Rondreis Noorwegen

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier. Na een gesprek met mn schoonzus ben ik op het idee gekomen om evt naar noorwegen om een autorondreis te doen via hutten op een camping oid.

Mijn vraag is: wat is leuk om te doen met kinderen (2V, 2K) als je met de boot naar noorwegen gaat en een rondreis maakt van ongeveer 12/14 dagen? Hoe kun je de hutten vinden? (hebben nog nooit zoiets gedaan, gaan meestal met een tent op vakantie) En moet je de hutten vooraf reserveren en via welke sites zou ik zoiets het beste kunnen doen?

Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Marijke

Hoi Marijke,
Ik wil graag reageren op je vraag. In de zomer wil ik ook graag naar Noorwegen (met interrail) en heb dus al het een en ander uitgezocht.
Er is een Noorse organisatie die allemaal hutjes in de natuur heeft. Ik weet dat er een organisatie is die DNT heet maar er is ook een site hytternorge.no. Daar staan (helaas in het Noors) locaties van hutten op.
Via http://travels.kilroyworld.nl/ kun je zoeken naar hostels.
Ik heb gehoord dat de hutten over het algemeen meestal nog plekken vrij hebben, maar aangezien jullie met z’n 4en zijn is het denk ik handiger om van te voren te reserveren.

Wild kamperen is ook toegestaan in Noorwegen. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar dat is misschien ook leuk om een keer te doen!

Hopelijk heb je iets aan deze informatie.

Groetjes,
Britt

Bedankt voor je reactie! Ik zal zeker eens sneupen op die site. Merci:biggrin:

Hi Marijke,

Op de websites www.buroscanbrit.nl en www.norgereiser.nl vindt je kampeerhutten en ook rondreizen langs hutten. Ook kun je via deze organisaties bungalows huren met wat meer luxe. Wij hebben zelf ervaring met buroscanbrit. We hebben een paar jaar geleden een rondreis langs bungalows in zweden gemaakt. Dat is ons prima bevallen. Deze zomer staat noorwegen op het programma.
We hebben jaren geleden een rondreis op de bonnefooi gemaakt langs hutten. Dit was in juni buiten het hoogseizoen. Het was toen geen enkel probleem om een hut te huren zonder vooraf te boeken. Ik weet niet hoe dit in het hoogseizoen is.
Je moet het overigens in Noorwegen vooral hebben van de mooie natuur. Veel spannende dorpen of stadjes zijn er niet. Zeker niet als je wat verder naar het noorden gaat. Een beetje rondreizen kan dan geen kwaad. Je bent snel uitgekeken als je lang op 1 plek zit. We hebben destijds ook een rondreis gemaakt. Ik vond het fjordengebied overigens wel het mooiste. Je moet dan wel een beetje mazzel hebben met het weer…

groeten, albertine