rondreis door Zuid-Spanje

Wij willen graag een rondreis maken door Zuid-Spanje het gebied Malaga-Cordoba-Sevilla. Wij willen graag een individuele reis maken. Wij houden niet van het massa tourisme. Wie kan ons suggesties aan de hand doen? Wie heeft er al ooit zo’n soort reis gemaakt en weet waar we zoiets kunnen boeken of moeten zoeken?

Hoi,

Ik heb in 2006 Andalusie bezocht en had in Nederland alleen alle hotels geboekt en verder heerlijk rondgetourd. Echte aanraders zijn Granada en dan natuurlijk het Alhambra. Reserveer de kaartjes in Nederland al via de volgende website www.alhambra-patronato.es, want dan kun je gelijk doorlopen in plaats van uren te wachten. Ook de wijk Albaicin aldaar is magnifiek, m.i. een aanrader.
De volgende plaats op onze reis was Cordoba met de Mesquita, ook erg mooi.
Derde plek was Sevilla, nu dat is een stad waar je echt meerdere dagen moet zijn. Helaas hadden wij maar 1,5 dag de tijd, maar ik zou daar zeker 3 dagen kunnen verblijven als je het op je gemak wilt doen natuurlijk. Bezoek ook een flamecobar, want dan heb je het echte spaanse gevoel te pakken.
Onze vierde plaats was Jerez de la Frontera. Qua gebouwen en dergelijke heeft het je niet veel te bieden, maar ga naar een sherry producent en breng een bezoek aan de Spaanse rijschool… Echt fantastisch.
Als laatste hebben wij nog een aantal witte dorpen bezocht waarvan Grazelema echt een leuk plaatsje was helemaal verscholen in de bergen.

Wil je nog meer informatie, dan stuur je me maar een berichtje. Maar doen is echt een fantastische omgeving.

Groet Karin

Wat gaaf! Ik ga er ook heen deze zomer en ben druk bezig met het opstelen van een reisplan. Ik ga 20 dagen backpacken en interrailen. Heel wat anders, maar misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden van leuke dingetjes, evenementen, eetgelegenheden of verblijfadressen? Lijkt mij een leuk idee… wat jullie?

Mij reisplan is als volgt:

JUNI (10 DAGEN)
21 juni 2008 Amsterdam - Genève - Malaga
22 juni 2008 Malaga
23 juni 2008 Malaga
24 juni 2008 Malaga
25 juni 2008 Malaga - Cordoba
26 juni 2008 Cordoba
27 juni 2008 Cordoba
28 juni 2008 Cordoba - Madrid
29 juni 2008 Madrid
30 juni 2008 Madrid

KANTELPUNT VAN DE REIS…

JULI (10 DAGEN)
01 juli 2008 Madrid
02 juli 2008 Madrid - Valencia
03 juli 2008 Valencia
04 juli 2008 Valencia
05 juli 2008 Valencia
06 juli 2008 Valencia - Barcelona
07 juli 2008 Barcelona
08 juli 2008 Barcelona
09 juli 2008 Barcelona
10 juli 2008 Barcelona - Genève

Misschien tot spreeks!
Wouter v. Kuijk