Camperreis naar Australie

Beste forumleden,

We hebben via dit forum een camperreis geboekt bij Totally Campers.
Volgend jaar willen we van okt t/m nov 5 weken langs de Oostkust reizen. Starten in Cairns en als eindbestemming Sydney, waar we de camper weer zullen inleveren. We zijn 60 plussers, hebben eerder camperreizen gemaakt naar Florida, Zuid-West Amerika en Canada en het leek ons fantastisch om nu met vakantie naar Australie te gaan. We zouden het leuk vinden als reisgenoten, die eerder naar de Oostkust zijn geweest hun ervaring met ons willen delen.
Alle tips en adviezen zijn welkom.

Groetjes,
Jostina

Hee Jostina
Wij kochten een camper bij totally campers en vertrekken 9 sept richting sydney.
Wij gaan voor een 5 maanden een complete rondrit doen.
Onze tocht doen we omgekeerd als jullie. Wij vertrekken uit Sydney en gaan naar Ciarns.

Daartussen stoppen we ongeveer zo:

blue mountains (2-3 dagen)
Hunter Valley (1-2 dagen)
Port Stephens (1-2 dagen)
Coffs Harbour (1-2 dagen)
Byron Bay (5-7 dagen)
Surfers Paradise (3-5 dagen)
Brisbane (1-2 dagen max.)
Noosa (1-3 dagen)
Fraser Island (min. 3 dagen)
Hervey Bay (2 dagen)
Airlie Beach/ Whitsunday Islands (4-5 dagen)
Mission Beach (1-2 dagen)
Cairns (5-7 dagen)

Misschien komen we elkaar op de route wel ergens tegen!

Hallo,
Wat fijn dat jullie straks 5 maanden naar Australie gaan en de rondreis gaan maken van Sydney naar Cairns.
Wij gaan pas volgend jaar de periode okt/nov., maar hebben al vroeg een camper geboekt.
Dus we moeten helaas nog lang wachten voordat het zover is.
Maar we vinden het leuk om nu al het e.e.a. in te lezen en voor te bereiden.
Van Totally campers hebben we veel informatie en tips gekregen, dus dat is wel fijn om door te nemen.
Op Google Earth is ook veel moois te zien en de app van WikiCamps Australie heb ik ook gedownload.
Ik heb me nu nog niet zo verdiept in de route, maar als ik jullie reisplanning zie dan ziet het er veelbelovend uit!
Mochten jullie straks nog informatie hebben over een Hop-on hop-off bus in Sydney of anderszins bruikbare informatie
dan horen we dat graag.
Alvast nog veel succes met de voorbereidingen en voor straks een goede reis toegewenst!

Hallo Jostina en Martijn (Lambregt, dit voor Jostina). Leuk dat jullie elkaar hier ‘ontmoeten’. Martijn kan inderdaad mooi wat actuele ervaringen delen over het traject Sydney - Cairns. Ik houd me wat dat betreft best aanbevolen voor opmerkingen over de routebestanden, Martijn. Denken jullie er allebei aan dat als je in een nationaal park wilt overnachten, dat steeds meer tevoren moet worden geboekt. De self registration verdwijnt steeds meer, net als de rangers die het geld komen ophalen. Maar als ze je snappen, ben je zuur! Op de website van de nationale parken staat verdere uitleg.
Langs de oostkust wordt ook flink gejaagd op illegaal kamperen aan stranden, op parkeerterreinen etc. Ziehier een bericht over Tweed Heads, waar jullie allebei langs komen:No Cookies | Daily Telegraph
Groet,
Willem