Rondreis met rental car door Yukon en Alaska juni 2010

Kan je met een gerust hart een auto huren in Anchorage en daarmee ook over de Taylor Highway en de Cassiar Highway rijden. Hoeven we nog een bijkomende verzekering te nemen . Met dank.

De Taylor en Cassiar highway zijn goed te doen met een normale auto maar ik weet niet of het mag van de verhuurmaatschappij.
De Taylor Highway is niet echt spannend als je alleen tot Chicken gaat.
Je moet echt verder naar Canada wil het mooi worden. Of naar Yukon Charley rivers park.
Er zijn wel wat onverharde stukken maar deze zijn goed onderhouden.

Waarschijnlijk kan het wel mits je een extra verzekering afsluit. Ik sluit me aan bij de vorige reactie mbt de Taylor hwy. De Cassiar Hwy echter is absoluut een aanrader (heb hem zelf 2x gereden). Misschien iets om over na te denken: Hoe wil je overnachten op de Cassiar Hwy? Er zijn een aantal Prov. Campgrounds (Boya Lake is een van de mooiste) en met een gewone (niet zijnde een camper oid) wordt overnachten wel wat lastig. De Hwy is ca 650 km lang en als je wilt genieten van deze indrukwekkende rit neem er dan een dag of 3 a 4 (minimaal) de tijd voor. Omwille van de afstand zul je waarschijnlijk de Canadese grens bij Beaver Creek passeren en richting Kluane NP rijden en verder over de Alaska Hwy richting Watson Lake. Geweldige rit. Hou er rekening mee dat indien er langdurige regen is geweest de Cassiar Hwy gesloten kan zijn (is nl deels gravel en het gevaar van wash-outs is niet ondenkbaar). Succes