Ik zal dus zorgen voor een internationaal rijbewijs. De malaria pillen zullen we wellicht laten voor wat het is.
Nog een ander vraagje: wij hebben een aantal activiteiten/safari’s geboekt. De meeste vragen om het bedrag op voorhand te betalen, maar blijkbaar kan dit niet steeds on-line.
Er wordt dan gevraagd om ofwel credit-card gegevens door te mailen of om te betalen via overschrijving.
Het eerste doe ik liever niet, het tweede kan toch vrij veel kosten met zich meebrengen in verhouding tot het te betalen bedrag.
Wat is jullie ervaring ? Zijn er alternatieven ?
Je kan gewoon je creditkaartnummer doorgeven voor de betaling. Of anders per bank overmaken. Als er vreemde bedragen van je creditkaart daarna afboeken kan je die gewoon blokkeren.
een andere mogelijkheid zie ik niet helaas.
het is heel mormaal dat men een aanbetaling vragen via je cc.
Wij hadden altijd een internationaal rijbewijs bij,
malariapillen hebben wij nooit genomen, maar dat is weer persoonlijk vind ik
Inenting Difterie/Tetanus/Polio zou ik wel nemen, dit wordt zelfs hier aangeraden van om de 10 jaar in te enten
Tetanus kan hier ook nog voorkomen, in de volksmond noemen ze dat hier ‘de klem’ (ik weet niet van waar je bent)
Hepatitis A en B hebben wij ook, kan ook hier voorkomen!
Eens je 3 x bent ingeënt tegen A en B ben je levenslang gerust,
Misschien ben je al wel ingeënt voor Hep A en B,
want hier is dat toch normaal dat je deze krijgt als kind al!
Even een correctie op hierboven: als je Hepatitis A en B hebt gehad ben je niet gelijk levenslang beschermd!!! Ik heb het even precies nagezocht, want voor de ene ben je in principe wel levenslang beschermd en dat is hepatitis B. Hepatitis A ben je in principe 25 jaar goed mee beschermd. Belangrijk qua bescherming is dat het wel aanslaat de hepatitis B en dat gebeurd echt niet bij iedereen. Vaak wordt hier overigens niet op getest, behalve als je een baan hebt in de gezondheidszorg. Kort gezegd betekent dat dus dat je soms niet levenslang bent beschermd. En je krijgt het ook nog eens niet als kind per se de inentingen, dus wat er staat geschreven klopt echt niet. Let er dus even goed op en vraag het desnoods na bij je inentingscentrum wat je moet doen qua hepatitis.
Gewoon vragen aan de doktor, hier in Belgie word je er wel voor ingeënt als kind
en ze kunnen in je bloed zien of je ingeënt bent of niet, of je dus beschermd bent of niet, dus dat kun je vragen