Hoi
wij zouden deze zomer met z’n vieren 3 weken naar Peru trekken.
Niemand van ons spreekt echter Spaans en ik vroeg me af of dit voor problemen zou kunnen zorgen?
alvast bedankt
Hoi
wij zouden deze zomer met z’n vieren 3 weken naar Peru trekken.
Niemand van ons spreekt echter Spaans en ik vroeg me af of dit voor problemen zou kunnen zorgen?
alvast bedankt
Handig is dat natuurlijk niet, maar jullie zullen zeker niet de enigen zijn. Het zal wel eens moeilijkheden geven maar er zijn er genoeg die zich er met plezier doorheen slaan, en soms met frustratie. Kunnen jullie je goed met handen en voeten verstaanbaar maken?
Het kan natuurlijk geen kwaad om een boekje met woorden en zinnetjes mee te nemen en je een beetje voor te bereiden.
http://www.hostellima.nl/
Natuurlijk is het handiger om wel wat woordjes Spaans te spreken (en verstaan), maar er reizen duizenden zo niet miljoenen mensen per jaar door Peru die geen Spaans spreken en die redden zich ook allemaal.
Neem het briljante Point It boekje mee zodat je al het denkbare kunt aanwijzen. Klik op dat plaatje om te bladeren… het is klein, lichtgewicht, goedkoop… te koop bij grotere boekhandels of reisboekhandels of Joho.nl.
Gesprekjes voeren zal wat lastiger zijn, maar met handen, voeten, plaatjes aanwijzen en af en toe een tijdstip of plaatsnaam opschrijven, kom je een heel end. Een Spanish phrasebook kan ook nog een extra hulpmiddel zijn zodat je bijvoorbeeld kunt vragen of je de kamer even mag zien voordat je beslist.
Er resten nog best wat maanden tot de zomer en met bijvoorbeeld een cursus in Nederland van 10 weken elke week een avondje Spaanse les, kun je al best wat basis Spaans leren om kleine gesprekjes te voeren, de weg te vragen, bustickets en eten te bestellen etc.
Bedenk ook dat je met de taal Spaans in ontzettend veel (leuke!) landen uit de voeten kunt, dus dat je er ook op toekomstige vakanties veel aan kunt hebben! Ik ben zelf ontzettend blij dat ik het heb geleerd en studeer op elke vakantie in een Spaanstalig land weer bij. En het is ook leuk omdat ik Spaanse films nu grotendeels kan verstaan, en er ook in heel veel Amerikaanse films en series Spaans wordt gesproken (vooral als het zich in California or Florida afspeelt). Meer mensen op de wereld spreken Spaans dan Engels!