Hoi allemaal, ik ben Niels en eind mei gaan we met z’n tweetjes 3 weken rondrijden in West-Amerika. Ontzettend veel zin in uiteraard en ook de met de voorbereiding hebben we veel plezier!
Onderstaande route heb ik tot nu toe in mijn hoofd, ook door wat tips die ik hier gelezen heb. Nu vraag ik me alleen af, of er niet te veel auto in de route zit. Is het handig op plaatsen/parken te skippen, zodat we wat langer kunnen genieten op andere plekken. Bij de lange rit op 5 juni vanuit LA richting GCNP is alleen even kijken wat handiger is, of een lange reisdag of wat eerder stoppen, maar dan minder tijd in GCNP. Het enige wat vast staat is de heen&terugvlucht en de eerste dagen in SF. Verder kunnen we alles aanpassen. Ik hoor graag jullie kundige tips of commentaar. Vast bedankt! :zon02:
29 mei: vlucht Amsterdam – San Francisco
30 mei: San Francisco
31 mei: San Francisco
1 juni: San Francisco – Monterey (walvisvaart) (200km / 2:30 hrs)
2 juni Monterney – Cambria (San Simon) (160km / 2:15 hrs)
3 juni Cambria – Hollywood Los Angeles (366km / 4hrs)
4 juni LA
5 juni rijdag: LA – Lake Havasu City of Flagstaff (tussenstop) (481km / 5:00 hrs of 7,5 uur )
6 juni Lake Havasu City of Flagstaff – GCNP (372km / 4:00 hrs of 1,5 uur)
7 juni GCNP – Monument Valley (281km / 3:30 hrs)
8 juni Monument Valley – Arches/Moab (269km / 3:30 hrs)
9 juni Arches/Moab
10 juni Arches/Moab – Capitol Reef (267km / 3:30 hrs)
11 juni Capitol Reef – Bryce Canyon (158km / 2:30 hrs)
12 juni Bryce Canyon – Zion (142km / 1:45 hrs)
13 juni Zion – Hoover dam – Las Vegas (368km / 4:15 hrs)
14 juni Las Vegas
15 juni Las Vegas – Death Valley (141km / 2:00 hrs)
16 juni Death Valley – Yosemite (500km / 6:00 hrs)
17 juni Yosemite
18 juni Yosemite – San Francisco (343km / 4:15 hrs)
19 juni San Francisco - Amsterdam
Veel miles idd maar je zal niet de eerste zijn die een dergelijke route rijdt.
LA naar GC is 8-10 uur rijden afhankelijk van snelheid, stops, roadworks en verkeer. Lake Havasu zou ik overslaan en Flagstaff ligt niet op de route. Als je stopt zou ik dat in Kingman doen dan kan je onderweg ook nog wat van R66 zioen (Topock-Oatman-Kingman is een van de best bewaard gebleven stukken R66) Je kan ook nog van Kingman naar Seligman via R66 rijden en stoppen in Hackberry en Seligman. Een nacht GC is voor menigeen genoeg tenzij je de canyon in wil wandelen (niet te ver…)
Je beseft dat je Page Az (Antelope Canyon, Lake Powell, Glen Canyon Dam, Horseshoe bend) deze reis overslaat?
Death Valley naar Yosemite is een heel eind rijden en Tioga Pass kan nog gesloten zijn en dan moet je via Bakersfield. Nog langer…
Heb je er al eens aan gedacht om Moab uit de route te halen? En dan Page en een dag tussen Death Valley en Yosemite toe te voegen of een dag langer in Zion?
Yeehaw
Wat een ontzettend leuk idee om inderdaad een stukje route66 te pakken, dat ga ik er zeker in opnemen.
Voor mijn gevoel was het OF Moab OF Page, anders werd het simpelweg te vol. Jij zou dan Moab laten schieten voor Page? Maar dan is 1 dag Page voldoende voor alle bezichtigingen daar?
Ik heb bewust tegen de klok in gekozen om zo laat mogelijk bij de Tioga aan te komen. In mijn planning is dat 16 juni. Kans dat hij open is, is redelijk groot. Maar als dat inderdaad niet zo is, heb je een probleem. Dag voor de zekerheid inplannen is misschien zo gek niet. Mocht de pass wel open zijn, heb jij dan nog een tip om een tussenstop te maken, of is nog een extra dag Yosemite aan te raden (heb er al 1 extra meegenomen)?
Extra dag Zion is ook een optie en dan maar hopen dat de Tioga pass open is, denk alleen niet dat we die gok moeten nemen. Lastige keuzes!
Via Moab naar Bryce is een grote omweg, dan is Page Bryce veel korter. Het gaat niet zozeer om wat er allemaal te zien is (je kan gerust een week in Moab eo doorbrengen) maar meer om de omweg. In Page zou ik proberen de Colorado Riverraft te doen maar dan heb je 2 dagen in Page nodig. Je komt dan eerst aan de voet van Glen Canyon Dam en dan vervalt de noodzaak om ook Hoover Dam te bezichtigen imo. Hoover Dam ligt ook niet op de route tussen Zion en Las Vegas. Valley of Fire SP ligt dat wel en VoF is ook een schitterend park.
Tussen Death Valley en Yosemite zou ik een nacht plannen in Lee Vining, dan heb je ook nog de tijd voor Mono Lake en de omgeving van Lone Pine (Alabama Hills, Whitney Portal). Je kan dan ook nog naar Bodie de volgende dag voor je Yosemite inrijdt via Tioga Pass. (is vaak open laat in juni). Ik zou Yosemite doen zoals gepland. 2 nachten.
Duidelijk, we hadden het immers over veel zien met zo min mogelijk km’s!
2 dagen Page lijkt me geweldig met een mooie raft, moet ik alleen wat anders overslaan… en dat wordt lastig ben ik bang, of heb jij nog een suggestie? 3 nachten SF zijn geboekt, rest is alles flexibel.
29 mei: vlucht Amsterdam – San Francisco
30 mei: San Francisco
31 mei: San Francisco
1 juni: San Francisco – Monterey (walvisvaart) (200km / 2:30 hrs)
2 juni Monterney – Cambria (San Simon) (160km / 2:15 hrs)
3 juni Cambria – Hollywood Los Angeles (366km / 4hrs)
4 juni LA
5 juni LA – Kingman (tussenstop) (512km / 5:00 hrs )
6 juni Kingman– GCNP (via stukje R66: Hackberry-Seligman) (308km / 3:30 hrs)
7 juni GCNP – Page (223km / 2:45 hrs)
8 juni Page - Monument Valley (195km / 2:15 hrs)
9 juni Monument Valley – Capitol Reef (327km / 4:25 hrs)
10 juni Capitol Reef – Bryce Canyon (158km / 2:30 hrs)
11 juni Bryce Canyon – Zion (142km / 1:45 hrs)
12 juni Zion – Las Vegas (368km / 4:15 hrs)
13 juni Las Vegas
14 juni Las Vegas – Death Valley (141km / 2:00 hrs)
15 juni Death Valley – Lee Vining (414km / 4:47 hrs)
16 juni Lee Vining – Yosemite (122km / 1:40 hrs)
17 juni Yosemite
18 juni Yosemite – San Francisco (343km / 4:15 hrs)
19 juni San Francisco - Amsterdam
De weg tussen MV en Torrey is schitterend via de Moki Dugway en ut95 net zoals de beroemde ut12 tussen Torrey en Bryce. Als je langer in Page wil zitten zou je echter ook GC-MV, MV-Page en Page-Bryce kunnen doen.
ok en dan dus Capitol Reef overslaan in dit verhaal? Moeilijk die keuzes…
Heb je wel wat meer quality time in Page. Wel wat meer stukken dezelfde weg, maar toch het overwegen waard. alles snel (op z’n Japans’) zien is ook zonde en zit je alleen maar in de auto.
Veel rijden is op zich geen probleem hoor. Je zal je ogen uitkijken . Maar zoals je zegt is het altijd moeilijk keuzes te maken. Wij zijn ettelijke keren in die gebieden geweest en zijn altijd weer onder de indruk. Dat verdwijnt gelukkig nooit.