Ik ben Marije, een 21-jarige studente die per november (waarschijnlijk) vrijwilligerswerk gaat doen in Peru! Ik heb hier echt superrrveel zin in, maar alleen is toch maar alleen dus ik vroeg me af of er nog iemand in deze periode in Cusco, Peru zit?
Bovendien wil ik natuurlijk niet alleen werken maar ook veel van het land en de landen eromheen zien. Vandaar dat ik me afvroeg of iemand in jan/ feb plannen heeft om in deze omgeving te gaan reizen?
Ik heb ook plannen om eind oktober / begin november naar Peru te gaan in mijn eentje. Ik ben nu aan het kijken voor vluchten naar Lima. Wanneer ga jij precies? Ik wil een maand gaan en ook rondtrekken, door het zuidelijke gedeelte dan met name. Ik heb er in ieder geval ook superrrveel zin in! Waar wil je allemaal naartoe?
Ik heb een aantal jaar geleden ook alleen gereisd en zeker in Cusco is het vrijwel onmogelijk om niet snel anderen te leren kennen! Al helemaal als je vrijwilligerswerk gaat doen, of spaans leren, of mee met een georganiseerde tour. Er zijn heel veel anderen die ook op zoek zijn om nieuwe mensen te leren kennen. Mijn ervaring is dat het vanzelf gaat, echt heel makkelijk! En dat is eigenlijk zo op de hele zuidelijke “gringotrail”.
In het Noorden kom je misschien wat minder mensen tegen nog, dat is minder toeristisch, maar mocht je door Celendín (http://www.celendinperu.com) komen, dat ligt tussen Cajamarca en Chachapoyas, kom dan gerust even gedag zeggen, want daar woon ik.
Ik zou gewoon wachten tot je daar bent, je komt in Cusco overal reizigers tegen! Als je bijvoorbeeld een dagtripje doet met een gids kom je heel snel in contact met ze, of als je in een hotel verblijft met gezamenlijke ontbijtruimte. En dan zie je meteen met welke mensen het wel of niet klikt en of jullie plannen matchen.
Ik zou me niet nu willen committeren aan iemand via internet terwijl je niet weet of het wel klikt!
Ah dat klinkt goed allemaal! Ben blij dat iedereen er zo enthousiast over is, dan gaat het vast wel goedkomen
En ik kom 11 november aan in Peru! en begin maart vlieg ik weer terug naar Nederland. Heb jij ondertussen al meer zekerheid Charlotte?? Ik wil echt alles zien haha! Natuurlijk Macchu Picchu, de Colca Canyon en sandboarden. Die drie staan zeker op mijn lijstje. Wat zijn jouw plannen?
Ik ben van eind oktober tot eind november ook in Peru en reis dan grotendeels in mijn eentje! Ik vlieg echter eerst naar Costa Rica om daar mijn broer te bezoeken, die daar woont.
22 oktober vlieg ik naar San José, Costa Rica. Daar blijf ik dan 4-5 dagen (ik ga hier verder niet rondreizen, omdat ik hier al een keer eerder ben geweest). Op 26 oktober vlieg ik dan samen met mijn broer naar Lima (omdat mijn broer voor zijn werk in Peru moet zijn).
Het plan was dan eigenlijk om vanuit Lima door te vliegen naar Piura (in het noorden), omdat mijn broer daar moet zijn voor z’n werk. Deze vlucht echter nog niet geboekt. Daar wilde ik dan een paar dagen blijven en dan langs de kust terugreizen naar Lima. Vanuit Lima wilde ik dan naar Cusco vliegen, om vervolgens Machu Picchu te bezoeken.
Verder heb ik ook nog een oude kennis die in Ica woont, dus daar probeer ik ook nog langs te gaan. Volgens die kennis kun je daar eventueel prima sandboarden en kitesurfen.
Uiteindelijk vlieg ik op 19 november terug naar San José en op 20 november terug naar Nederland.
Maar in principe staat mijn planning van 26 oktober t/m 19 november nog niet vast. Lijkt me leuk om misschien een gedeelte samen te kunnen reizen?
Ik heb alleen mijn tickets naar Costa Rica en Peru geregeld, verder nog niks. Het schijnt wel zo te zijn dat het verstandig is om voor Machu Picchu wel van tevoren iets te regelen, omdat dat nog al druk kan zijn. Maar ik wil eigenlijk de gok wagen om het ter plekke te regelen. Wat is jullie plan hiervoor? Misschien vinden jullie het leuk om samen de trip naar Machu Picchu te ondernemen? Voor de Inca trail moet je sowieso ongeveer een week rekenen.
Heey, ik ben (ook) van eind oktober tot eind november in Cuzco! Daarna ga ik noordwaarts reizen tot Quito, Ecuador. Hoe lang en op welke manier ik daarheen ga weet ik nog niet. Ik wil wel Machu Picchu en ook de Colca Canyon zien alvorens ik in Ecuador vrijwilligerswerk ga doen. Na Ecuador ga ik nog naar Cuba.
Ik ben voornemens om eind oktober voor ongeveer 3,5 weken door Peru en Bolivia te reizen. Ik ben van plan om een beetje de koning aap/shoestring route te volgen om langzaam aan de hoogte te wennen. dat betekent dus bijna alle bezienswaardigheden zien. Ik heb echter nog maar een vraag en die is voor alle lezers bestemd. Ik vlieg sowiezo heen op Lima. Ik vroeg me echter af of het veilig is om vanuit La Paz vanwege de aanzienlijke hoogte daar terug te vliegen naar Nederland (waarschijnlijk via Lima) of dat het veiliger is om vanuit Lima (dat vele stukken lager ligt) terug te vliegen.
Wat bedoel je precies met veilig? Het is niet gevaarlijk om in korte tijd van hooggebergte naar zeeniveau te gaan. Andersom kan onprettig zijn of gevaarlijk.
Cecilia, bedankt voor je snelle antwoord. Ik bedoelde dus of het veilig is om vanuit een hooggelegen gebied in korte tijd naar en laaggelegen gebied te gaan. Je hebt daarop een duidelijk antwoord gegeven. Met dit antwoord kan ik beslissen of ik vanuit Lima terugvlieg of vanuit La Paz. Ik zal me reisroute dienovereenkomstig aanpassen.
Ik heb inmiddels mijn ticket geboekt, ik vertrek zondag 25 oktober naar Lima. Daar kom ik 's avonds aan en heb ik de eerste 2 nachten een hostel geboekt. Verder nog niks vastgelegd. Op 19 november vlieg ik terug naar Nederland (of ja, naar Dusseldorf. Dat scheelde nogal in de ticketprijs!).
Natuurlijk wil ik ook graag alle ‘highlights’ gaan bezoeken! Maar aangezien ik niks heb vastgelegd, heb ik ook nog niet echt een plan… Ik zie het daar wel denk ik, maar het vaste rondje (Gringo trail) staat wel op de planning. Al zit ik er ook wel over te denken om Lake Titicaca te bezoeken vanaf Bolivia i.p.v. Puno.
Hebben jullie inmiddels al meer besloten / geboekt? Ik heb er in ieder geval SUPER veel zin in! Nu mijn Spaans nog een beetje opvijzelen dan moet het helemaal goedkomen!
Misschien kom ik jullie onderweg ergens tegen?? Zou leuk zijn!
Ik kom op 26 oktober aan in Lima. Misschien vlieg ik dan aansluitend door naar Piura, maar dat weet ik nog niet zeker. Op 19 november vlieg ik (terug) naar San José, Costa Rica. Dus we zijn rond dezelfde tijd in Peru.
Ik heb verder ook nog niks vastgelegd en nog geen duidelijk reisplan. Ik heb een beetje dezelfde instelling. Ik zie het daar verder wel. Natuurlijk wil ik wel naar Machu Picchu en ik wil nog een vriend van me gaan opzoek in Ica.
Ik moet ook mijn Spaans weer eens even ophalen, voorzover dat kan
Maar dat komt ook vanzelf wel weer in als ik in Costa Rica / Peru ben lijkt me.