Een maand in Mexico: route suggesties?

Hallo!

Ik ga samen met twee vriendinnen een maand door mexico reizen. We hebben pretty much alleen onze backpacks en een retourticket Mexico City. We hebben het volgende een beetje bedacht: Mexico city, puebla, Puerto escondido
san cristobal de las casas, Merida, Cancun, Tulum en dan terugvliegen vanaf Cancun naar Mexico city. Heeft iemand nog suggesties voor een andere route of andere plaatsen? Alles is welkom! Twee van ons spreken Spaans, dus het hoeft geen toeristische trek te worden.
Ook ben ik nog op zoek naar een goedkope reismogelijkheid van Cancun naar Mexcity. Vliegtickets lijken behoorlijk duur, maar de bus weer erg lang. Heeft iemand hier nog ideeen over?

Ik hoor het graag!

Hoi Floor,

als jullie vliegen van Cancun naar Mexico City te duur vind, kun je de route misschien beter in een lus leggen en de reis in Mexico City eindigen. Misschien kun je ook eens kijken wat een vlucht vanuit Merida op Mexico City kost, want daar is je reis makkelijk op aan te passen.

Tussen Puebla en Pto Escondido hebben jullie niets staan, wat qua reistijd nogal lang is. Ik zou jullie Oaxaca aanraden, want dat ligt grof gezegd op de helft en is een zeer leuke stad en omgeving. Jullie zouden ook kunnen overwegen om Pto Angel i.p.v. Pto Escondido te bezoeken, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

Cancun alleen om terug te vliegen, of willen jullie er ook echt een bezoek aan brengen?

Ps: ik heb je bericht in “Rondreizen Mexico” verplaatst, want daar past het beter :wink:

Ik zou als ik jullie was toch echt met het vliegtuig terug gaan van Cancun naar Mexico City.
Een busreis van ongeveer 24 uur wordt je niet vrolijk van.

Probeer Volaris, Interjet, VivaAerobus eens. Als je in het hoogseizoen reist zijn de tickets inderdaad vrij duur. In het laagseizoen kun je soms tickets vinden van rond de 1000 pesos (60 euro).