Rondreis Maleisie - Thailand - Loas of Cambodja

hallo,

Laat ik mezelf eerst even voorstellen aangezien dit mijn eerste post is.
Ik ben een 17jarige jongen wonende in Rotterdam, die volgend jaar in 2012 drie maanden wilt gaan rondtrekken.
Dit wil ik graag gaan doen in Maleisie, Thailand, Loas en Cambodja.
Nu zijn vier landen erg veel voor 3 maanden en ik vraag me af of dit dan ook wel mogelijk is.
Is dit niet mogelijk welk land zou ik dan moeten laten vallen? En wat voor kosten kan ik verwachten in de landen exclusief vliegtuig ticket hiervan weet ik de prijzen wel redelijk.

Alvast bedankt!

Hee Madusa,

Vier landen is idd erg veel, in Maleisie was ik nog nooit, dus die zou ik laten vallen.
Kosten: Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, ligt er helemaal aan hoe je wilt slapen, hoe je wilt eten, en of je veel of weinig excursies wilt maken, en dan ook nog hoe je ze wilt maken.

Cambodja is qua verblijfskosten nu het goedkoopst. Je slaapt (kamer met douche en toilet, vaak met TV) in veel plaatsen voor 5 dollar.
Met deze koers een koopje.
In Phnom Penh en Sihanoukville zit je duurder en more basic.
In Thailand betaal je in toeristische plaatsen al gauw 8-12 euro, en dan heb je nog vaak gezamelijke douche en toilet.
In plaatsen waar weinig of geen toeristen komen kun je voor 5-8 euro terecht, en daar heb je wel weer douche en toilet van jezelf.
Laos is qua kosten vergelijkbaar met Thailand.

Eten: Als je met de plaatselijke bevolking mee eet, is het heel goedkoop.
Met een drankje erbij 1,50-2 euro per maaltijd.
Westers eten is duurder, maar naar onze begrippen goedkoop.

Hans.

Maleisie is zeker de moeite van het bezoeken waard, maar zonder meer het duurste land van je lijstje. Langkawi en Penang hebben hele mooie stranden, maar het kost je een kapitaal.

Dankjewel voor je reactie, nou aangezien ik nog een student ben en niet al teveel geld heb om te besteden is het dus verstandiger om Maleisie te laten vallen. Gelukkig nog genoeg tijd om dit te kunnen bezoeken.

Ik ben van plan om de kosten niet erg hoog te maken, en ben ook van plan om goedkoop te gaan slapen en eten. Natuurlijk ga ik wel een aantal excursies maken. Alleen het probleem is ik weet niet wat ik allemaal echt moet bezoeken het is zoveel haha.
één ding dat ik sowieso wil bezoeken en dat is Choeung Ek een van de killing fields in Cambodja. Dus misschien iemand nog aanraders om echt heen te gaan ?

Alvast bedankt.

Oke Cheap Charlie,

In Phnom Penh slaap ik altijd bij de uiterst vriendelijke familie van
Dara Reang Sey Hotel, een kamer met douche, toilet en TV kost daar 7-8 dollar, het restaurant beneden is goedkoop en uitstekend, en je was doe je in de emmer in de hoek van je kamer, en die wordt gratis gewassen. (Gooi er niets in op je laatste dag !)
Je kunt in PP ook wel voor minder terecht (4-5 dollar), dus met shared bathroom.

In plaatsen als Battambang, Siem Reap, Kompong Thom, Pursat, Koh Kong en vele anderen lukt het prima om te slapen voor 5 dollar , meestal alles erop en eraan.

In Sihanoukville heb je http://www.orchidee-guesthouse.com/nederlands.htm . Het wordt gerund door een Rotterdammer, en na een paar weken zo-azie kun je wel een lekker bruin broodje gebruiken bij je ontbijt. Ik betaalde 13 dollar, met zwembad.
In SHV moet je ook wel voor 5 dollar kunnen slapen, maar ik denk niet dat het lukt met alles erop en eraan.

Hans.