Mijn vriend en ik zitten te denken om deze zomer zelf een rondtrip te doen door het Noorden van de VS.
Mijn idee tot nu toe is:
Ams-Chicago
Auto huren en mogelijk via Niagara Falls richting Boston en dan naar beneden nog wat steden aandoen. Mogelijk terug vanuit Washington.
De volgende vragen heb ik hierover:
Is het te ambitieus voor 2 a 2.5 week?
Zijn de steden de moeite waard, of kun je beter onderweg ergens langer stoppen?
Is het makkelijk om onderweg een slaapplek te regelen (motel oid)
Ik had al even rondgekeken op het forum, maar zie niet heel veel topics over deze regio, meer over de Westkust.
Tips en ideeën voor mogelijke andere bestemmingen in de genoemde regio hoor ik ook graag.
De volgende vragen heb ik hierover: Is het te ambitieus voor 2 a 2.5 week?
Ja ik denk van wel. Maar je kan het zelf goed uitrekenen. Schrijf het eens op van dag tot dag. En zie dan hoe je uit komt met dagen en kilometers.
Zijn de steden de moeite waard, of kun je beter onderweg ergens langer stoppen?
Het hangt een beetje af van wat je allemaal wil zien onderweg. De snelste weg door jouw route heen is 2300km. Deel dat door het aantal rijdagen. Rijdagen is het aantal vakantie dagen -/- vliegdagen -/- de dagen dat je ergens meerdere dagen verblijft.
Is het makkelijk om onderweg een slaapplek te regelen (motel oid)
Ja heel makkelijk. Ga je in juli of augustus zal het iets meer een uitdaging worden, maar daar buiten is er zat beschikbaar.
Check mijn reisverslagen van noord oost usa en mijn andere tips over het plannen van de route en hoe je op de bonnefooi kan reizen. http://www.reistipsamerika.nl
In Boston had ik alles in 2 dagen wel gezien, terwijl ik me in Chicago en New York me toch zeker wel 5 dagen kan vermaken. Als je iets van steden wilt zien en niet alleen wilt rennen tussen de tourist traps zou ik er wel de tijd voor nemen. Aan een auto heb je niet zo veel in deze steden.
Ik heb verder nooit in die regio met de auto gereisd, ik heb het idee dat het gebied rondom Boston het mooiste zou moeten zijn.
Ik zou een keuze maken tussen bijvoorbeeld de volgende opties:
Chicago, Niagara Falls, Boston -> dan is de tijd al op
Rondtrip vanuit Boston in bijvoorbeeld Maine, Vermont, Massachusetts
Bezoek aan steden Boston, New York, Philadelphia, Washington, gebruik makend van OV.
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe, daar heb ik zeker wat aan!
Ik heb alles eens uitgeschreven en ik denk dat een route helemaal naar Washington wat teveel van het goede is voor 2.5 week.
Ik heb ook gekeken naar de optie om naar Toronto (want familie zoals veel Nederlanders ) te vliegen en van daaruit naar Buffalo te reizen en dan richting Boston, dan zou New York er wellicht nog in kunnen?
Maar gaan we dan wat missen als we Chicago niet doen, vraag ik me af.
Daarnaast vinden we het sowieso leuk om een pretpark te bezoeken. En ik heb gevonden dat er op de route Buffalo –> Boston ook veel te zien is…
Keuzes!
Hebben jullie misschien een indicatie van de prijzen voor motels?
Als je op Toronto vliegt en daar een auto huurt zul je ook de auto weer in Canada in moeten leveren. Een one way over de grens is niet te doen.
Bij elke roadtrip in elk gebied van Amerika is genoeg te zien om een paar maanden te vullen. Je zal bij elke reis keuzes moeten maken en dan zullen er altijd leuke dingen af moeten vallen. Je gaat wel meer mooie dingen missen dan alleen Chicago.