rondreis Java Bali

Hi,

Wij reizen deze zomer met onze zoon van 10 jaar naar Java (en Bali) en ik heb nog een paar vraagstukken over de invulling van de reis:

• is Jakarta de moeite om een dagje te verblijven of is het leuker om naar Bogor te reizen. (en is dit nog haalbaar als je om 15.30u landt in Jakarta)
  • is het Dieng Plateau de moeite van het bezoeken waard? Doe je dit het best op weg naar Yogjakarta of vanuit Yogjakarta?
  • kun je de zonsopgang bij de Bromo vanuit een hotel in Malang doen, of moet je dan altijd een nacht dichter bij de Bromo verblijven?
  • wie heeft er ervaring met de luchtvaartmaatschappij Lion Air? Is dit een betrouwbare maatschappij om mee van Surabaya naar Bali te vliegen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

groetjes Lia

• Als je om 15.30 u landt na een lange vlucht en in de klamme hitte van Jakarta terecht komt zou ik niet meteen doorreizen naar Bogor. Ik zou eerst een of twee dagen acclimatiseren in Jakarta. Vooral kinderen kunnen heel verschillend op dit soort reizen reageren. Sommigen zijn snel gewend, anderen moeten de eerste dagen wennen aan andere eten, klimaat e.d.
  • Dieng plateau is aardig maar als je tijd te kort komt zou ik dit overslaan. Kan je zowel op doorreis of vanuit Yogyakarta bezoeken.
  • Kan ook vanuit Malang
  • Lion Air is een van de vele kleinere luchtvaartmaatschappijen in Indonesie. De meeste van dit soort maatschappijen staan op de Europese zwarte lijst. Met Lion Air heb ik nog nooit gevlogen maar kijk goed naar de hoeveelheid bagage die je mag meenemen. Soms is dat maar 10 kilo.