Heeft er iemand ervaring met deze reis. Ik zit erover na te denken om in September dit te gaan doen. Is het echt een complete reis is of dat je er op moet rekenen dat er nog veel geld bij komt voor optionele excursies? En hoe zijn de hotels?
Ben beniewd naar ervaringen van oud-reizigers…
In 2006 hebben wij met de OAD de Klassieke tour gedaan. We hebben ervan genoten. Je zult veel dingen bezoeken. Alleen is het wel zo dat je maar kort ergens blijft zonder dat je dan alles op je gemak hebt kunnen zien. Toentertijd was alles in de puntjes geregeld. Vanaf begin Bangkok tot en met het eind van de trip. Hierna zijn wij naar Cha-Am gegaan als slot op de vakantie. Nogmaals: een fijne maar drukke tour.
Het is me inderdaad al opgevallen in de brochure dat het een druk schema is. Als je bij andere organisaties kijkt lijkt dit snel ook zo, maar als je dan beter leest zie je dat je daar toch veel vrije tijd over houd die vaak dan weer worden opgevuld met optionele excursies… Dus in eerste instantie lijken die reizen wel voordeligerer, maar er komt nog zoveel bij.
Ben alles een beetje aan het afwegen en daar heeft jouw reactie zeker bijgeholpen.
Over Oad kan ik je helaas niets vertellen, wel kan ik je aanraden om ook even bij de Jong Intra te kijken… Zijn qua prijs vaak 1 van de goedkoopste, en is qua organisatie zeker aan te raden!
Ik had in mijn reactie nog niet gezegd dat je bij de OAD voor 2 personen gaat betalen. Wij hadden b.v. aan het eind van de vakantie een hotelkamer genomen van ca. 20 euro. Dat was bij de OAD dus 40 euro. Ik ben nu wat vaker in Thailand geweest maar als je het aandurft via een reisagentschap in Thailand te boeken/regelen, dan ben je een stuk goedkoper uit.
Wij hebben inmiddels geboekt voor de rondreis Klassiek Thailand met vertrek op 14/15 september.:zon02: Daarna gaan we nog een klein weekje ergens aan het strand vertoeven. Denk toch maar dat het Phuket wordt. Daar zijn gewoon de meeste verbindingen heen met het vliegtuig en wij houden wel van een beetje drukte. Alleen over het hotel zitten we nog te twijfelen. Onze opties zijn; Het Graceland, Patong Merlin hotel of het Duangjitt resort…
Dus hopelijk zijn er medereizigers waar we al kennis mee kunnen maken of heeft iemand ervaringen met 1 van de verlengingshotels? Reacties zijn welkom…
De beste ligging van deze drie hotels t.o.v. winkels, strand etc. heeft Patong Merlin. Zelf zijn we nu drie keer in dit hotel geweest. Het ligt bijna direct aan het strand. Aleen een drukke straat tussen hotel en strand. Hier heb je overigens in het hotel zelf absoluut geen last van.
Duangjitt ligt een stuk verder van het strand en de winkels. Dit komt omdat de uitgang van het hotel, niet op de strandweg uitkomt. Graceland ligt aan de andere kant van Patong. Redelijk dicht bij het strand. Hier liggen aleen de winkels en uitgaan etc. Weer wat verder weg.