Ervaringen met OAD reizen

:lol: Wij gaan met een groepsreis naar Tenerife. Door omstandigheden moesten wij 8 mensen omboeken. Bij OADreizen was dit geen probleem en werd zonder kosten omgeboekt. Zelfs nog een telefoontje gehad of het zo allemaal goed begrepen was.
De 8 mensen voor Evenementsreizen, via Sininreizen is anders. Bij hun moesten wij 27 euro p.p. omboekingskosten betalen. na Evenementsreizen te hebben gemaild dat wij en onze organistie dat geen steil vonden, werd ons gemaild dat het een vergissing was en het 27 euro per boeking moest zijn. Dat terwijl de mensen via Sinin voor dezelfde reis ook nog 150 euro p.p. meer moeten betalen. U ziet het ene reisbureau of het andere er zit wel verschil in kosten en in service.

Met vriendelijke groet www.zonzoekersreizen.nl :vak02:

Zijn met OAD naar Indonesie geweest, de reis Klassiek Indonesie. We begonnen op Sumatra, dan Java en tot slot Bali. De reis zou 31 aug 2008 gaan maar werd i.v.m. te weinig deelnemers uitgesteld tot 14 sept 2008.
Deze reis was wel even duurder dan de reis van 31 aug, maar gewoon bijbetalen, totaal geen service van OAD in deze. Volgens mij hadden ze de reis ook naar 31 aug kunnen verplaatsen, dan had niemand bij hoeven te betalen en waren de anderen nog tig-euro’s voordeliger uit geweest. Maar zakken vullen staat hoger in het vaandel dan service bij OAD.

De reis was schitterend, Indonesie is een schitterend land, jammer alleen de grote tegenstellingen tussen arm en rijk.:hihi:

De reis voldeed alleen niet geheel aan de verwachting m.b.t. de hotels. Op Sumatra zouden wij twee nachten verblijven op het eiland Samosir. Het werd helaas maar 1 nacht, omdat Garuda Air op de zwarte lijst staat en het reisschema daarom veranderd moest worden ?? (is al jaren bekend dat Garuda op de zwarte lijst staat). Daardoor twee dagen in de vieze stad Medan.

Hotel in Kalibaru op Java was verschrikkelijk. Lokatie is schitterend, maar het hotel is onder de maat. De inrichting van de kamer is super eenvoudig en een ster is nog te veel voor zo’n kamer. Ook hadden wij de pech dat wij er zaten op het eind van de Ramadan. Verschrikkelijk…vier moskeen die tegen elkaar op schreeuwen vanaf s’middags 16:00 u tot de volgende ochtend 07:00 u.

Op Bali werd het hotel gewijzigd omdat deze het aantal ??? deelnemers aan de reis niet kon hebben. Volgens mij weet je van tevoren hoeveel deelnemers je reis telt, maar bij OAD niet. Of het hotel beter of slechter was hebben wij helaas niet kunnen vast stellen. Het vervangend hotel was goed, maar de thuisblijvers wisten niet beter dan dat wij in het andere hotel zaten.

Als je vervolgens OAD op deze punten aanspreekt krijg je een lekker algemeen antwoord. Wij beroepen ons op de reisovereenkomst, waarin staat dat veranderingen mogelijk zijn en op de algemene reis voorwaarden.

En de volgende groep krijgt wederom de zelfde ervaringen zonder enige ingreep van OAD, zo ga je met je klanten om.:thumbsdown:

Hallo,

Kijk daarom heb ik ook zo’n hekel aan groepsreizen je weet nooit wat je kan gebeuren en hoe het loopt. Trouwens ik ben het niet met je een dat Medan een vieze stad is ik vond Jakarta vele malen viezer.

gr van Moira

Hoi,

Ik zelf ben ook geen voorstander van groepsreizen, maar onze reisgenoot wilde/kon niet individueel reizen. We wilde heel graag dat ze meeging en vandaar deze optie. Ik kan je wel zeggen dat ik dit nooit meer doe zo’n groepsreis en zeker niet meer met OAD. Indonesie is best een land waar je zelf goed de weg kan vinden en een hele aardige bevolking.

Jakarta is inderdaad smeriger dan Medan, dat ben ik met je eens. Maar ik wilde alleen het verschil aangeven tussen Samorsir en Medan. Samorsir is gewoon een paradijsje op aarde.

Ik denk dat een ieder dat dan toch anders ervaart en gelukkig ook maar.
Een nicht van mij en haar man zijn reeds 2 x met een georganiseerde reis meegeweest ( Sumatra, Java en Bali) en dat was hun prima bevallen. Juist omdat je niet alles meer hoeft te regelen ter plekke.

Dit voorjaar een keer individueel geweest en hebben dat ervaren als een grote chaos!!! Vooral op de vliegvelden, als je de weg niet weet. Maargoed, anderen zien dat juist als avontuur, maar zij doen het nooit meer zo.

Ik zal dit stukje ook even aan mijn schoondochter laten lezen. Zij werkt daar namelijk. Zal ze niet leuk vinden denk ik, maarals het zo is, moeten ze wel maatregelen nemen, is mijn mening.

dat ervaart iedereen ook anders. Wij houden beide mijn man en ik van samen reizen. Wij zijn nu ook op reis al inmiddels 14 maanden in Azie. Ik kan met soms helaas ook heel erg ergeren aan groepen. Wij verblijven veel in 4 en 5 sterren hotels waar ook veel groepen verblijven.
We hebben gisteren weer een rotervaring gehad met een groep bejaarde belgen.
Je hebt een club hier in dit hotel waar we nu zijn waar altijd in de avond een aantal dj’s zijn erg leuk voor de wat jongere mensen.

De groep had besloten naar deze club te komen waardoor de muziek dus heel zacht mocht. Ik heb geklaagd bij die mensen en ook bij het hotel. Hier werd niets aan gedaan. De groep gaf aan dat ik maar met 2 was en hun met 23 en dat ik maar weg moest gaan. Terwijl dit dus een club was waar altijd hard muziek word gedraaid.
Het hotel deed er niets aan omdat zij het zien als inkomsten het enige wat ik te horen kreeg was sorry.

Ik heb ook ervaring met een groep wat onwijs leuk was die waren zeer makkelijk en waren niemand tot last. Deze groep is het zeker niet. Vandaag bij het zwembad waren ze ook en ze doen net alsof het hotel van hun is. Ze zijn ook niet aardig tegen het personeel terwijl de meiden die hier werken onwijs lief zijn en goed voor je zorgen.

gr van Moira

Verschrikkelijk toch zo’n groep. Je zal er maar tussen zitten, moet ik niet aan denken. Ook vervelend voor de meiden van de bediening, die lopen vaak hun benen uit hun kont en waarderen ho maar.

Er zit zo’n verschrikkelijk verschil in die groepen, het ligt ook een beetje aan de reisleider die erbij is die kan ook heel wat aan de stemming bijdrage.

Geniet maar lekker daar in Azie.

Gr Jan

Hallo,

Ja ik noemde ze ook de bejaarde belgen. Er is nu ook een Nederlandse groep die zijn helemaal niet zo die zijn aardig en gaan niet naar de club omdat ze er niet van houden dat zeggen ze ook. Dit snapen heel goed dat die club voor de jonge mensen is in het hotel en wie van die muziek houdt natuurlijik.

gr van Moira

Tja… als jullie zo redeneren, kan je beter als groep niet bij jullie in het hotel zitten. :drugged: Ieder het zijne/hare dan .

Ben zelf met een Indische man getrouwd, maar moet eerlijk zeggen dat wij nog nooit terug zijn geweest naar mijn man’s geboorte afkomst, (Sumatra Medan) omdat mijn man daar (nog) geen behoefte aan heeft. Wat niet wil zeggen, dat we er daarom ook niets van weten, want al onze familie is al meerdere malen teruggeweest, maar bijna altijd georganiseerd op een enkele na, die dan bij familie logeert. En zij hebben alleen maar goede ervaringen met hun reizen. Niet van OAD, maar meestal van Fox of Schone Streven.

Maargoed, we dwalen een beetje af, want het is een topic om ervaringen op te zetten en die heb ik niet, dan alleen van horen zeggen. :wink:

Oh ja, by the way… wij behoren wel bij de (semi) bejaarden. :wink:

ja maar ik vind de Nederlandse semi bejaarden die dus nu ook in dit hotel verblijven wel superaardig en zijn erg makkelijk. Deze groep is gewoon anders en soms kun je dat hebben. Wij zijn in Medan geweest is niet veel te doen wel erg veel verkeer.

gr van Moira

In 2010 ben ik met een georiganiseerde groepsreis naar Londen gegaan. Erg tevreden! Goed reisleiding, goede service, mooie plekken bezichtigd. Ik ga zeker vaker met Oad mee!