Rondreis Oostkust Augustus 2018

Hallo!

Nieuw hier op het forum, maar ik vond hier zoveel handige en nuttige dingen dat ik ook maar eens iets kom posten.
Na maanden plannen en uitzoeken is onze eerste echt grote reis geboekt!
We gaan 30 dagen naar Australië, meer bepaalde de East-coast.
Hieronder onze planning, heb je tips, aanvullingen of opmerkingen horen we het graag!

We zijn onze zoektocht op internet begonnen en uiteindelijk hebben we via een reisbureau geboekt. De prijs was op een paar euro na hetzelfde, en daarom kozen we voor het reisbureau. (Voor eventueel contact als er iets mis is)

**Onze “tocht”: **

Blok 1: Sydney
We vliegen van Amsterdam, naar Hong Kong. Daar een overstap van 2uur richting Sydney.
We landen rond 20u in Sydney, waarna het ons plan is naar het hotel te gaan en waarschijnlijk gaan we dan slapen. (Na zo’n lange reis) :smile: [Of toch nog even de stad in?]
Daarna hebben we 2 volle dagen in Sydney, waar we de meeste toeristische trekpleisters wel gaan bezoeken en tijdsverschil. Op de derde dag halen we onze camper op bij Apollo (rond 10h)
We hebben lang getwijfeld over de verschillende camper aanbieders en de verschillende types. Dit omdat er over alle verhuurders wel iets slechts te zeggen is. Daarnaast hebben we ook getwijfeld voor een auto en B&B’s maar kozen toch voor de vrijheid van een camper(tje) We zijn uiteindelijk gegaan voor een HiTop, met de zelfkennis dat we hem toch enkel nodig hebben om af en toe te koken (BBS)

Blok 2: De rondreis met de Camper
In het kort: Van Sydney naar Cairns.
We hebben zo’n 21 dagen om van Sydney naar Cairns te gaan. Na het boeken brak de twijfel uit… Hebben we wel genoeg tijd? Waarschijnlijk niet. We beseffen dat we niet alles kunnen zien en niet alles kunnen doen. Ook dat we soms eens een lange dag in de camper moeten zitten. We hebben het als volgt gepland: (Dit kan nog veranderen :stuck_out_tongue: )

Dag 1 & 2: Van Sydney naar de Blue mountains (Katoomba):
Camper ophalen -> op richting Katoomba en tussendoor stoppen om inkopen te doen! (Ben stiekem echt benieuwd naar een Whoolworts supermarkt) Daarna een paar highlights bezoeken in de blue mountains.

Dag 3: Van Katoomba naar Port Macquarie:
Dit deel van onze reis is al vaak veranderd, we hebben momenteel voor Port Macquarie gekozen omdat het ongeveer tussen onze uiteindelijke bestemming ligt. (We willen zo snel mogelijk richting Brisbane)
Tussendoor zoeken we nog naar een leuke plek in de wijnstreek om een paar uur te stoppen. (Dus als er tips zijn?)

Dag 4-6: Van Port Macquarie naar The Gold coast:
Een dagje rijden, een dagje Gold coast en een dagje naar het pretpark. We zijn alle 2 fans van pretparken dus kunnen ze deze niet laten liggen. We zijn nog aan het twijfelen om Byron bay er tussen te proppen.

Dag 7-8: Van The Gold coast naar Brisbane:
Op de weg naar Brisbane willen we bij het Koala Sanctuary stoppen, en dan een aantal dagen Brisbane.

Dag 9-11: Van Brisbane naar Hervey bay:
Om eerlijk te zijn twijfelen we nog over Hervey bay, wat we daar willen doen is Walvis spotten, en misschien een dag naar Fraser Island.

Dag 12: Van Hervey bay naar Rockhampton:
Ook hier zijn we nog niet 100% zeker over Rockhampton, het zou dienen als tussenstop tussen Hervey Bay en Arlie beach. Wat we wel willen doen is een korte stop in Town of 1770. Maar na het lezen over hoe mooi Lady Muscrave Island is, twijfelen we toch of we hier niet een dag langer blijven.

Dag 13-15: Van Hervey bay naar Arlie beach:
Kortom een dagje rijden, een dagje “chillen” en een dagje excursies.

Dag 16-18: Van Arlie beach Naar Townsville:
Ook hier, rijden, chillen en excursies.

Dag 18-21: Van Townsville - Carins:
De laatste dagen van onze camper trip, ook hier excursies en chillen.

Blok 3: Port Douglas
Als afsluiter hebben we nog een dag of 4 in port Douglas, deze keer in een hotel. Vanuit hier willen we nog een excursie doen naar Cape Tribulation.
En de vlucht terug van Cairns -> Hong Kong (6u overstap) -> Amsterdam

Dit is onze voorlopige planning. We zijn alle 2 strand mensen, vandaar de snellere rit richting het noorden. We willen ook vooral richting de Whitsundays, GBR, en de verschillende stranden.
Voor de campings gebruiken we wikicamps, waarop we al heel wat routes hebben aangemaakt.
Heb je tips, vragen, opmerkingen of? Laat het maar weten. Alle hulp is welkom!

Groeten,
Cr0

Hallo,

strak plan hebben jullie. Enkele opmerkingen. Na aankomst in Sydney de stad ik kan, als je tegen die tijd nog fut hebt. Zorg wel dat je in beweging blijft. Duik je een warme kroeg binnen (het is 's avonds een graadje of 10 buiten) dan heb je de kans dat ze je er wegens vermeende dronkenschap uit komen halen omdat je van het ene moment op het andere als een blok in slaap kunt vallen :wink:
Grappig dat je uitziet naar Woolworths (en dus ook Coles). Weet niet of je in andere buitenlanden naar supermarkts bent geweest, maar vind je ze net zo groot of groter. Maar daar krijg je dan weer geen brandstof-kortingsbonnen…
Heb je gedacht aan Blue Mountains naar Coffs Harbour binnendoor, oa via de Ebor-Dorrigo-Bellingen Waterfall Way?
En net voor Queensland een bezoekje aan Nimbin?
Persoonlijk zou ik dat liever doen dan Byron Bay er tussen te proppen.
Ook het eerste deel ten noorden van Brisbane kan leuk binnendoor. Via Beerwah, Glasshouse Mountains, Kenilworth, Amamoor, Gympie.
Tussen Marlborough en Sarina ligt, parallel aan de vreselijke Highway 1, de Marlborough - Sarina Road. Even wat meer het outback gevoel. Voor Cairns wijs ik nog op de Atherton Tableland Waterfall Way en Paronella Park.
Vergeet ook niet een van de apps (Camps Australia Wide, Wiki Camps of Tripigy) te laden. Kun je ook gebruiken als je geen verbinding hebt.
Succes verder.

Hoi,
Dank je voor de documenten!
Yes, ik vind buitenlandse supermarkten altijd een leuke uitstap. (ook echt geen idee waarom, denk het ontdekken van nieuwe producten)
Wikicamps hebben we aangekocht, en al veel routes in gestoken. Ook een aantal offline GPS systemen geprobeerd. (Here we go is voor mij de beste)
En om eerlijk te zijn, denk ik dat we in Sydney niet al te veel puf meer gaan hebben :p.
De binnendoor routes zijn in ons opgekomen, maar daar moeten we ons nog in verdiepen.
Tnx voor de tips!

Ik heb beide gedaan, en ik vond Byron Bay juist leuker dan Nimbin…

Van strand/surf/backpackersplaatsen als Byron Bay zijn er tussen Sydney en Cairns een heleboel. Van Nimbin is er echt maar één :dag: