Ik ben Marije, een 21-jarige studente die per november (waarschijnlijk) vrijwilligerswerk gaat doen in Peru! Ik heb hier echt superrrveel zin in, maar alleen is toch maar alleen dus ik vroeg me af of er nog iemand in deze periode in Cusco, Peru zit?
Bovendien wil ik natuurlijk niet alleen werken maar ook veel van het land en de landen eromheen zien. Vandaar dat ik me afvroeg of iemand in jan/ feb plannen heeft om in deze omgeving te gaan reizen?
Ik heb ook plannen om eind oktober / begin november naar Peru te gaan in mijn eentje. Ik ben nu aan het kijken voor vluchten naar Lima. Wanneer ga jij precies? Ik wil een maand gaan en ook rondtrekken, door het zuidelijke gedeelte dan met name. Ik heb er in ieder geval ook superrrveel zin in! Waar wil je allemaal naartoe?
Ik heb een aantal jaar geleden ook alleen gereisd en zeker in Cusco is het vrijwel onmogelijk om niet snel anderen te leren kennen! Al helemaal als je vrijwilligerswerk gaat doen, of spaans leren, of mee met een georganiseerde tour. Er zijn heel veel anderen die ook op zoek zijn om nieuwe mensen te leren kennen. Mijn ervaring is dat het vanzelf gaat, echt heel makkelijk! En dat is eigenlijk zo op de hele zuidelijke “gringotrail”.
In het Noorden kom je misschien wat minder mensen tegen nog, dat is minder toeristisch, maar mocht je door Celendín (http://www.celendinperu.com) komen, dat ligt tussen Cajamarca en Chachapoyas, kom dan gerust even gedag zeggen, want daar woon ik.
Ik zou gewoon wachten tot je daar bent, je komt in Cusco overal reizigers tegen! Als je bijvoorbeeld een dagtripje doet met een gids kom je heel snel in contact met ze, of als je in een hotel verblijft met gezamenlijke ontbijtruimte. En dan zie je meteen met welke mensen het wel of niet klikt en of jullie plannen matchen.
Ik zou me niet nu willen committeren aan iemand via internet terwijl je niet weet of het wel klikt!
Ah dat klinkt goed allemaal! Ben blij dat iedereen er zo enthousiast over is, dan gaat het vast wel goedkomen