Hallo iedereen
Lang geleden, voor er kids waren, maakte ik kennis met de Noorse schoonheid. Ooit zou ik teruggaan!!!
Intussen zijn de kids 8 en 12, oud genoeg lijkt het me om (eindelijk!) met hen even rond te trekken in Noorwegen.
Echter… ik weet niet waar beginnen. Overloos veel materiaal verzameld, maar hierdoor zie ik intussen door het bos de bomen niet meer.
Ik hoor en lees ook dat zo’n reis duur is… .
Is er iemand bereid om zijn/haar/jullie ervaring(en) te delen zodat ik toch niet volledig de bal mis sla en met de familie een onvergetelijke vakantie kan doorbrengen.
Wij zouden met de eigen wagen willen gaan.
Alvast heel erg bedankt voor de tips. In ruil beloof ik een kritisch reisverslag nadien ![]()
Groetjes
Peggy
Hoi Peggy
Om nuttige tips te geven is wat meer info wel handig denk ik.
Hoe lang wil je gaan?
Hoe wil je overnachten? (Hutten, caravan, tent, vakantiehuizen)
Wil je veel rijden (echt trekken) of meer vanuit 2 a 3 locaties dingen bekijken?
Wil je noord, midden of zuid Noorwegen (of alles) zien?
Groetjes Thijs
Hoi Theiz
Bedankt voor jouw reactie.
Dan toch wat meer info:
We zouden met de eigen wagen rondtrekken.
Ik dacht van punt naar punt en op elke bestemming logies zoeken zoals we in Frankrijk deden.
Intussen heb ik al begrepen dat je maar beter van die “hutten” kan gebruiken i.pv. hotels of i/p.v. te kamperen (wij hebben ook geen echte kampeerervarging :-(, noch kampeerspullen).
Moeten die hutten op voorhand besproken worden?
Wij dachten van midden onder naar links midden te reizen (Alesund = eindbestemming)
De staafkerk van Lom, Geirangerfjord, Sogneflord, Voss zou er ook voor iets tussen zitten.
We zouden ook onze fietsen meenemen.
Kan je hier iets mee?
Is dit te doen of is dit té toeristisch?
Moest ik alleen gaan, dan zou me dat allemaal niet veel kn schelen. Nu met de kids heb ik eerder het gevoel dat het van bij het begin “juist” moet zitten.
Alvast bedankt voor de moeite!
Grtz
Peggy