Inmiddels ben ik al eventjes aan het zoeken naar wat adviezen en tips voor een rondreis in het Oosten van de VS. Ik kom hier vooral discussies tegen die over rondreizen in het Westen van de VS gaan, daarom stel ik mijn vraag hier maar even.
De volgende route zouden we graag willen gaan maken in juni 2010 of 2011 (afhankelijk van budget):
13/6: aankomst in New York, ophalen huurauto, Airport hotel NY 1 nacht
14/6-16/6: 2 nachten Cape Cod
16/6-18/6: 2 nachten Boston
18/6-20/6: 2 nachten Ellsworth (Arcadia NP)
20/6-22/6: 2 nachten Quebec City
22/6-23/6: 1 nacht Montréal
23/6-24/6: 1 nacht Ottawa
24/6-26/6: 2 nachten Toronto
26/6-28/6: 2 nachten Niagara Falls
28/6-29/6: 1 nacht Middletown/Harrisburg
29/6-30/6: 1 nacht Williamsburg
30/6-02/7: 2 nachten Washington DC
02/7-06/7: 4 nachten New York
Nu ben ik benieuwd welke van de genoemde plaatsen echt de moeite waard zijn om meer dan 1 nacht te verblijven en welke we snel gezien kunnen hebben.
Zijn er trouwens nog bijzondere plekken die we zeker gezien moeten hebben in deze regio?
Ik kan je niet helpen met ervaringen met NO USA, want die heb ik niet. Wij gaan in augustus een rondje NO doen met een camper. Hoe ga je het doen, met een auto? In ieder geval heb je relatief veel steden en niet zo veel natuur. Wij doen in ieder geval de Finger Lakes aan. Dat is volgens mij heel mooi. Tevens gaan we naar de White Mountains en de Adirondacks. Als grote steden doen wij NY, Boston en Washington.
Al bij al vind ik het een vrij gehaast programma. Een beetje zoals die Japanners die alle landen van Europa in 1 week willen zien.
Alhoewel ik altijd iedereen aanmoedig om inderdaad Québec te komen bezoeken, lijkt het mij bijna zonde van de moeite die je erin steekt om hier maar 2 nachten door te brengen en 1 nacht in Montréal. Als ik jouw planning bekijk is het ook zonde om dit ergens anders vandaan te snoepen. Ook Arcadia NP ligt behoorlijk uit de route.
Ik zou dan eerder overwegen vanaf Boston een sprintje te trekken naar Niagara Falls, dan Toronto en Algonquin NP te bezoeken. Of bewaar alle Canada-highlights voor een speciale Canada-reis (Toronto, Ottawa, Montréal, Québec en dan eventueel alsnog Arcadia NP meepakken).
Je verliest je heel snel in de afstanden en reistijd. Kostbare tijd die je dan niet kan gebruiken om de stad of het park te bezoeken.