Rondreis Noordwest USA

Hoi,
Ik ben Marjolein, 37 jaar en zoek een of enige reisgenoten (m/v) om samen met mij 2e helft september a.s. een reis door noordwest USA te maken. Leeftijd tussen 30 en 45 jaar. Uitvalsbasis zal Portland Oregon zijn. Daar wil ik een motor huren om 2 wkn door de omgeving te toeren. Ik zoek toer-maatjes op de motor of in de auto.
Als er 2 of meerdere personen in een auto mee willen dan kan dat mooi gecombineerd worden.
Onderweg kamperen of goedkope alternatieven. Datum en route zijn nog niet beslist dus dat kan allemaal in overleg. Wie heeft er zin om mee te gaan?

Hoi Marjolein,

Ik was ook van plan een oproep te doen. Maar eerst even kijken wat er al uitstaat.

Ben zelf nl ook van plan om naar US te gaan, maar dan later in het jaar (okt/nov) en wat zuidelijker. Hoewel ik Oregon wel heel gaaf vind, maar toch ook wel mooi weer wil hebben (beetje koukleum aan het worden).

En helaas kan ik niet motor rijden, staat heel leuk op mijn ’ to do’ lijst, maar daar heb jij nu niets aan… :frowning:

Dus ws matchen we totaal niet, maar ik ben wel benieuwd hoe t met je reisplannen gaat: heb je nog reacties gehad (hier niet, kan ik zien, maar wellicht via ander medium)?

Zowiezo misschien wel leuk om ideeen uit te wisselen.

Ik ga de afgelopen jaren met veel plezier alleen op vakantie, maar US lijkt me toch wel wat lastiger alleen dan bijv. een Zuid Amerika of Zuid Afrika… Hoe zie jij dat?

Groetjes,
Suzan

Hallo Suzan,
Leuk dat je reageert.
't is geen hoos aan reacties geweest en al helemaal niet van vrouwen. Ik heb hetzelfde; andere werelddelen zijn zo makkelijk om alleen te bereizen…alleen USA…daar ben ik nog wat onzeker over. Ik heb zo’n beeld dat iedereen in z’n eigen auto rondtourt en in motels overnacht en dat er onderweg weinig mogelijkheden zijn om andere reizigers te ontmoeten. Misschien wel in hostels in San Francisco bijvoorbeeld.

Ik heb idd al wat andere reactie gehad en inmiddels ook 2 ontmoetingen. Afgelopen woensdag met 2 mannen(gozers) en dat klikte goed. Ik moet, ben ik bang, mijn plan om door oregon te reizen gaan wijzigen, tenzij ik alleen reis. Er zijn geen mensen momenteel die dezelfde route willen rijden.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk een binnenlandse vlucht nemen naar Las Vegas. Daar ontmoet ik dan één van de jongens (Jacob) en willen we met een gehuurde camper wat Nat.Parken gaan bezoeken. Ik wil rond 1 oktober in Las Vegas aankomen en dan 2 weken reizen.
Geen Oregon en geen motor…snif

Jacob blijft dan nog 2 weken langer en wil op den duur weer terug naar San Francisco.

Wanneer precies ben je van plan te vertrekken? en welke route? en voor hoe lang?
Misschien dat er een overlap is…
Lijkt me leuk om wat meer van je te horen.
groeten
Marjolein

Hoi Marjolein,

Ja, heel herkenbaar 't beeld wat jij hebt van (alleen) reizen in US.
En jammer, want ik hoopte wel stiekem dat jij zou zeggen dat 't best wel meevalt :wink:

Waar ik mee zit is dat ik echt zo laat mogelijk in het najaar wil vertrekken. Het is Ned t/m september nog best uit te houden, pas in november slaat bij mij de winterdip hard toe en dan ergens zijn waar de zon schijnt, yeaaaah!

Dus om 1 oktober al te vertrekken… want dan zou ik wellicht ( als natuurlijk klikt, etc) 't stuk trekken mee kunnen doen en erna mijn eigen plan weer trekken.

Heb nl wel (reis)kennissen in de buurt van Las Vegas waar ik van harte welkom ben, maar idd geen weken wil rondhangen…

Heel jammer dat Oregon niet gaat lukken dit jaar. Ik wil die kant nog 's op, maar dan meer in de zomer en dan fietsend langs de kust richting San Francisco… Misschien moeten we daar contact over blijven houden. Hoewel kan jou natuurlijk op je motor nooit bijhouden lol2

Wie was de andere jongen waar je contact mee had, ook van deze site? Jacob had ik idd ook van gelezen en op gereageerd.

Jammer dat er toch zo weinig reacties komen. Geef uiteraard de moed nog niet op en wacht nog even of mn paardrijden reacties oplevert!

Als laatste, hostels lijkt me meeste kans op andere reizigers ontmoeten en waarom zou dat alleen in SF lukken…? Heb jij al iets van een backpackers website gevonden? Zuid Afrika was dat ideaal: middels zo’n website gaat er een wereld van mogelijkheden opeens open en vooral betaalbare!!

Groetjes,Suzan