je de kaarten waarschijnlijk betaalt met een Nederlandse credit card, moet je ze bij de ingang van het Alhambra ophalen. Als je daar aankomt kan er een lange rij staan, maar voor degenen die al kaarten hebben gekocht: loop de rij voorbij en ga naar het loket waar geen kaarten worden verkocht maar waar enkel bestelde kaarten worden uitgedeeld. Je moet wel de credit card bij je hebben waarmee je de kaarten hebt besteld en een ID-bewijs.
Voor degene die nog een huurauto zoekt is sunny cars een aanrader. Zij bemiddelen tussen jou en een verhuurder, dus je auto kan komen van bijvoorbeeld Avis, Hertz of Sixt. In Malaga komt 'ie waarschijnlijk van Auriga Crown. Het mooie is: alle denkbare kosten voor verzekeringen, extra bestuurders en dergelijke zit al in de prijs. Geen verrassingen. Of ze het goedkoopste zijn weet ik niet.
Verdere aanrader in Andalusie: zeker Ronda en de streek daar omheen bezoeken!
Al de mogelijke autohuurkeuzes heb ik op de website www.allesoverautohuur.nl bij elkaar gezet. Prijsverschillen kunnen oplopen tot 40/50%. Daar het wagenpark tot 30% ingekrompen is ontstaan er soms tekorten. Rond Pasen was er in Alicante en Málaga geen auto te krijgen… Dat dreigt in de zomer weer te ontstaan.
Daarom een goed advies om vroegtijdig te huren, sommige bedrijven, zoals www.123carrent.com kennen een gratis annuleren-regeling. Mocht je te vroeg geboekt hebben en toch willen veranderen, kost het je geen geld.
Voor degenen die naar het Alhambra willen: reserveer vooraf en zorg dat je vroeg op de dag aanwezig bent: Hier nog wat handige info + adressen: TransIP - Reserved domain
Volgens mij is dit een redelijk oud topic maar ik lift toch even mee en kan vast al wat tips uit bovenstaande halen. Ik ga in september / oktober 3 weken een rondreis daar maken.
Dus als iemand nog leuke tips heeft voor appartementjes, hotels, bed & breakfasts in Sevilla, Granada, Cordoba, Cadiz, en ook in mooie kleine dorpjes… hoor ik die graag! Ik hoop dat ik voor gemiddeld zo’n 30-50 euro per nacht terecht kan, is dat realistisch? (Ik moet nog wat gidsen kopen en beginnen met inlezen…)
Als je in Jerez wil logeren: Hotel Hipotel Sherry Park (via Booking.com)
Als je in Chiclana wil logeren: B&B Casa La Felicidad (Nederlands Koppel)
Misschien niet echt goedkoop maar prima adressen