Ik ben Maarten een 28 jarige jongeman uit Groningen en heb al sinds tijden het plan om naar Peru te gaan. Iets aan dat land heeft een enorme aantrekkingskracht op mij, het mysterieuze karakter waarschijnlijk. De film ‘Motorcycle Diaries’ heeft hier absoluut aan bijgedragen. Tot dusverre is het er nooit van gekomen, maar ik heb nu dan eindelijk maar dan toch iets weten te sparen een keer Het zou dan ook mijn eerste echte reis worden. Europese vakanties daargelaten.
Het liefst ga ik een maand lang daar op de bonnevooi heen, natuurlijk wel met bepaalde doelen, maar niets moet.
Dit zou wat mij betreft in de maanden September tot November kunnen, of anders begin 2014, dus februari bijvoorbeeld.
Het lijkt me leuk dit met een reismaatje te doen, iemand met een zelfde passie en zelfde insteek voor deze reis.
Iemand die ook in deze periode dezelfde plannen heeft en het ook leuk lijkt samen te reizen?
Heay Maarten! Ik heb ook plannen om dit jaar naar Zuid-amerika te gaan! Ik zou vorig jaar eigenlijk al gaan maar toen heb ik toch gekozen om naar Azie te gaan. Nu ben ik net een maand terug dus moet weer even hard werken en vooral sparen! Weetjij misschien hoeveel budget je ongeveer nodig hebt om voor 2 a 3 maanden in Peru en Bolivia>?misschien dat we samen kunnen gaan, ik ben al in veel landen buiten europa geweest dus heb al wat reiservaring en ik spreek ook Spaans. Heb je ook plannen om in Cusco vrijwilligers werk te doen?Ik hoor het van je!
Ik ben zelf ook 28 jaar en wil in dezelfde periode weg (sep-nov), Azie / ZAmerika lijkt mij erg mooi. Heb nog niet een specifieke keuze gemaakt. Wat je zegt, Peru heeft wel een bepaalde aantrekkingskracht.
ik wil halverwege september een reis naar Peru ondernemen en dan ook voor een maand. Leuk dat je motorcycle diaries noemt als inspiratiebron. Heb mij vroeger nogal ingelezen (en zelfde film gekeken) in Che Guevara. Van daaruit is bij mij ook de interesse ontstaan om Zuid Amerika te willen zien. Met name Machu Picchu en Incatrail wil ik absoluut eens gezien hebben. Tijdens het reizen maak ik ook graag gebruik van couchsurfing. Mocht je hier ook gebruik van maken kun je me vinden via de volgende link: Yoram is on Couchsurfing! | Couchsurfing
Grappig dat ook bij jou die film een nog grotere passie voor het continent heeft gekweekt.
Macchu picchu is natuurlijk iets wat je eigenlijk zou moeten zien wanneer je een bezoekje brengt aan Peru, staat daarom ook zeker op mijn lijstje. Of ik de Incatrail of bijvoorbeeld de Salkantay trek wil gaan doen, moet ik nog even bekijken. Sowieso nog niet een heel helder beeld van wat er allemaal perse bezocht moet gaan worden Jij al wel een beetje duidelijk hoe je die maand in wilt gaan delen?
Maar wat een toffe manier van overnachten, dat couchsurfen! Heb je daar veel goede ervaringen mee al?
Ik zal die site eens even doorspitten!
De hoofdstad Lima kan leuk zijn om een paar dagen door te brengen. Daarnaast lijkt Cusco, dichtbij Machu Picchu, me tof om eens te kijken. Verder hebben ze natuurlijk de Nazcalijnen. Titicacameer schijnt ook mooi te zijn. Ik houd er altijd wel van om de grote steden af te wisselen met wat activiteit in de natuur. Hoewel het me allemaal heel mooi lijkt vind ik het met uitzondering van de Machu Picchu niet erg om 1 of meerdere van bovenstaande dingen over te slaan. Ik maak nooit een hele vaste planning aangezien ik vaak afga op tips van mensen die ik in hostels of via couchsurfing ontmoet. Het couchsurfen is mij tot nog toe goed bevallen trouwens. Heb zelf 1 keer bij iemand overnacht en heb verschillende keren zelf mensen over de vloer gehad. Heeft al tot meerdere interessante uitwisselingen van culturen geleid. Kan het echt aanraden. Al gelegenheid gehad om er eens naar te kijken? Ik zie dat er in Lima en Cusco veel couchsurf mogelijkheden zijn.
Heb me inmiddels ook maar even ingeschreven op dat couchsurf gebeuren.
Best een leuke manier van reizen lijkt me dat, afgewisseld met hostels bijvoorbeeld
Heb me ondertussen ook maar een rough guide van Peru aangeschaft, beetje inlezen kan geen kwaad.
Cusco, Machu Picchu, Colca Canyon en ook de jungle lijken mij erg mooie plekken om te bezoeken!
Moet nog even kijken wanneer het allemaal plaats moet gaan vinden. Vanaf Oktober begint het regenseizoen wel weer toch?
Oktober, November en misschien September zijn maanden waarin ik er tussen uit zou kunnen!
Zit me alleen nog even af te vragen of een cursus Spaans een overbodig luxe zou zijn haha
Hoi allemaal,
Ben ook aan het orienteren naar een vakantie in Peru! Liefste zou ik in juli/aug of sep willen gaan. Was vorige jaar op een halfjaar sabbatical reis geweest, backpacken door z.o. Azie en Cuba Spreek een beetje spaans ook.
Ik kom oorspronkelijk uit India, de reissmaak heb ik jongs aan leren ontdekken, zo was ik ook ooit naar Europa gekomen Heb veel gereisd, echter vorig jaar was de 1e keer zo lang met backpacking.
Wat betreft Peru, denk ik aan de Machu-picchu, Colca Canyon, Arequipa, Lake Titica, Cuzco en wat er nog past in 3 weken! Liefste voor de rainy season, daarom juli/aug of uiterlijk september.
Ga bij vrienden nog verder informeren naar de kosten, begreep dat men de Inca trail vooraf moet boeken. Aguas calientes schijnt ook een leuke alternatief te zijn en is lokaal te regelen. Vluchten gecheckt, met een overstap kost circa 900 euro. Heb jij al een Lonely PLanet?
Heay Raja,ben je ook van plan om naar bolivia te gaan? Ik moet de komende maanden nog even hard doorsparen want ben net terug van 3 maanden Azie maar ben van plan om na de zomer naar Peru, Boliva en als ik het financieel red naar Colombia te gaan. Ik spreek redelijk spaans maar zou graag in Cusco nog wat extra les nemen. Verder wil ik absoluut de incatrail doen alleen ik weet niet waar je dat van te voren moet boeken(moet minimaal 6 maanden van tevoren) heb jij of iemand anders enig idee? Groetjes Thalissa
Azie is leuk! (beetje biased natuurlijk, ik kom zelf uit India
Ik heb gehoord dat de Inca trail een beetje marketing is, er zijn andere (Aguas Calientes) die net zo goed zijn en minder toeristisch zijn…maargoed, ik ben pas sinds dit weekend aan 't informeren naar Peru, dus hopelijk weet ik binnenkort meer. Een andere punt is dat mijn hoofddoel daarin Macchu-Picchu is, dus of ik het per hiking doe (Inca trail) of per bus maakt mij niet zoveel uit. Het is ook een zeer hoge altitude, dus vergt extra conditie dan een normale hiking.
Ik wil wel ooit naar de Bolivia, Chile, Venezuela en ook midden America, echter ben ik dit jaar beperkt tot enkele weken vakantie
Als mensen het leuk vinden om ook aan te schuiven; Yoram en ik willen het weekend van 30/31 maart even onze reisplannen naast elkaar leggen. Dit willen we in Utrecht doen, praktisch en centraal gelegen punt. Dus mochten anderen het ook leuk vinden om in levende lijve over onze Peru reis te fantaseren/brainstormen, you’re welcome
Uitstekend keuze Utrecht! Heb behalve op zaterdagavond (30e) tijd en zin om aan te sluiten bij jullie. Jij geeft wel de gegevens door, neem ik aan… Tot dan!
Leuk dat je ook aanschuift Raja. Ik heb ook maar even een Lonely planet gekocht, inlezen kan geen kwaad. Mbt tot incatrail heb ik inderdaad ook begrepen dat je ter plekke tickets kunt regelen voor alternatieve routes. De traditionele Incatrail zelf moet wel 6 maanden van te voren worden geboekt.
Lonely planet is uitstekend! Wat zeggen ze is de beste tijd om te gaan?
30e avond zou ik wat later op de avond kunnen, laat me weten waar jullie te vinden zijn. Of zondag heb ik meer ruimte