Een trip naar Noorwegen met camper vrouw 2 kinderen en onze hond

Wij hebben 14 dagen de trip en heen weer.
Alleen weten we niet goe hoe eraan te beginnen

Hoi Thys (leuke naam)

Tsja… Ik wil met liefde en plezier een handje helpen maar met zo weinig info kan ik ook niet veel. Heb je hier op het forum al een beetje gelezen over mogelijkheden? Je kunt voor meer basisinformatie ook eens kijken op visitnorway.nl.

Wat zou je ongeveer willen? Hoe oud zijn je kinderen (heeft nogal invloed op het geen je kunt doen)? Heeft je hond alle benodigde inentingen? Wil je veel rijden? Wil je bepaalde dingen zien? Dat zijn zomaar wat dingen die ik eigenlijk wel moet weten voor ik een zinnig advies kan geven.

Groetjes Thijs

He,
De kinderen zijn 8 & 12 jaar , en de hond is met alles in orde.
En ja wat willen we eu Noorwegen ziet er mij heel mooi uit.
Wij houden van natuur , wandelen , fietsen en natuurlijk ook iets voor de kids.

Grts
Jp

Iets voor de kinderen is altijd een lastige. Het “grote” vermaak op campings door entertainment is er niet. Vissen, wandelen, zelf spelen, etc kan natuurlijk wel en is zeker zo leuk. :slight_smile:

Heb je twee weken voor Noorwegen of twee weken echt uit en thuis? Laatste zou betekenen dat je 10 dagen Noorwegen hebt. Das niet heel veel dus je zult je dan moeten beperken tot een bepaald stuk. Denk dat je in ieders geval niet veel noordelijker moet gaan dan Flam. Ruim rondje om de Hardangervidda heen zou een optie kunnen zijn.

Groetjes Thijs

He,
ik ongeveer 14 dagen van thuis uit. (kan een dag opzitten).
Mag wat vanalles inzitten ,
groetjes
thys jp

Zoals ik al zei, kijk eens voor een rondje tot Flam. Langs de kust omhoog, binnendoor terug. Lijkt mij een mooi rondje. Fe basis zul je toch echt zelf moetrn bepalen, vanuit daar kan ik natuurlijk adviezen geven. Helemaal vanuit het niks een rondreis voor een ander samenstellen is voor mij bijna onmogelijk.

Qua overtocht zou je eens kunnrn kijken bij stenaline. Hirtshals - Kristiansand is een van de goedkoopste waarbij je rechtstreeks in Noorwegen uitkomt.

he thys,
Ben jij op de hoogte van kleinere overzetten in noorwegen ivm prijzen en of er Campers op kunnen.

Grts
Jp

Campers (ook grote) kunnen er gewoon op. Prijzen vallen mee, weet ze uiteraard niet exact. Je zou eens kunnen googlen op Fjord1. Ik dacht dat de meeste bootjes van hun zijn. Daar kun je dus vast prijzen vinden.