Rondreis Maleisie, Borneo en Thailand met baby van 18 maanden

Uhm… de familie van mijn vaders kant woont daar dus we hebben niet al teveel gepland.

We zijn veel in The Pyramids geweest (shoppingmall, maar vond ie geweldig) en in Cosmo’s World (ook in shoppingmal). Beetje hangen, wandelen, eten in de airco.

In Melakka zijn we in een waterpark geweest, maar dat was echt saai (doordeweeks en dus heel stil, bijna prive). Maar kan de naam niet meer vinden (:redface:). Daar wel de standaard uitstapjes gedaan (het stadhuis etc).

Wat wij allemaal heel leuk vonden was de waterval op Langkawi. Daar gingen we vaak zwemmen, helemaal omdat er veel apen zijn (water is wel fris/koud en pas op dat de apen je spullen niet pikken).

En verder hebben we eigenlijk gewoon gedaan wat we wilde doen en zien. Sleepte kind gewoon mee in buggy. Slaaptijden aangepast (dus in middag veel slapen en dus 's avonds langer wakker) en gewoon veel gedaan. ChinaTown in KL, malls, markten, art/craftmuseum. Dan gingen we vanuit Subang met de ‘metro’. En als we uit eten gingen was er vaak een eetstoel, dus dat was ook makkelijk.

Hallo,

Aangezien wij voor 3 maanden rondreizen is 60$ een beetje te veel, dat kan wel voor eens een uitspatting, maar wij verkiezen echt wel guesthouses die een pak goedkoper zijn. ik had gedacht max 135 MYR

Hallo,

Ik heb zonet een verslag gedownload (44blz.)over Malaysia en Borneo bij reiswijzer waar ik lid van ben.
Indien jullie een Email adres hebben wil ik dit wel doorsturen.

Groetjes

die wil ik wel graag ontvangen als dat mag! Ga dit jaar ook voor het eerst naar malysie en Borneo (vorig jaar alleen thailand gedaan) [EMAIL=“tobiasvanesch@gmail.com”]tobiasvanesch@gmail.com

kei bedankt!

Hoi,

Ten eerste, leuk dat je met je baby weg gaat. Gelijk heb je, gewoon er van genieten.

Ten tweede, ik zou graag ook dat verslag willen.

knvdstelt@gmail.com

Ik ga waarschijnlijk ook naar Maleisie dit jaar. Ik zal nog vaak te vinden zijn op dit forum.

Alvast bedankt!

Kirsten

Hallo!
Gewoon doen! Vrienden van mij zijn afgelopen jaar ook naar Maleisie geweest met een kindje van 3 maanden, en dat is heel erg goed gegaan!
Groetjes Suus

Wat ook handig is, neem ranja mee, Carvan Cevitan, zit in blik dus kan ook niet lekken of kapot gaan. Ik heb 2 dochters van 6 en 3 jaar, heb altijd voor vakantie carvan cevitan meegenomen. Ze zijn geen echte waterdrinkers dus dan neem ik ranja mee. Als je vruchtensap neem op vakantie krijgen ze diarree van en er zit heel veel kleurstoffen. Ze mochten van mij alleen verse fruitsappen dat net geperst is of ranja. En als ze overdag goed drinken (de oudste moet van mij 3 drinkbekers op een dag drinken, dat is ongeveer 1 liter) dan mogen ze 's avonds cola of seven up drinken, dat is ook erg goed voor de darmen. Wordt ook geadviseerd bij volwassenen door de tropenarts. Als je per dag 2 glazen cola of nog beter seven up drinkt krijg je ook minder/geen last van je darmen/diarree etc. De kinderen zijn sowieso gek op cola, vooral omdat ze dat thuis nooit mogen, dus 's avonds 2 glazen cola gaat er wel in. Gelukkig zijn ze tot nu toe niet ziek geworden.
Belangerijkse is wat ze drinken en neem ook aanmaakvoeding mee. Mijn dochter was 1,5 jaar toen we naar turkije gingen en ze dronk thuis gewoon melk maar voor de vakantie heb ik 2 pakjes nutrilon meegenomen. Van melk in het buitenland krijgen ze ook diarree omdat er veel water in zit. En ik dacht stel dat ze door de warmte etc. niet goed gaat eten, dan kan ze via nutrilon toch nog vitamines binnen krijgen wat in gewone melk niet zit. Ik vond het ook erg handig, kocht kleine flesjes water, dat werd lauw door de warmte en je kon het zo aanmaken in haar flesje. Maar eenmaal fles water aangebroken mag je het overgebleven water niet meer gebruiken of je moet het koken. Super makkelijk, ik had ook altijd doseerbakjes voor de poeder, je had overal zo de fles klaar terwijl je gewoon melk altijd in de koelkast moet bewaren!

Hallo,
Wij willen ongeveer dezelfde trip maken in januari 2010 met ons zoontje die dan 14 maanden oud zal zijn. Zijn jullie al terug? Hebben jullie nog tips and tricks? Kan ik eventueel ook nog dat verslag ontvangen?
Groetjes en alvast bedankt voor alle informatie.
Lieve ([EMAIL=“lieve.smedts@telenet.be”]lieve.smedts@telenet.be)

wij willen volgend voorjaar waarschijnlijk ook naar maleisie met onze dochters van 2 en 4 jaar oud. Vorig jaar zijn we naar australie geweest voor drie maanden en de oudste heeft het er nu nog over. Het vliegen ging fantastisch en de reis heeft hun en ons zichtbaar goed gedaan…!