Noowegen met kind - waar beginnen?

Wij zijn aan t rondkijken hoe wij volgend jaar onze reis naar Noorwegen willen gaan doen.

Wij denken er aan om in juni te gaan, 2 tot 3 weken, beetje afhankelijk van het budget. Onze kleine is dan 1,5.
In IJsland hebben we rondgereisd met een camperbus, dit is ons goed bevallen, maar is dit met n kleine ook te doen? Of kunnen we beter gaan voor vakantiehuisjes/hytter? Het nadeel van die hytter lijkt me dat als de kleine n middagdutje doet, dat wij dan ook niet echt relaxed kunnen zitten of zo.

Waar kan ik verder het beste beginnen net zoeken? Wij willen graag de fjorden zien, moet toch n keuze maken want het hele land is uiteraard niet te doen. Zijn de georganiseerde reizen (bijvoorbeeld Buro Scanbrit) goed of kan ik beter zelf alles gaan uitzoeken en accomodaties regelen?

Misschien nog makkelijk om te weten, wij hebben zelf geen tent, caravan of iets dergelijks en vinden het totaal geen probleem om op vakantie zelf te koken en primitiever te leven.

Alvast bedankt voor jullie hulp om ons op weg te helpen.

Hoi Babpu

Lekker op tijd met de planning! :slight_smile:

Met een kindje van 1,5 rondtrekken in Noorwegen is geen enkel probleem. Met caravan of camper gaat dat erg goed, met hytter ongetwijfeld ook maar ik denk dat je dan inderdaad beperkter bent.

Wat betreft organisaties of zelf regelen. Het eerste wat je moet besluiten is hoe je wilt gaan. Ga je met eigen slaapplek (camper, caravan) of huur je hutten. Indien je hutten wilt huren is een organisatie een goed plan. Buro ScanBrit is dan een goede optie.

Daarna zul je moeten bepalen wat je wilt. Iedere dag verder trekken, paar dagen blijven staan, veel kilometers, weinig kilometers.

Als laatste kun je dan een gebied uitkiezen dat je wilt zien, want aan de hand van je kilometers die je wilt maken kun je een route gaan uitstippelen.

Persoonlijk zou ik een camper of caravan huren (of kopen natuurlijk). Geeft je echt meer vrijheid.

Vragen over de route enzo, wil ik met liefde geven. Routetips zijn ook geen probleem maar eerst moet je bepalen wat je wilt.

Groetjes Thijs

Bedankt Thijs voor je snelle reactie. Ik heb al volop gekeken naar n camperbus om te huren, maar voor 3 weken is dat toch niet goedkoop. Ik heb nu het idee dat we met vakantiehuisjes goedkoper uit zijn.

Ik zie dat bij verschillende reizen met vakantiehuizen er soms op een dag 350 km gereden moet worden. Met wat ik gelezen heb over Noorwegen lijkt me dat best veel. Klopt dat? Wij maken toch graag wat (foto)stops onderweg.

Mwah, 350 kilometer is 7 uur rijden roep ik altijd maar. Dus met een kleintje is dat veel inderdaad. Als je 3 weken gaat kan ik voor een campertje best een leuke route verzinnen die korter is hoor. 150 tot 200 kilometer per dag, beperkt gebied. Kun je veel zien zonder teveel te rijden. Op beurzen krijg je vaak routes waarbij je heel Noorwegen ziet in 3 weken. (en dan zie je dus eigenlijk niks echt)

Het is beetje wat je wil, camper is duur, maar geeft vrijheid. Met hutten kun je nog wel echt rondtrekken maar als je vakantiehuizen gaat nemen zit je vaak een aantal dagen in een bepaalde regio. Leuk als je daar veel wilt wandelen of iets anders outdoors wilt doen maar met een kleine is dat toch lastig. (Spreek uit ervaring.)