Indonesie tijdens ramandan en suikerfeest

Vorige week vol enthousiastme heb ik mn ticket naar indonesie geboekt van 11 sept 09 tm 2 okt 09 en nu hoor ik dat er dan net ramandan en suikerfeest is. De planning was om naar Java 1 week, bali 1 week en lombok 1 week te gaan.

Ik hoor allemaal verhalen, dat prijzen 3 x zo duur zijn, vervoer & hotels volgeboekt, restaurantje dicht etc. Iemand hier ervaring mee, of valt t allemaal wel mee? Nog tips waar ik rekening mee kan houden?

Ciska :zon02:

1 like

x

Wij zijn vorig jaar tijdens de ramadan op Lombok en Bali geweest en hebben er weinig van gemerkt (behalve dat we iedere morgen om 4.00 uur wakker werden van de iman, maar dat ligt er aan hoe dicht je bij een moskee zit denk ik)
Het was eigenlijk zo dat de restaurants in de avonduren uitgestorven waren omdat men pas later mocht eten.

Heb een paar keren meegemaakt in West Java .
Een autoreis vanaf Jakarta naar Bandung , met de bedoeling de volgende dag naar Tasikmalaya te gaan ging niet door.
We hebben de reis naar Bandung via de Jonggol route genomen , omdat de andere 3 route via Puncak, Sukabumi en de nieuwe tolweg Cipularang (jkt-bdg 2 uren ) is macet total . Zit vast.
Via Jonggol was het 10 uren voordat we aan de rand van Bandung kwamen.
De volgende dag is de traject van Bdg- naar Tasikmalaya al weer macet total , een paar km na Bandung . Dus terug gegaan naar Jakarta , duurt ook 10 uren voordat we in Bogor aankwamen (60 km van Jkt).
We reizen op dag -H2 (2 dagen voor de Idulfitri) .De volksverhuizing vind plaats tussen -H7 t/m +H7 (een week voor en na Idulfitri) .

Ik zou een andere planning maken , de eerste week vliegen (vooruitboeken uit NL) naar Bali , daarna naar Lombok en pas naar Java .
Mijd je de 2 weken volksverhuizing.

hehehe. ja globetrotter, bali is overwegend hindoeistisch
daarom merk je er ook niks van