Rondreis Indonesië juli-aug 2013

Hallo!

Ik ben van plan om aanstaande zomer een rondreis te gaan maken door Indonesië. Het lijkt mij gezellig om samen met iemand of met een groepje te reizen. Op mijn to-do-and-see-lijstje staat het beklimmen van de Rinjani op Lombok. Verder heb ik de reis nog niet echt uitgedacht. Ik hou van de afwisseling van actieve dagen en luierdagen op het strand.
Ik ben 27, bijna 28 jaar, sta voor de klas en mijn vakantie begint vanaf 19 juli 13:00 uur. :slight_smile:
Ook zin om Indonesië te ontdekken?

Groetjes,
Eef

Hoi Eef,
Ik ben nog een beetje in dubio. Afgelopen zomer namelijk Thailand gedaan in mn uppie en dat was TOP! Supertijd gehad. Deze zomer zou ik eigenlijk naar Australie gaan om een vriendin te bezoeken maar dat kan niet doorgaan. Dacht eerst aan doorsparen maar damn, deze zomer overslaan en niets doen of een weekje strand hangen in Turkije, nee…dat zie ik niet zitten. Na Thailand wil ik mééér!
En laat Indonesie nu net hoog op mijn lijstje staan…
En laat ik nu ook in het onderwijs zitten…
En volgens mij ook nog dezelfde vakantie hebben…alhoewel…weet het niet zeker…ook regio midden?
Ik heb me nog niet echt verdiept in wat ik precies wel en niet wil doen daar en weet nog niet helemaal zeker hoe en wat…
dus wie weet beetje kletsen over de opties?Heb je al meer mensen gevonden?En hoe lang zou je willen gaan?En wat is jouw insteek tijdens het reizen?
Ik hoor/lees t graag.

Groetjes, Dieuwertje

Hoi,

Ik ben ook van plan om in ieder geval naar Indonesie te gaan. Ik zou eerst met mn oma en haar vriend gaan maar ze is onlangs ziek geworden. We hadden al een planning gemaakt om met een privéchauffeur te gaan. Qua prijs vond ik het wel meevallen.

Ik heb zelf niet echt plannen, maar wil in ieder geval naar Bandung gaan omdat mijn familie daar woont en even bij ze langs wil gaan :).

Ik had ook al eerder gereageerd op een berricht van Fenna. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=153491

Misschien kunnen we kijken of we samen iets kunnen ondernemen?
Een groepsreis lijkt me ook wel leuk of een reis samenstelen met een privéchauffeur. Misschien ook wel backpacken, maar wegens een beenblessure weet ik niet zeker of ik dit ga redden.

Ik houd nog alle opties open,

Groetjes,

Jeroen(27 jaar)

Hey, klinkt als n mooi plan. Zelf ben ik wel van de backpack, de lokale bus en de slaaptrein, op die manier zie en ervaar je veel meer vh land. Dus in geval van privé chauffeur haak ik af…

Hoi Eef,

Inmiddels ben ik al een tijdje bezig met een geschikte reis zoeken voor deze zomer. Ik wil graag naar Bali en daarbij misschien de Soenda eilanden of gili eilanden of Java. Zoals Jeroen al zei wilde ik eerst graag een rondreis gaan maken met een groep. Maar nu twijfel ik of backpacken met een groep niet leuker is. Vooral omdat de groepsrondreizen vaak bestaan uit gezinnen of oudere mensen.

Heb jij veel ervaring met alleen reizen?

Groetjes Fenna

Hoi, ik ga van 6 juli tot 12 augustus naar Java en Bali, heb ook al wat kennismakingsgesprekjes gepland. Jij gaat later weg, maar misschien is het leuk contact te houden? Kan ik je vast vertellen wat fout gaat of wat goed gaat?

Groetjes Lisette

Hey Lisette en Eef,

Ik ga van 2 juli tot 7 augustus ook naar Indonesië :slight_smile: misschien kunnen wij ook contact houden?!

Groetjes, Vanessa

Hoi allemaal,
Ik wil aankomende zomer ook een paar weken naar Azie, en deze plannen lijken me wel wat. Indonesie staat hoog op mijn lijst… Ik ben Linda, 32, werk in het basisonderwijs. Hou van n reis met vanalles wat… veel natuur, actieve dingen, uitgaan, of lekker relaxen op het strand, mensen ontmoeten, cultuur, snorkelen…
Als ik aan Indonesie denk zou ik trouwens graag Bali, Lombok en de Gili eilanden bezoeken. Ik kan ongeveer 4 weken weg…
Groetjes Linda

Hoi Linda,

Mijn plannen en die van mijn reisgenoten worden steeds duidelijker. Inmiddels hebben we besloten om rond 19 juli te vertrekken. Een van ons vertrekt waarschijnlijk eerder (we zijn met ze drieën). Vandaag gaan we een ticket boeken. We willen graag Java, Bali, Lombok en de Gili eilandjes zien. Hopelijk gaat dat lukken in vier weken.

Groetjes Fenna

Hoi Linda,

Zelf ga ik 6 juli weg, omdat ik bij vakantie noord zit. (ook in het onderwijs) Wanneer wil je vertrekken? Ik heb hetzelfde reisdoel als de anderen, maar zij vertrekken veel later. Als je weet welke datum je weg wilt kun je kijken bij welk groepje je je aansluit.

Groetjes Lisette

Dag Linda,

Ik zou ook heel graag gaan rondtrekken in Azië. Eerst wou ik super graag naar Thailand, maar uiteindelijk maakt het niet echt uit waar ik naartoe ga. Ik sta zelf ook in het onderwijs, dus ik ben beschikbaar in juli en augustus! Heb je ondertussen al een reismaatje gevonden?

Groetjes,

Lene

Hoi hoi!

Ik zit van 7 juli tot 30 augustus in Indonesië. Vanaf ongeveer 22 juli zal ik op Bali zitten voor vrijwiligerswerk en het opzoeken van vrienden. Mocht er iemand in die periode zin hebben om leuke uitstappen te maken dan ben ik daar zeker voor!

Groetjes,

Kirsten

Hallo allemaal,

Leuk plannen! Ik heb eerder op Kalimantan gewerkt, en als toerist Java en Bali bezocht. Ik zou nu heel graag een trekking in Papua maken, bij voorkeur de Baliem Vallei, voor bv een week, en dat te combineren met bv Lombok/Komodo/Gili’s etc. Omdat ik liever niet in mijn eentje met een gids op pad ga, ben ik op zoek naar één of meerdere personen die een dergelijke trekking niet schuwen. Wie heeft er interesse?

Groetjes,
Susanne (29 jaar)