Informatie gevraagd reisroute met kinderen

Hallo, we zijn een gezin met drie kinderen van 4,9 en 11 jaar. We hebben een reis gepland in de maand juli (4 weken) naar Thailand. Gezien de situatie momenteel in Thailand zijn we bezig met het opzetten van een plan B. We denken eraan om dan naar Maleisië door te vliegen gezien we geen bijkomende vaccinaties en visa nodig hebben. We zijn zowat een jaar bezig geweest met het opstellen van een reisplanning in Thailand maar moeten dit voor Maleisië nu in 4 weken doen. Kan ons iemand helpen met aan te geven welke plaatsen leuk zijn om te bezoeken, wat de must do’s zijn, enz… rekening houden dat we met kinderen rondreizen. We houden zowel van natuur, cultuur als strand en zee. Bedankt voor al jullie tips.

Ik zie dat er nog niemand heeft geantwoord dus ik zal proberen een klein beetje te helpen.

Wat je kan doen is ideen opdoen bij fox en djoser. Zij hebben reizen die speciaal rekening houden met kinderen (zeggen ze).

http://www.fox.nl/vakantie-met-kinderen/reizen/zoeken/azie/maleisie/zoeken.asp

Ik denk dat je reis in Kuala Lumpur zal beginnen. Leuk voor de kinderen:

Hopelijk heb je hier iets aan !!

Dank je wel Iggie voor de informatie.

Taman Negara canopy walk kan ook erg leuk zijn voor de oudste 2. Lekker spannend door de toppen van de Jungle wandelen. Toen ik dit deed waren er ook kids aanwezig. Ik denk alleen dat het voor jullie kind van 4 te zwaar is …

Een bezoekje aan de petronas towers en dan de Sky Bridge op zal ook door de kids als leuk en spannend worden ervaren. Wees er wel vroeg bij er wordt maar een maximaal aantal kaarten per dag weg gegeven (gratis).

En anders als dit niet lukt dan naar die andere tower, de KL Tower, is wel betalen maar niet minder leuk.
De foto hier links onder mijn naam is het uitzicht wat je hebt vanaf het observatie dek.

Frank

Toen wij verleden jaar op vakantie waren in Maleisie zijn we overal waar wij waren families met kinderen tegen gekomen.
In 4 weken van tevoren kan je nog een heleboel regelen, maar het is ook heel mekelijk daar te regelen en thuis alvast globaal een route uit te stippelen.
Wij zijn in 4 weken geweest naar Kuala Lumpur, melakka, singapore, taman negara, cameron highlands, pangkor island, penang en langkawi en toen weer terug naar kuala lumpur.
Wij hadden globaal een beetje een route in het hoofd en hebben daar alles geregeld en natuurlijk de LP mee.
Persoonlijk lijkt me dit ook een mooie route te doen met kids geen echte lange reisdagen en als je iets in de route niks lijkt kun je het nog allemaal veranderen zoals jullie het willen en dat kan je daar ter plaatse doen.
Alvast veel succes met een beetje plannen van je reis.

1 like

Hallo,
Wij gaan deze zomer ook op reis met onze kinderen van 10 en 12 jaar in Thailand en Maleise. De bedoeling is starten in Bangkok, daarna naar Noord Thailand en vervolgens het grootste gedeelte van onze reis naar Maleisie.
Zoals het er nu uitziet brengen we geen wijzigingen aan in ons reisschema. De rust is aardig terug in Bangkok en na 2 dagen gaan we al door. Mocht het nodig zijn, slaan we Bangkok over. In Maleisie ziet ons programma er ongeveer zo uit: Kuala Lumpur - Borneo - Genting Highlands - Cameron Highlands - Vuurvliegjes (weet zo snel niet meer welke plaats dit is) - Malaka - Singapore -Tioman Island - Kuala Lumpur - Bangkok en weer naar huis. Wij hebben wel iets langer de tijd, want onze reis duurt ongeveer 7 weken. Mocht je nog hotel info nodig hebben dan hoor ik het wel.
Groetjes,
Marian

1 like

Hallo familie Vanderleetjes, dank je voor de reisplanning. Wij hopen dat we alsnog naar Thailand kunnen (reisadvies van België is nog steeds negatief). Indien we niet naar Thailand kunnen zou het leuk zijn dat we van jullie wat leuke adresjes voor te overnachten krijgen.

Wij gaan half juli 3 weken naar Maleisie. Het was de bedoeling om naar Thailand te gaan, maar we kiezen nu toch voor meer zekerheid (2 kinderen van 7 en 10 jaar) en gaan dus naar Maleisie. We vliegen aan op Bangkok en dan door naar KL. Onze voorlopige planning is als volgt:
4 nachten = 3 dagen KL (incl. Batu Caves en olifantenopvang) dan door naar Taman Negara, 3 nachten, daarna door naar Penang, 4 nachten en dan naar Langkawi (5 nachten) en dan van Penang terugvliegen naar Bangkok voor 2 nachten, in de hoop dan een dagje Bangkok te doen. We hebben nog twee reservedagen over om misschien nog wat anders te doen of ergens te blijven hangen. Ook een mogelijkheid is het om nog met de jungletrein van Taman (lipis) naar Kotha Baru te gaan, maar hoe komen we dan in Penang (is geen rechtstreekse vliegverbinding). We willen sowieso graag eindigen met een strandvakantie en vliegen terug vanaf Penang, zoals het nu lijkt naar Bangkok.
Een aantal vragen:
Hoe lang is rijden het met openbaar vervoer van KL naar Taman Negara? (welke bus?). Kunnen we van Taman Negara met openbaar vervoer naar Penang en zo ja, hoe lang is dat rijden, of is een tussenstop een idee en zo ja, wat is dan leuk met kinderen?Wat is meer een aanrader; 4/5 dagen langkawi (leuk voor kinderen) of Tioman eilanden? of nog andere leuke tips? Alvast bedankt!