mijn zoon van 21 jaar gaat van 29 juni 2015 tem 22 juli 2015 met 3 vrienden naar Indonesie Brussel - Jakarta en terug
geen van hen incl mezelf zijn al in Indionesie geweest ( helaas )
Nu bedenk ik mij dat deze reis net in de ramadan valt + het suikerfeest
hun idee is om Java-Bali - Lambok en gili eilanden te doen , wat naar mijn idee al een (te )vol programma is , zeker voor niet echt ervaren reizigers
ze gaan volledig op zichzelf , niet met een organisatie
zijn er mensen die mij leuke alternatieve routes kunnen aanbieden zodat ze zo weinig mogelijk hinder ondervinden van de ramadan
ze willen graag een combinatie van cultuur , zeker mooie natuur en wat ontspanning ( relaxen )
hartelijk dank alvast voor jullie reacties
Dus een maand om Bali, Gili’s en Lombok te doen? Wij ‘doen’ dit in 2,5 week. Vergt wat planning vooraf. (Eerlijkheidshalve: voor ons is dit de tweede maal Bali)
Tja, ramadan: Indonesie is op Bali na islamitisch. Je zult daar rekening mee moeten houden. Er zijn voldoende bronnen er ervaringen op internet te vinden over de do’s and don’ts dacht ik zo.
Zoals Peli-Peli aangeeft reizen de meeste mensen sneller door Bali en Lombok. Er is echter genoeg te doen om je er een paar maanden te vermaken, zeker wanneer je ook wil relaxen en van snorkelen of duiken houdt.
Gewoon gaan! Blijkt dat je sneller uitgekeken bent, dan kan je altijd nog de boot (of het vliegtuig) naar een ander eiland nemen.