Half mei, is toeristisch gezien in Noorwegen aan de vroeg kant in het seizoen. Wij zijn regelmatig begin juni geweest en dan zijn we voor Gletsjertochten vaak aan de vroege kant. (Vorige keer hadden we de eerste tocht van het seizoen, wat toch ook wel erg leuk was)
Eigenlijk is heel Noorwegen mooi, voor een eerste keer Noorwegen is het gebied rond de Hardangervidda en rond Jostedalsbreen national park erg mooi. Dat is lekker “ruig” dus voor kinderen fantastisch om te zien.
Met autohuur heb ik totaal geen ervaring in Noorwegen.
Overnachten zal afhangen van je plannen, auto oHf camper. Ik denk wel dat het handig is om even goed uit te zoeken welke campings (en ook welke wegen) open/dicht zijn. Hier kun je iig vinden welke wegen (bij benadering) open en dicht zijn.
Wat de treinreis betreft, je zou kunnen beginnen in Oslo met camper/auto en deze in kunnen leveren in Bergen, kun je mooi met de trein terug richting het vliegveld. Dat moet goed te doen zijn.
Goedendag,
Ik ben heel benieuwd hoe jullie het gehad hebben. Is het een camper of auto geworden? En heb je tips? Wij zijn van plan om deze zomer te gaan. Maar een campernis erg duur voor 6 personen. Dus we kunnen een auto huren of met eigen auto gaan. Maar dan moeten we overnachten in hytter, ik weet niet ofdat goed te doen is in de zomer en voor 6 personen.