Reisschema USA Oost

Na vorig jaar in het westen de reis van ons leven te hebben gemaakt, willen
we nu het oosten gaan bezoeken. Voorlopige planning:
Amsterdam-New York dag 1
New York-Cape Cod dag 2
Cape Cod- Boston dag 3
Boston-Keene dag 4
Keene- Niagra Falls dag 5
Niagra Falls- Toronto - Niagra Falls dag 6
Niagra Falls - Amish Country dag 7
Amish Country - Gettysburg dag 8
Gettysburg - Washington (verblijf twee dagen) dag 9 en 10
Washington - New York dag 11

Wie heeft dit rondje al eens gedaan en heeft tips voor de route of voor leuke of mooie dingen onderweg te doen of om juist niet te doen ???
We gaan met twee volwassenen en een kind (16 jaar).
Misschien is de rit Niagra Falls- Amish Country - Gettysburg
in 1 dag te doen??
Is er misschien iemand die van een reisorganisatie een reisschema heeft
van dit gebied???

Ik hoop reakties te krijgen zodat ik mijn hotels kan gaan boeken !!! >>>

Wanneer denk je New York, Cape Cod, Boston etc te gaan bezoeken? Lijkt wel zo’n Japanse flitsroute.

1 like

Dat zijn inderdaad nogal wat afstanden voor 11 dagen. Lijkt mij niet echt een haalbare route. Als je 11 dagen hebt lijkt het mij mooi om gewoon een rondje New York - Philadelphia - Washington DC te doen. Eventueel kun je nog een bezoek brengen aan Lancaster en de nabijgelegen Amish dorpjes.

1 like

Bedank voor jullie reacties.
Wij gaan in juli 2012. New York zijn we al geweest dus
daar hebben we alles gezien. We kunnen ergens anders
eventueel nog twee dagen extra doen. We gaan namelijk totaal
13 dagen. Ik wil zelf graag de Niagra Falls een keer zien, maar het
is wel een een stuk omrijden om ze te zien.
Ik heb gehoord dat Cape Cod erg leuk is, maar misschien moeten we dat er anders uithalen.
:zon02:

Toronto eruit gooien! Het is een stad als New York, dus even een flitsbezoek van een uurtje is zonde van de reistijd en -kosten. Deze tijd kun je dan weer investeren in andere steden die je veel te kort bezoekt (Boston bijv.)

Ik heb wel van veel mensen gelezen dat je zeker bij Niagara Falls ook de Canadese kant moet bezoeken. Houdt de Amerikaanse slip in je paspoort, dan hoef je niet weer een nieuwe te kopen als je terugkomt in Amerika.

Bedankt voor je reaktie. Wat is de Amerikaanse slip in je paspoort?

Cape Cod zal stikdruk zijn in july. Je hebt zeker een reservering nodig. Hoe ver wil je gaan? Het maakt een heel verschil of je tot Hyannis of Dennis gaat of helemaal naar P-Town. Voor Boston zou ik ook zeker 2 volle dagen willen aanbevelen. Een prachtige stad en nog heel wat te zien in de omgeving ook bv Salem en Cape Ann. Boston-Niagara kan in een hele lange dag (logeren aan de westzijde van Boston). De Canadese zijde mag je idd niet overslaan. Loop de brug over en laat de auto aan de US zijde. Wachttijden met de auto kunnen aanzienlijk zijn.
Als je NY al hebt gezien waarom vlieg je dan niet op Boston? Dan bewaar je Cape Cod maar voor een andere keer. Een auto in Boston is niet nodig. Zelfs af te raden. Mocht je toch met de auto komen parkeer dan aan de rand van de stad en neem het openbaar vervoer. Uiteraard zijn wij eigenwijs geweest en gingen wel met de auto Boston in en parkeerden in een parkeergarage.
Yeehaw

Als je Amerika binnen wilt komen, moet je in het vliegtuig een douane/immigratie-formulier invullen (vroeger was dit de I-94W, maar volgens mij is die vervangen door een andere). Daarvan krijg je een strookje (‘slip’) in de paspoort, die moet je afgeven als je de VS weer verlaat. Als je het strookje in je paspoort houdt en je probeert later nog eens naar de VS te reizen, kun je problemen krijgen, omdat dit automatisch betekent dat je de VS nooit hebt verlaten, of niet op tijd. Als je alleen even bij Niagara wilt oversteken, hoef je het niet perse af te geven, omdat jullie niet langer dan de maximum 3 maanden in de VS verwachten te blijven.

1 like

Ik houd me met dat soort dingen nooit zo bezig maar alhoewel we nu nog steeds in de USA zitten heb ik geen groen strookje meer in mijn paspoort. OOk niet van een andere kleur. Gewoon Esta invullen en permissie krijgen. In het vliegtuig moet je nog wel een wit formulier in vullen en afgeven bij aankomst. Er staat wel een stempel in mijn paspoort maar geen strookje.Vroeger wel trouwens.
Yeehaw

1 like

Dit jaar hadden we ook alleen een Esta Formulier en een ander formulier ingevuld en niets bij het teruggaan ingeleverd. :dag:

Ik ga inderdaad Cape Cod maar overslaan. Ik heb mijn vlucht naar New York al geboekt.