Hoi, we willen in het najaar naar Peru toe met zijn tweetjes, maar spreken allebei geen woord spaans. Daarom hebben we voorkeur voor een georganiseerde reis, maar wat vinden jullie? handig, of niet nodig en kan het ook lekker zelf ook al spreken we geen spaans?
Hoi,
Ik zou lekker op eigen houtje gaan, is prima te doen. Vervoer, accomodatie, excursies etc. wijst zich vanzelf. Het is geen must om Spaans te spreken want met handen/voetenwerk kom je er evengoed wel uit maar wij hebben het wel als prettig ervaren om zeker een paar Spaanse zinnetjes uit ons hoofd te leren. Het wordt ook zeer gewaardeerd als je in ieder geval de moeite doet.
Veel plezier!
groetjes Petra
http://www.2discover.net
Hoi
Peru is zeker op eigen houtje zeer goed te bezoeken. Het is handig als je wat standaard spaanse woorden/zinnen kent, maar zeker geen Must. Met name het zuidelijke deel van peru (vanaf lima richting Cusco, inca trail etc) is zo geliefd bij backpackers dat de locale bevolking inmiddels vaak ook een redelijk woordje engels spreekt in combinatie met gebarentaal. Het wordt overigens wel gewaardeerd als je i.i.g probéért om wat spaans te praten.
Bereid je een beetje goed voor door alvast je lonelyplanet een beetje door te nemen, maar plan niet al te veel. Juist die vrijheid ervaren en wel zien waar de dag je brengt is juist wat mijn inziens reizen zo geweldig maakt. En die vrijheid is nou juist waarin je bij een georganiseerde reis zo in beperkt zal worden.
Veel plezier!
Saludos, Eveline :ARGENTINA
Ik heb er niet veel van gemerkt dat de plaatselijke bevolking “een woordje engels” sprak. Ik was dus maar wat blij met mijn woordje spaans.
Moest ik geen spaans gekund hebben, ik zou mij er niet door hebben laten weerhouden toch naar daar te reizen.
Dus: GO FOR IT! (en vraag me niet hoe ze dat in 't spaans zeggen)
Hi,
Begin juni vertrek ik naar Peru en Bolivia en ook ik kan geen woord spaans. Ben eens gaan kijken op het internet naar wat mini-cursussen en daar is best wat van te vinden. Denk niet dat je foutloos spaans spreekt hierna maar het helpt wel in het herkennen van woorden! Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.teleac.nl/spaans/index.jsp, dit is zo’n online cursus. Ik vind het best leuk om daar in een vrij uurtje even naar te kijken, volgens mij kan het nooit kwaad!
Succes! Groetjes Linda