Rondreis Mei 2012

Hallo,

M’n vriendin en ik gaan van 6/05 t.e.m. 24/05 een rondreis doen in Thailand. We starten in Bangkok en verblijven daar enkele dagen. Daarna gaan we richting het noorden.
We hadden de vakantie graag afgesloten met een strandvakantie van +/- 7 dagen. We hadden graag 2 verschillende plaatsen gedaan. Ik had gedacht aan Krabi en Ko Samui. Is dit goed te doen qua transport en/of de moeite? Of stellen jullie iets anders voor? Leukere eilandjes?
Kennen jullie leuke hotels die niet te afgelegen liggen. We houden van gezellige drukte.

Vriendelijke groeten,
Tomas

Persoonlijk vind ik zowel Koh Samui als Krabi (Ao Nang) leuke plekken voor een strandverblijf. Ze bevinden zich echter wel aan 2 verschillende kusten, de Golf-kust en de Andaman-kust.
Over land ben je nog wel een tijdje aan het reizen (bus en ferry), maar je kan ook een vlucht boeken van Bangkok Airways.

Of je zou aan 1 kant kunnen blijven. Krabi combineren met bijvoorbeeld Koh Phi Phi of Koh Lanta. Of eventueel met Phuket waar ook wel veel te doen is (ik raad je de badplaats Patong wel af).
Indien je naar Ao Nang gaat, moet je zeker het prachtige Railay Beach en Phra Nang Beach bezoeken.

Koh Samui zou je kunnen combineren met Koh Phangan en/of Koh Tao, ook zeker de moeite waard.

Wat wil je per nacht ongeveer voor een hotelkamer betalen ?

Persoonlijk zou jij dit dus niet doen om zowel in krabi als in Ko Samui te verblijven?

Het is vooral het eiland Ko Samui dat me aanspreekt. Maar ik zou ook graag de phi phi eilanden bezoeken als dit mogelijk zou zijn en dit zou ik dan doen vanaf Krabi.

Wat is ongeveer de prijs voor een degelijke kamer in een resort/hotel aan de stranden? Dit is behoorlijk duurder als je dit vergelijkt met een kamer in het binnenland zeker?

Bedankt voor je reactie

Als je voldoende dagen hebt, kan je de Andaman-kust en de Golf-kust best combineren. Maar als je maar 7 dagen hebt, zou ik lekker aan een kant blijven. Vanuit Krabi of Koh Samui kan je ook nog genoeg dingen ondernemen.
Om een voorbeeld te geven…in Ao Nang bieden wij vaak het Apasari Resort aan; kost in mei 1250 Baht voor een Superior Room inclusief ontbijt.