Reis met camper + 2 tieners naar noorwegen tips

Beste theisz,

Allereerst wil ik zeggen, wat fantastisch, dat je zo meedenkt, over alle vragen.
Mijn vragen zijn:

  • wij willen deze zomer naar noorwegen ( we gaan normaal altijd naar zuideuropa, dus totaal iets anders), de camper hebben we al gehuurd.
    Een grote camper 7 m lang 3,55 hoog. Heb jij een tip welke overtocht wij het beste kunnen nemen? Mag ook naar zweden en dan doorrijden naar noorwegen. Het gaat mij eigenlijk om de prijs en toch handig.
  • We gaan 3 weken, willen een beetje in het zuiden blijven, en het enige dat we echt graag willen is familie in lom bezoeken. Voor de meiden dacht ik dat een bezoek aan bergen/ oslo/ alesund wel leuk zou zijn. Oh ja, we nemen waarschijnlijk mountainbikes mee, willen wandelen ( niet teveel, doen we normaal nooit), raften?, kano? etc. Heb jij tips?
    Alvast bedankt!

Via Wereldwijzer app

1 like

Hoi Jol

Ik heb je onderwerp even verplaatst naar het reiscafe.

Heb je enig idee hoe noordelijk je wilt gaan? Das namelijk altijd handig voor jet meedenken.

3,55 hoog, das geen kleine camper idd. Ik zal eens kijken of de standaard goedkope overtochten dan ook goedkoop zijn.

Groetjes Thijs

Ps. Met twee tienerdochters naar Noorwegen terwijl je normaal altijd naar zuid Europa gaat… Waarom krijg ik nu toch de indruk dat hier enige discussie over geweest is. :hihi:

Hoi Theisz,

Bedankt voor je snelle reactie! Wij hebben geen idee hoe noordelijk, we willen niet de hele dag in de camper zitten. Maar als er dingen zijn, die echt bijzonder zijn om te zien, moeten we daar maar wat voor over hebben. Sorry, de camper is 3,15 hoog. En wat betreft de keuze naar het noorden.
Dit stond eigenlijk altijd al op ons verlanglijstje, ivm het weer hebben wij daar niet voor gekozen ( En natuurlijk ook de zuideuropese sfeer). I.v.m medicijnen die ik moet slikken mag ik echter niet teveel in de zon, een echte strandvakantie leek ons niet handig,vandaar.

Nog geen tijd gehad voor uitgebreide route/zoektocht maar even gekeken op http://www.colorlineferries.nl/ en daar ben je 161 euro enkele reis kwijt voor de camper en 4 personen. In het hoogseizoen (22-07 even genomen) Hirtshals naar Kristiansand. (Dinsdag is goedkoper dan maandag dus voor de dinsdag gekozen als voorbeeld)

Andere optie is Frederikshaven - Gotenburg van Stenaline, die is denk ik echter niet goedkoper maar wel wat onhandiger qua locatie.

Derde optie: De brug van Denemarken naar Zweden. (Zelf nooit gedaan dus heb ik niet echt info over)

Vergeten! Nu geen tijd meer maar idee komt er snel aan.

Goedeavond ga al jaren naar zweden of noorwegen ik ga met de ttline van travemunde naar trelleborg en altijd de nacht boot

Via Wereldwijzer app

Die heb ik nog nooit genomen maar is zeker optie. Voor mijn gevoel schiet het stuk door Denemarken alleen beter op dan door Zweden omhoog. Ik weet alleen niet of dat klopt. Kun je het stuk tot Gotenburg goed doorrijden of niet?

Ja zeker over de e6e20

Via Wereldwijzer app

1 like

Wat gaaf, dat jullie zo meedenken! Bedankt!!

Via Wereldwijzer app

Excuus voor de vertraging maar een klein opzetje. :slight_smile:

De route loopt langs alle voorgestelde puntjes en onderweg zijn er verschillende dingen te doen die ik wat uitgebreider kan omschrijven als de route je iets lijkt. (Want als je het niets vind is dat natuurlijk geen probleem maar dan is het zinloos om activiteiten te gaan benoemen.)

Ik ben voor het gemak even uitgegaan van de overtocht Hirtshals - Kristiansand.

Hi Theisz, bedankt voor je opzet voor een route! Ziet er zo in 1e instantie goed uit!
Wij weten alleen nog niet hoe we nou de oversteek maken, dat is toch wel van belang, misschien pakken we zweden mee.
Ik ga daar deze week even na kijken en als we meer weten kom ik e bij je op terug.

Helemaal goed! Ik hoor het wel!

Besef wel dat drie weken voor Noorwegen en Zweden kort is.

Ik zou zeker Zweden meepakken :wink:

Ksssssst! Terug naar je eigen forum! :wink:

Overigens kun je bij Gaupne een erg leuke gletsjertocht maken. Lijkt me wel iets voor je dochters.

Hoi theisz, helaas gaat onze reis ivm ziekte deze zomer niet door. We zijn zeker van plan om dit een ander jaar op te pakken. Nogmaals hartstikke bedankt voor het meedenken!
En mochten we tzt de reis door laten gaan, dan neem ik wel weer contact op,

Via Wereldwijzer app

Das balen! Beterschap!

Wij hebben geboekt via Fjordline, scheelt bijna de helft van het geld, retour geboekt met 2 personen, camper 8 mtr, 2,85 hoog. 205 euro in het hoogseizoen

Dat scheelt best veel inderdaad.

Blijft een bijzonder systeem qua prijzen, de ene keer is Colorline goedkoper en de andere keer Fjordline. Bewijst maar weer dat shoppen bij de verschillende veerdiensten de moeite waard is!