Rondreis Indonesië zomer 2015

Ik ben Els en druk met de voorbereidingen voor onze reis door Indonesië in zomer van 2015.
We zijn in 2015 25 jaar getrouwd en willen met onze 2 dochters en een 2 vrienden een tour maken door Indonesië
De roots van mijn man liggen in Indonesië, zijn familie woont grotendeels in Surabaya.
We hebben een plan gemaakt om met een privechauffeur van Jakarta naar Bogor naar Bandung naar Baturaden naar Yogjakarta naar Batu en te eindigen in Surabaya bij de familie. Daarna willen we nog een strand/duik/snorkel vakantie hebben op Sulawesi op de Bunaken eilanden.
We hebben er erg veel zin in en tips en ideeën zijn natuurlijk welkom

Leuk dat jullie al een globale route hebben!

Gaan jullie naar Batu om familie te bezoeken? Anders kan je overwegen om ook een nachtje in Malang te blijven en daarvandaan de Bromo te bezoeken. Dat is toch wel erg mooi…

Houd verder rekening met de Ramadan, deze is in 2015 (ongeveer) van 18 juni tot 17 juli. Op mijn website heb ik een aantal tips voor reizen door Indonesie rond de Ramadan en Idul Fitri: http://www.ikreis.net/main.php?cid=460

we gaan naar Batu samen met de familie uit Surabaya
we hadden in eerste instantie de Bromo gepland, maar zijn van dat plan afgestapt omdat we rond de Fitry daar zijn en het dan nog nog drukker is als normaal in het hoogseizoen
De familie en ook onze privechauffeur heeft het afgeraden, dus gaan we gezellig met de familie een paar dagen in de omgeving van Surabaya doorbrengen
bedankt voor je tip:zon02: