Mijn vriend en ik willen deze zomer op huwelijksreis naar Peru. Concreet willen we in 2 à 3 weken een individuele rondreis doen in het zuiden van Peru. We spreken echter geen Spaans, dus we willen graag alle overnachtingen en al het transport al op voorhand regelen. Op die manier hoeven we ons daar ter plaatse geen zorgen meer over te maken en kunnen we ten volle genieten van onze huwelijksreis. Hebben jullie ervaring met reisbureaus die dergelijke rondreizen organiseren? En hebben jullie enig idee wat we ongeveer als budget moeten voorzien? Aangezien het onze huwelijksreis is, mogen de overnachtingen iets luxueuzer zijn, maar liefst geen grote massahotels. We willen graag de grootste bezienswaardigheden bezoeken, maar ook enkele korte trekkings doen.
Kijk eens op tucan travel.
Ik zou toch adviseren om een paar woorden spaans te leren. Het is toch leuk als je iemand kunt begroeten of bedanken of iets dergelijks. Het word zeer op prijs gesteld als je probeert spaans te praten.
Ik raad het ook aan om toch een kleine basic spaans te leren !!!Elke avond 15min en je bent tegen de zomer al een gevorderde !Zeer handig in een land waar ze op veel plaatsen alleen maar spaans spreken !ook beter als je al eens de weg moet vragen of een taxi wil nemen .
Wij hebben vorig jaar onze reis op die manier geboekt bij Passaat reizen. Is ons erg goed bevallen zeker als je net als ons geen woord spaans spreekt.
Passaat regeld alles via Pantiacolla in Peru Cuzco. Marianne is daar de eigenaar van, zij is Nederlands en geweldig behulpzaam als er iets niet helemaal goed gaat.
Succes er mee en ik hoop voor je dat je Machu Pichu wel kunt bezoeken…
Ondertussen hebben we onze reis geboekt via Safe in Lima, een reisorganisatie van een Belg in Peru. Ik had er goede reacties over gelezen op dit forum en het contact met deze organisatie verliep zeer vlot. Bovendien was het een pak goedkoper dan vanuit België een reis boeken.