beste lezers,
Aankomende zomer ga ik met 2 vrienden een rondreis maken in indonesie.
We hebben het vliegticket naar Jakarta al geboekt en we zijn daar 1 maand.
We zijn nu onze tour alvast een beetje aan het plannen en we hopen dat jullie eens je licht kunt schijnen op het plan.
we zijn van plan vanuit jakarta eerst de 1000 eilanden (bij Jakarta) aan te doen om vervolgens met de trein naar yogjakarta te gaan en vanuit hier naar Bromo vulkaan te gaan. Dan vanuit surabaya te vliegen en hier komt het gedeelte wat we tot nu toe nog vrij slecht kunnen inschatten.
We willen namelijk vanaf hier naar sumatra vliegen en ik heb alleen op asiaair gekeken. het blijkt alleen mogelijk om naar Jakarta of Kuala lumpuar te vliegen.
Dus het wordt of Jakarta en dan vanaf hier een rondje zuid sumarta te maken, met mogelijk nog een uitstap naar de mentawai.
Of het wordt vanaf Kuala Lumpuur terug reizen naar Jakarta.
Misschien heeft een van julie ervaring met rondreizen door sumatra, Is het mogelijk om dit met de trein te doen? en met wat voor snelheid reis je daar?
Ook heb ik nog een vraag over vliegtickets boeken, kun je dat het beste vanaf hier al doen of is het beter om dat ter plaatsen te doen.
hopelijk kan iemand ons helpen
De Kepulauan Seribu (1000 eilandjesgroep) kan je makkelijk boeken in Jakarta .Via reisburo’ s.
Er zijn verschillende kleine eilandjes , jaaaaren geleden heb ooit in Pulau Bidadari gelogeerd , in zo’n , cottage met goede faciliteiten , zelfs airco.
Tegenwoordig heb je NOG betere faciliteriten .
Als je alleen Zuid Sumatra ,of eigenlijk West Sumatra wil bezoeken kan je vanuit Padang oversteken naar Mentawai eiland.
In mijn vorige reis (febr 2009) heb ik gelogeerd in Batang Arau Hotel , waar veel surfers vertrekken . De boot staat ook gemeerd voor het hotel.
Er zijn natuurlijk andere mogelijkheden , dat kan je via de plaatselijke V.V.V (Dinas Pariwisata) vragen . Hun kantoor staat bij Jalan Samudra , daar heb je ook een Melati 3 klasse hotel.
Relatief goedkoop , als je niet bij hotel Batang Arau wil logeren .
Je kan in Sumatra de trein nemen , alleen rijden ze in Noord Sumatra , en in de buurt van Palembang .Dus aan de Oostkust kant , en waarschijnlijk ook naar Zuid Sumatra .
De benodigde treis vanaf Padang t/m Parapat aan de rand van Toba Meer is ongeveer 35-45 km per uur , dit in verband met de conditie van de wegdek en de kleine bochtige wegen.
Vanaf Parapat richting Medan kan je iets sneller rijden.(60-70 km per uur).
We hebben een huurauto , maar een bus zal mss iets langer moeten doen . En diverse stops maken in diverse terminalbus .
Zie ook een andere topic :http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=60161
Tot ongeveer posting nr 6 kan je bepaalde informatie vinden die je mss kan gebruiken.
Ik ben vertokken vanuit Jakarta , en gevlogen met Garuda.
Er zijn verschillende maatschappijen , je kan online boeken in Indonesia of telefonisch bestellen via reisburo’ s.