Joepie, onze tickets zijn net besteld. van 1 juli tem 28 juli naar Kuala Lumpur!
We zoeken nu een route voor onze rondreis. We hebben 2 zonen mee van 8 en 10 jaar oud. Die het reizen gewend zijn, we deden al Thailand en Sri Lanka!
Heeft iemand tips voor een route? We zoeken vooral rust, mooie plekjes, wat surfen en snorkelen, paar bezienswaardigheden en de zon… ha, wie zoekt dit niet?
So please, wie kan ons een duwtje in de rug geven?
PS Nog een extra vraagje voor de gezinnen, is het aangeraden om een rolmatrasje mee te nemen? Vorig jaar in Sri Lanka waren er weinig family rooms te vinden maar wel makkelijk triple rooms, waardoor we en rolmatrasje meezeulden zodat één van de jongens op de grond sliep
Gefeliciteerd! Helaas kan ik je niet helpen met mijn ervaringen in maleisie aangezien ik er nooit ben geweest. Ik kan wel de spanning delen aangezien ik geboekt heb van 5 augustus tot 20 augustus (kuala lumpur!) Ik vlieg met Qatar reizen en ga samen met mijn zoon (9 jaar) en dochter (11 jaar). Iets korter, maar heb er ook mega zin in!
In de bijlage zie je plaatjes van mijn reis zoals ik het (mogelijk gaat doen). Misschien inspirerend? Ik ben nu bezig hoe te reizen. Ik denk van Negara met de jungle trein naar Bharu om vandaar naar de bounty eiland perhentian te gaan. het is nog een concept :-). Ik boek de binnenlandse vluchten zo vroeg mogelijk dat schijnt goekoop te zijn. De bus lijkt me soms ook wel wat. Wat betrfet overnachting maak ik gebruik van airbnb en de loneley planet. Ik ga nu snel dit forum uitlpluizen voor verder info. Misschien leuk om af en toe wat uit te te wisselen?
Eerst even een tip die niet direct met de route te maken heeft: van eind juni/begin juli is het ramadan, met als afsluiter het Suikerfeest (idul fitri) op 18 juli. Veel winkels zijn dan dicht, het is druk in hotels en soms op de weg. Veel mensen hebben vrij.
Waar je kan surfen weet ik niet, maar snorkelen kan bv. bij Penang, de Perhentians of Langkawi. Ook op Borneo zijn leuke plekken.
Een leuke en gevarieerde route zou zijn om KL, Taman negara, Penang, Langkawi en Melakka te bezoeken. Als je tijd over hebt kun je evt. Singapore en de Cameron highlands inbouwen.
Inderdaad handige tips i.v.m. de ramadan, had er al over nagedacht. We reizen meestal op goed geluk, maar mss moeten we ons deze keer wat meer organiseren op voorhand door de ramadan?
Na veel te lezen staan volgende dingen op ons lijstje die we zeker willen doen: Taman negara / Perhentian / Sandakan / Sarawak / Mulu / en als eindbestemming Kuala Lumput (tevens begin- en eindpunt). Hoe gieten we dit nu in een deftige route?
Vliegen naar KL, door naar Taman Negara. Even informeren of je door kan steken naar de oostkust, vaak kan dat. Je kan dan Perhentian bezoeken. Dan terug naar KL en dan met Air Asia naar Borneo. Als je geen zin hebt om ver overland te reizen, kan je ook terugvliegen vanuit Kuala Terengganu.
Zelf heb ik toen ik in Maleisie was besloten Perhentians links te laten liggen omdat het erg ver uit de route ligt en ik maar 3-4 weken had. Penang en Langkawi vormen voor mij een prima alternatief.
Gaaf;! Bij ons staat Maleisie voor volgend jaar op de planning. Met onze kinderen. Ik heb de route nog niet helemaal compleet, ben nog druk aan het inlezen in LP en RG, maar het wordt zoiets als dit: KL, Mallaka, Cameron Highlands, Penang, Kota Bharu, en dan een eilandje aan de oostkust. En als we tijd hebben willen we Taman Negara nog ergens inplannen. Een andere mogelijkheid is om een deel van het schiereiland te laten zitten, en een vlucht te nemen naar Borneo om daar nog wat rond te reizen. Maar ik denk dat we het bij het westen laten. Dan kunnen we per huurauto. Ik vind dat een stuk rustiger reizen, vooral voor onze kinderen.
Leuke reis die je gaat maken! Ik heb een aantal jaar geleden deze route gedaan (vanuit Singapore weliswaar): Melaka, Kuala Lumpur, Taman Negara, Perhentian Islands, Cameron Highlands, Kuala Lumpur en van daaruit met Airaisa naar Borneo gevlogen. Ik weet niet hoe je wilt reizen, maar het openbaar vervoer tussen deze plaatsen is heel simpel te regelen. Je kunt overal makkelijk een tour regelen om bijvoorbeeld naar Taman Negara, Perhentian of Cameron Highlands te komen.
In Borneo zijn wij eerst Mt Kinabalu gaan beklimmen, vervolgens naar Sabah voor een jungle tour met Uncle Tan. Deze is absoluut aan te raden. Vervolgens via Brunei afgezakt naar Kuching en van daaruit weer teruggevlogen naar Kuala Lumpur.
Hopelijk heb je iets aan deze route. Veel plezier tijdens jullie reis!