Rondreis Maleisie, Borneo en Thailand met baby van 18 maanden

Hallo,

Wij zijn van plan om vanaf september 2009 3 maanden rond te reizen met onze dochter van 18 maanden.
We zouden eerst naar Maleisisch Borneo gaan en vervolgens Maleisie, daarna naar Thailand.
Heeft er iemand tips voor ons, en weet er iemand of het nodig is om in borneo malariavoorzorgen te nemen. Smeren moet je natuurlijk altijd doen hé. Wij wilden zeker in Maleisei Palau Perhentian bezoeken.

Groetjes

Hoi,
Denk niet dat je in risco gebieden komt wat malaria betreft dit is ver in de jungle en neem aan dat je daar niet heen gaat met een 18 maanden oude baby. Wat perhentians betreft is oktober nog wel een redelijke kans op goed weer daarna wordt het mousson.
groetjes en veel plezier met voorbereiden

Hallo,

Wij dachten er wel aan om Bako National park te doen, Denk je dat dit mogelijk is met haar.

Ja hoor en daar heb je geen malariapillen voor nodig

En voor Batang Ai?
Het leek ons wel leuk om daar te overnachten.
Onze enige echt luxueze optie voor de trip?

Heel leuk om daar te overnachten en ook daar geen malaria pillen nodig.

Schitterend, Bedankt hé voor de tips…

Als ik je 1 tip mag geven: Laat je baby lekker thuis bij oma! Vliegen vinden zij verschrikkelijk. Vooral het op en afdalen met het vliegtuig. Je kunt beter naar een camping in Nederland gaan of desnoods frankrijk ofzo. Het kind is er veel meer bij gebaat wanneer je naar landen als Thailand gaat als het kind 10 jaar is ofzo.

Groetjes thijs reizendoejezo.nu

Tja Thijs,

Waarschijnlijk hebt u geen kinderen, want de baby voor 3 maanden thuis laten bij oma is voor ons geen optie hoor. Wij doen juist die reis om 3 maanden met ons gezin weg te kunnen zijn, zonder de alledaagse beslommeringen van uit werken te gaan en het gehaaste leven dat iedereen hier leidt.
Hoe kan je dat zeggen van laat je baby thuis…

inderdaad.
dat is onzin.
we hebben zoveel mensen zien reizen met baby’s en kleine kinderen en dan voor 1 mnd tot 2 jaar. dus 3 mnd heerlijk toch om te gaan doen.

Heb je nog meer kinderen dan? Ik ben best veel aan het reizen geweest en ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat je beter met je kinderen eerst dicht bij huis kunt zoeken voordat je met hen de hele wereld over gaat. Ik ken echter je geschiedenis niet, maar ik heb de mening dat kleine kinderen het leuker hebben dichter bij huis dan ver weg. Er tussen uit met je eigen gezin afgesloten van de beslommeringen in Nederland kan bijvoorbeeld ook in Frankrijk, Kroatië of Noorwegen. Ik denk dat jij liever zelf naar Thailand e.d… dan dat de kinderen dat willen. Al vraag ik mij wel af hoe oud de rest van je kinderen zijn. Maar je moet het zelf weten. Ik zou wel graag willen weten hoe het gegaan is!

Groet Thijs

Kijk,

Ik heb hier een post gezet om info te krijgen, niet om te moeten verantwoorden waarom ik met mijn dochter 3 maanden naar Azë ga.

Foto’s over Borneo & Malaysia bij Google Picasso "michelannie2001@Gmail.com.
Indien vragen,geen probleem wij hebben genoeg documentatie.
Groetjes

michel

Hey Michel ,

Hartelijk bedankt,

Maar hoe kan ik dit bekijken?

MVG

Heb het al gevonden hoor,

Thanx

We zijn 2,5 jaar terug met onze zoon van 2,5 ruim 4 weken naar Maleisie geweest en het ging prima!! Ook het vliegen trouwens. Dit jaar met 5 jarige en jongste van 1,5 jaar.

Tips: hou je reisschema rustig en bouw wat rustdagen in.
Mss is een rugdrager ook een goed idee (marktplaats?) en een slaapzakje voor de hotelkamers met airco is trouwens ook handig.
En zorg voor drinken of een speen tijdens het opstijgen en dalen. En natuurlijk speelgoed, snacks etc voor onderweg.
Het is ook handig om de vlucht te plannen tijdens avond/nacht en niet overdag ivm slapen.

Ik zie geen reden om met kinderen de eerstkomende 10 jaar op een camping te gaan staan. Lijkt me niets aan, nat en grijs weer… Dus veel plezier! En geniet ervan…

Hey Missa,

Bedankt voor je positief bericht, om te testen zijn we net een weekje terug van Egypte en dit ging uitstekend, ze heeft de warmte, de vlucht (overdag) zeer goed verdragen. De terugvlucht duurde 7.5 uur met een tussenlanding in Aqaba en dit heeft ze zeer goed gedaan. Wij vliegen nu met Singapore Airlines en vertrekken in de vroege avond dus dit zal ook wel meevallen. We ontvangen veel positieve berichten en gaan zeker ermee door. We hebben een Kiwi traveller als bedje voor haar en een patapum rugdrager en zijn al aan het aftellen tot oktober. Zijn jullie toevallig ook naar Borneo geweest?

Groetjes

Nee, alleen Maleisie.

Als je nog leuke tips zou hebben betreffende accomodatie, leuke uitstappen, aarzel dan niet om ze te posten.
Groetjes,

Hallo!

Wat is de max.prijs in US$ dat jullie willen geven voor overnachtingen in Borneo ?
Voor 60 Us$ heeft men een kamer in een 5* hotel in Kuching.

Michel