Wij kunnen van 12 mei tot begin juni met een camper van Vancouver naar Whitehorse/Yukon. Zou graag willen weten of deze periode nog niet te vroeg is. Wij zijn geen zonaanbidders:zon02:: maar een lekker droog weer is wel lekker. Ook vraag ik mij af of het geen gevaar oplevert met:paranoid:**** beren die uit hun winterslaap komen.
Hoor graag jullie ervaringen en tips voor deze periode in deze streek.
Dat wordt een mooie trip. Zelf woon ik in Whitehorse. Heb je al enig idee hoe je wilt gaan rijden? Via de Alaska Hwy of via de Cassiar Hwy?
Over beren zou ik me niet al te druk maken; zolang je je verstand gebruikt is er niets aan de hand. Bovendien rij je in een RV of Motorhome begrijp ik. Met een tent zou dat iets anders (kunnen) liggen.
Het weer kan wisselvallig zijn: regen, sneeuw, zon, (nacht-)vorst maar ook 20°C. Is geen peil op te trekken.
Mocht je nog specifieke dingen willen weten just let me know.
Hoi Rob,
Bedankt voor je antwoord. Je bent wel een bevoorrecht mens om in zo een prachtig land te wonen. Vrienden van ons wonen sinds een paar jaar in Vancouver/Coquitlam maar zijn zelf nog niet naar het noorden geweest. We weten nog niet welke Hwy het wordt. Welke vindt jij het mooiste om te doen? We vinden het ook heel mooi om gebieden te bezoeken met gletsjers. Maar die zal je daar vast wel tegen komen.
Groeten,
Marja & Ed
Ik voel me zeker (meer dan) bevoorrecht om hier te wonen De Yukon wordt over het algemeen toch wel een beetje als een buitenbeentje beschouwd hier in Canada.
Tsja, welke Highway? Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Highway 37 oftwel The Cassiar Highway. Niet omdat ik de Alaska Hwy zo beroerd vind, integendeel zelfs, maar gewoon omdat Hwy 37 meer spectaculair is. En… veel meer kans op wildlife.
Je kunt een uitstapje maken naar Stewart/Hyder (Salmon Glacier en beren al zullen deze laatste daar niet aan het vissen zijn als jullie er zijn). Salmon Glacier is meer dan de moeite waard (kijk maar bij mijn foto’s) en Hyder is gewoon een leuk ‘spookstadje’.
Jullie hebben tijd genoeg voor deze rit. Hwy 37 is slechts zo’n 650 km lang en voornamelijk geasfalteerd. Prachtige PP campgrounds ook (mijn favoriete is Boya Lake PP zo’n 85 km ten zuiden van Watson Lake. De moeite waard om daar een nachtje extra te blijven en een dagje te kanoen. Helaas is de noordelijkste 50 km van de Cassiar 2 jaar geleden door een bosbrand getroffen en rijdt je door een spookbos.
Ik kan deze route eigenlijk wel dromen dus als je nog meer wilt weten, vraag er maar op los.