Rondreis Nambie 15/16 dagen; tips

Beste lezers,

Ik ben van plan om oktober 2014 met mijn vriend naar Namibie en evt. Botswana te gaan. Het probleem is dat wij niet veel tijd hebben. Wij zouden graag 15- 16 dagen weg willen inclusief vluchten.

Gezien onze gelimiteerde tijd vraag ik mij af of het mogelijk is om ook nog de Okavango delta te zien. Wellicht dat jullie daar een idee over hebben.

Een voorlopig reisschema zou er als volgt uit kunnen zien:

1. A’dam - Windhoek
  2. Windhoek
  3. Windhoek- Sossusvlei
  4. Sossusvlei (Sesriem)
  5. Sossusvlei - Swakopmund
  6. Swakopmund
  7. Swakopmund - Damaraland 7. Swakopmund- Outjo
  8. Damaraland 8. Outjo - Etosha
  9. Damaraland- Etosha 9. Etosha
  10. Etosha 10. Etosha - Rundu
  11. Etosha 11.Rundu - Shakawe
  12. Etosha- Waterberg 12. Maun
  13. Waterberg 13. Okavango
  14. Waterberg- Windhoek 14. Ghanzi
  15. Windhoek -A’dam 15. Windhoek
    16. Windhoek- A’dam

[SIZE=3]Wat vin[SIZE=3]den julli[SIZE=3]e van deze twee [SIZE=3]opties? Is [SIZE=3]dit voora[SIZE=3]l alleen maar rijden of ook wel relaxed?
[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE]
Verder zou ik graag willen weten of jullie een rondreis opmaat (lees: auto en accomodaties) zouden boeken of alleen een auto en [SIZE=3]de rest zelf? Wij zijn van pla[SIZE=3]n om met een[/SIZE][/SIZE] 4x4 met tent te reizen en willen af en toe de mogelijkheid hebben voor een upgrade.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips.

Groet!
[/SIZE]

Je hebt maar weinig tijd en de afstanden zijn lang, dus neem optie 1 en blijf langer op 1 plek.
Wij hebben afgelopen jaar 3 weken rond getourd en was nog veel te weinig tijd.
Wij hebben alles zelf geregeld, kan makkelijk hoor.
Have fun

anemieke -Thatch22, country guesthouse

Beste Mattia,

net als Annemieke zou ik me ook beperken tot het rondje Windhoek-Sossusvlei-Swakopmund-Etosha-Windhoek.

Wij bezochten in dit gedeelte van onze reis in juli 2013 ook Spitzkoppe (zeer mooi), Brandberg en Twyfelfontein. Gebaseerd op onze ervaring/tijdsindeling zou ik de overnachtingen op deze manier plannen:

1 nacht Windhoek
2 nachten Sesriem (Sossusvlei)
2 nachten Swakopmund (Welwitschia drive, Walvisbaai…)
1 nacht Spitzkoppe (of zelfs 2 voor de liefhebbers)
1 nacht Brandberg
1 nacht Twyfelfontein
1 nacht onderweg naar Etosha (vingerklip/Outjo?)
3 nachten Etosha NP
1 nacht Brandberg

Zo zit je op 13 nachten dus heb je nog wat over om in te vullen naar eigen keuze. Dit lijkt mij goed te doen zonder veel rush rush.