rondreis Mexico 17 dagen

Tips gevraagd!!!
Een belangrijk detail: we kennen geen woord Spaans.
Het eerste gedeelte tot San Cristobal doen we misschien met de lijnbus, de rest met huurwagen.
Aangezien we slechts over 17 dagen beschikken om van Mexico-city tot Cancun te trekken , moeten we selecteren:
is Puebla de moeite voor 2 nachten verblijf?
alternatief: Taxco vanuit M-city?
Bonampak en Yaxchan. Is dit te doen met huurwagen?
We slaan Merida over om in Izamal te overnachten, misschien zelfs 2 nachten
vandaar vertrekken we s’ochtends vroeg naar Chichen itza; is dit een goede keuze?
Is een bezoek aan Celestun de moeite waard? Dan moeten we misschien toch in Merida overnachten omdat dit stadje strategischer is gelegen als uitvalbasis.
Hoever is het van Merida naar Chichen itza?

Beste Leen Meulenijzer,

Misschien een vervelend bericht maar moet eerlijk zeggen dat 17 dagen een race tegen de klok wordt. Heb zelf deze tocht ook gedaan maar heb dit in iets meer dan drie weken gedaan en zelfs dat vond ik nog te kort. Je bent best wat tijd kwijt met elke keer weer vinden van een hotel, leuk restaurantje en het organiseren van tours ed.

Nou moet ik wel zeggen dat ik het met de bus heb gedaan en dat kost elke keer ook aardig wat tijd. Je wint waarschijnlijk wat tijd met de auto.

Het zuidelijkste deel van Mexico is erg mooi. Zal tussen Cancun en San Cristobal zeker een groot deel van je reis doorbrengen. Ik ben zelf via Merida, Palenque naar San Cristobal gegaan. Heb zelf toen Chichen Itza overgeslagen waar ik spijt van heb maar daar kom ik nog wel eens aangezien ik nu in Mexico woon. In Celestun kan je de flamingo’s bekijken maar je moet wel ff na vragen of dit het goede seizoen is. Soms zijn ze er namelijk niet en dat vertellen ze daar niet. Ze brengen je er gewoon heen en zeggen dan dat ze er gisteren nog waren. Verder kan je er ook de Cenotes bekijken wat ik niet gedaan had maar ook mooi schijnt te zijn.

Palenque zeker bezoeken. Te gekke plaats en hebben een helemooie locatie in de bossen waar je kunt overnachten. De tempels zijn ook de moeite waard.

San Cristobal is ee mooie stad leuk om te bezoeken. Verder ben in via Oaxaca gegaan. Hier gemountainbike. Was leuke tocht.

Puebla ken ik niet maar heb gehoord dat het een mooie stad is. En in Mexico City moet je zeker een dag uitrekken om de temples van Teotihuacan te bezoeken.

Een tip is koop een goede reisgids. Ik had zelf de lonely planet en voor het stuk met de bus zeker een trui in de bus mee nemen. Alle bussen hebben airco en die heeft maar een stand en dat is invriezen.:wink:

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Wouter